Ozdravený Zoot spouští módní tržiště. Ve svém e-shopu nabídne značky Under Armour, Styx i ekozboží z Econea
Do nové etapy v posledních týdnech symbolicky vstoupil Zoot. Tuzemský módní e-shop prožil velmi složitý rok, který vyvrcholil jednak náročnou koronavirovou krizí, ale zároveň přinesl formální dokončení reorganizačního plánu a konec insolvence. Z něj Zoot vyvedla investiční skupina Natland, která je oficiálně novým majitelem firmy.
„Byl to velmi složitý rok a celý proces. Zatím jsme stále na začátku, ale první krok, vyvést firmu z insolvence a zajistit životaschopnost, se podařil,” říká zakladatel a majoritní vlastník Natlandu Tomáš Raška, který Zoot převzal pod hlavičkou firmy Company New, a. s. Pod vedením Lukáše Uhla a Roberta Vojáčka módní e-shop v cestě za ozdravením odepsal spoustu pohledávek a teď spouští další byznysovou nohu.
Zavření kamenných obchodů a obecně zásadní propad v zájmu o nákup módy v době krizových týdnů souvisejících s pandemií koronaviru se týkalo celého módního trhu. Pomalu zpět se nyní vrací k původním číslům i Zoot a spouští na svém e-shopu tzv. marketplace.
„Po 15. březnu byl propad tržeb nejhorší a trval dva týdny (-67 %), jelikož většina zákazníků Zootu využívá výdejnu ke zkoušení oblečení. Naštěstí se situace otočila vcelku rychle, naše výdejny mohly být již na začátku dubna otevřené a dosáhli jsme o 16 % větších tržeb než minulý rok,“ prozradil pro CzechCrunch Robert Vojáček, který je v Zootu ředitelem odpovědným za růst.
Svůj e-shop chce teď nově Zoot nabídnout také jako platformu pro další značky, které přes něj budou moci prodat své zboží. „První značka Under Armour už je na webu k dispozici našim zákazníkům. V další vlně nasazujeme Styx nebo třeba eko zboží e-shopu Econea,“ komentuje spuštění tržiště na Zootu Vojáček. Firma už jedná o spolupráci s desítkami dalších českých módních firem.
Tržiště na Zootu má značkám jednak pomoci například ve vyprodání zboží během krize, ale zároveň díky němu mohou oslovit i úplně nové publikum. Jen v dubnu mělo e-shop Zootu navštívit 1,5 milionu uživatelů, a tak se může stát ideálním kanálem, kde mohou prodejci po slabším období opět chytit dech a začít ve větším prodávat své zboží.