Patnáct minut stačí. EDU Effective vyučuje MBA pomocí microlearningu a cílí na tržby 15 milionů korun

Filip HouskaFilip Houska

edu-effective-1

Foto: EDU Effective

Pavel Makovský, předseda správní rady EDU Effective

Doba jde kupředu a už dávno neplatí, že pro systematické vzdělávání nad rámec povinné školní docházky musíte docházet do školních budov, kde vás budou lektoři učit několik hodin denně. Dokazuje to například i studium manažerského MBA, na které se zaměřuje i česká nezisková organizace EDU Effective. Studovat umožňuje pomocí tzv. microlearningu.

Jedná se ve své podstatě o obdobou e-learningu, akorát s tím rozdílem, že je výuka krátkodobější. Studenti tak nemusí na přednáškách či seminářích trávit hodiny denně, ale velkou část učiva vyřeší online v násobně kratším časovém úseku. To se hodí zejména pro zaměstnance, respektive ty, kteří jsou přes den zaneprázdnění a potřebují efektivní přístup.

Právě na skupinu dospělých pracujících studentů se zaměřuje EDU Effective, které připravilo online vzdělávací programy Effective MBA a Effective LL.M., jejichž vyučování je rozděleno do bloků o 15 minutách. Každý den by tak měli studenti do svých hlav dostat vše potřebné a v případě zájmu si doplňující informace dohledat v nabízených videích a jiných materiálech, které organizace nabízí.

„Naše programy jsou připraveny pro dospělé zaměstnané studenty, kteří umí pracovat se svým časem a motivací ke studiu. Většinou mají i konkrétní potřebu, proč titul MBA nebo LL.M. chtějí. Ať už se připravují na povýšení v práci, nebo se chtějí čistě osobně rozvíjet,“ zmiňuje pro CzechCrunch Pavel Makovský, předseda správní rady, a dodává, že se na výuce podílí i odborníci z řad dobrovolníků.

Patnáctiminutovka stačí

Učit se pouhých patnáct minut denně může být pro běžného studenta málo, EDU Effective má ale skladbu programů podle svých slov podloženou jak výzkumy, tak vlastním testováním, které probíhalo na pilotních skupinách zájemců. A podle hodnocení studentů, kterých je nyní přes 400 z osmi zemí světa, věří, že jde dobrým směrem.

„Trefili jsme se do jejich potřeb. Nabízíme aktuální témata s kvalitními lektory, která studentům něco přinesou a posunou je. Oněch patnáct minut pak srovnáváme například s časem na sociálních sítích, kde člověk tuto dobu stráví bez problému, ale většinou mu to nic nedá. Chceme ukázat, že se patnáct minut denně dá trávit efektivněji,“ uvádí Makovský.

edu-effective

Foto: CzechCrunch

EDU Effective chce vzdělávat ty, kteří na učení nemají přes den tolik času

Pro studenty navíc může být zajímavý i fakt, že se během krátkých online přednášek a seminářů mají možnost střetnout se s lidmi z technologických firem, kteří je mohou učit. Ať už jde o manažery z Amazonu, Microsoftu, Uberu nebo Airbnb či dravé podnikatele z různých startupů. Co se oborů týče, EDU Effective nabízí například Executive Management, Startups and Entrepreneurship nebo Mentoring a Leadership.

Nejde ale o jedinou instituci, která studium MBA či LL.M na dálku nabízí. Existuje celá řada podobných programů, čehož si je vědomo i EDU Effective. A aby s ostatními dokázalo udržet krok, potažmo je v kvalitě výuky a přístupu převýšilo, soustředí se především na obsah, který vyučuje. V tom totiž podle tvůrců tkví jedna z hlavních výhod – „odborného“ obsahu je všude plno, a proto je pečlivé kurátorství nesmírně důležité.

Od konkurence se však liší i v dalších věcech. Nejde jen o cenu, která za celé studium o 10 měsících činí necelých 19 tisíc korun (což je na tržní poměry relativně málo a je možné platit i na splátky), ale také přístup k širší veřejnosti. Svým způsobem je EDU Effective tak trochu filantropickou organizací, která věnuje pět procent z ceny studia na dobročinné účely a dalších pět procent na stipendijní podporu studentů, kteří stihnou program dostudovat do deseti měsíců.

„Z naší dlouholeté zkušenosti se vzděláváním dospělých je patrné, že větší procento studentů s přibývající délkou studia nedostuduje a předčasně studium ukončí. Proti tomu chceme bojovat. Další prostředky z ceny studia pak jdou například na licence programů a provozní náklady,“ doplňuje Makovský.

I když se již EDU Effective dostalo do fáze, kdy je samofinancovatelné, důležitým aspektem pro chod organizace jsou partnerské spolupráce, které jí s penězi pomáhají. Jedním z hlavních akademických partnerů je například americká LIGS University, přičemž několik dalších zajišťuje výhodnější ceny za licence k softwaru a podobně.

„Chceme ukázat, že se patnáct minut denně dá trávit i efektivněji.“

EDU Effective připravuje také spuštění nových programů a dalších specializací. Po v dubnu uvedeném programu DBA (Doctor of Business Administration) připravuje také programy MPA (Master of Public Administration), MSc. (Master of Science), LL.D. (Doctor of Laws), Ed.D. (Doctor of Education) a DPA (Doctor of Public Administration). Připravuje také rozšíření specializací MBA o Business Analytics a Business Intelligence.

Cílem vzdělávací organizace je během letošního roku dosáhnout na tržby ve výši zhruba 15 milionů korun a razantně tak navýšit hranici z minulého roku, kdy se pohybovaly v řádech stovek tisíc korun. K tomu by měla dopomoci i postupná expanze na globální trh a dosažení počtu 1 600 až 1 800 studentů do konce roku.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost EDU Effective. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.