Pandemie byla zásadní milník pro školství i startup Edhance. Na digitalizaci výuky mu teď posílají miliony Dědek a Janeček
Spojit zkušené lektory, atraktivní technologie i přípravu výukových programů, které ve školních osnovách nemívají dostatečný prostor, a pomoci tak modernizovat výuku ve školách nejen v České republice. Takový je cíl tuzemského startupu Edhance, jenž školám přináší vzdělávací obsah ve formě multiplatformní aplikace s virtuálním prostředím, která slouží ke správě výuky a obsahuje také škálu různých výukových materiálů.
Samotní učitelé si tak díky Edhance rozšiřují své digitální kompetence, na druhé straně se studenti seznamují s předměty v oboru STEM – tedy s matematikou, fyzikou, chemií a informatikou, ale také se základy finanční a mediální gramotnosti, zásadami zdravé životosprávy a s možnostmi budoucího uplatnění na pracovním trhu.
„Pandemické uzavření škol a přechod na kombinovanou výuku vnímáme jako zásadní milník pro změnu přístupu pedagogů k technologiím a digitalizaci. Školy a pedagogy tato potřeba zpočátku zaskočila a museli se rychle adaptovat na nové nástroje. Nyní však zjišťujeme, že si již osvojili obsluhu ‚potrubí‘, které je spojuje s žáky. Ale stále do něj chybí kvalitní digitální vzdělávací obsah, který žáky bude bavit a přinese i výsledky. A právě s tím jim platforma Edhance pomáhá,“ popisuje Lukáš Rejchrt, spoluzakladatel Edhance.
Startup nyní navíc získává další podporu investorů. Andělský investor Michal Dědek, respektive jeho skupina SFG Holding, do Edhance posílá 1,3 milionu korun, další 3,2 milionu pak přidává Karel Janeček známý jako spoluzakladatel společnosti RSJ. Celkem již firma od investorů získala 15 milionů korun, dalšími 22 miliony byla podpořena skrz dotace a jiné programy včetně prestižního Impact EdTech, za kterým stojí Evropská komise.
„Investice od Michala Dědka a Karla Janečka nám dovolí dále rozvíjet portfolio platformy Edhance, prostředky využijeme zejména na vývoj nových výukových materiálů v balíčku STEM. Kromě toho ale budeme dále rozšiřovat a zkvalitňovat funkce aplikace, například budeme pracovat na implementaci prvků umělé inteligence pro personalizované učení,“ říká Lukáš Rejchrt.
V příštím roce se pak startup chystá spustit nový program na vzdělávání učitelů v digitální gramotnosti, pilotáž platformy na zahraničních trzích a také personální růst. V tuzemsku si zatím Edhance vyzkoušelo 400 škol, aktuálně z toho registruje 128 platících. Další využívají bezplatné programy nebo jsou ve zkušební fázi. Celkem platforma eviduje 700 aktivních učitelů a téměř 10 tisíc registrovaných žáků.
Edhance přitom na trh vstupovalo v únoru loňského roku, tedy jen několik týdnů před začátkem globální pandemie, která v Česku uzavřela školy. Z tohoto důvodu se zdržela komercionalizace produktu, ředitelé škol museli rychle měnit a řídit provoz distanční i prezenční výuky a neměli tak kapacitu věnovat se případné integraci technologické novinky.