Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský odkoupí za více než miliardu korun magazín Elle

kretinsky

Foto: EPH

Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

Daniel Křetínský a jeho investiční či mediální skupiny nepřestávají polevovat v rozšiřování svých aktiv. Nedávno koupil s Patrikem Tkáčem podíl ve firmě provozující českou síť obchodů Makro a prostřednictvím Czech Media Invest sám odkoupil také rádia Evropa 2, Frekvence 1 či Radio Bonton i s množstvím dalších subjektů od francouzské skupiny Lagardère, za které zaplatil 73 milionů eur (přes 1,8 miliardy korun). Jednání s Lagardère nicméně pokračují a Křetínský má odkoupit další výrazné médium.

Tím je magazín Elle, který vznikl již v roce 1945, a také další francouzské časopisy jako Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, Ici Paris, France Dimanche nebo Public. Transakce by měla dle francouzské televize BFM-TV, která je obeznámena s detaily obchodu, dosáhnout celých 50 milionů eur, tedy téměř 1,3 miliardy korun.

ellecz

Česká online podoba magazínu Elle

S transakcí Lagardère souhlasí a chce ji uzavřít v lednu příštího roku. Co se týče Lagardère, Czech Media Invest si od ní dříve pořídila také většinový podíl v dalším ženském magazínu Marianne, a to za téměř 5 milionů eur, respektive kolem 128 milionů korun.

kellner

Přečtěte si takéŽebříček nejbohatších Čechů znovu ovládl Petr Kellner. Jeho majetek činí 310 miliard korunŽebříček nejbohatších Čechů znovu ovládl Petr Kellner. Jeho majetek činí 310 miliard korun

Pod Czech Media Invest spadá mediální dům Czech News Center, který provozuje tištěné i online noviny a časopisy jako Blesk, Aha!, Svět motorů, Reflex, ale i webové servery Auto.cz, Info.cz, Extra.cz nebo třeba srovnávač cen Sleviste.cz. Ředitelkou CNC je Libuše Šmuclerová, které zde působí již od roku 2007. Začíná tak postupný boj o pozici jedničky mezi vydavateli médií v Česku.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Video vládne internetu. Netflix zabírá 15 procent veškerého internetového provozu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

netflixto
0Zobrazit komentáře

Internet představuje nekonečnou studnici informací a také multimediálního obsahu, který v různých podobách konzumují lidé po celém světě. A jak ukazují poslední data, úplně největším tahákem je video. Celých 15 procent světového internetového provozu směrem k uživatelům jde za streamovací videoslužbou Netflix. Video celkově zabírá více než polovinu všech stažený dat.

Dívat se na internetu na seriály a filmy je stále populárnější. Naznačuje to právě oblíbenost Netflixu a dalších služeb, jako je HBO GO nebo Amazon Prime Video. Do nabídky streamovacích služeb navíc již brzy přibude také služba od Disney a Applu. Všichni si evidentně uvědomují, že se hraje o hodně.

Poslední data, která v rámci svého Global Internet Phenomena Report zveřejnila společnost Sandvine, vyplývá, že za téměř 58 procent globálního internetového provozu může právě videoobsah všeho druhu. Závratných 15 procent pak patří pouze Netflixu. Přes žádnou jinou službu samostatně tolik dat neproteče.

netflix-web

Přitom se ukazuje, že Netflix by mohl mít oproti dalším hráčům ještě mnohem větší náskok, kdyby svá videa tolik nekomprimoval, aby při streamingu spotřebovávala co nejméně dat. Společnost Sandvine, která provoz na internetu zkoumala, porovnávala spotřebu na filmu Jednotka příliš rychlého nasazení (Hott Fuzz). Jde o dvouhodinový film, který má při stažení z iTunes 1,86 GB při standardním rozlišení a 4,6 GB při vysokém rozlišení.

miton2

Přečtěte si takéDva miliony dolarů pro kovové plakáty. Český Miton investuje do polského startupu DisplateDva miliony dolarů pro kovové plakáty. Český Miton investuje do polského startupu Displate

Když se na stejně dlouhý film budete dívat na Amazon Prime, spotřebujete zhruba 1,5 GB dat. Na Netflixu má přitom dvouhodinový film pouhých 459 MB. Pokud by nebyla jeho videa tak optimalizovaná, byla by jeho celková spotřeba klidně trojnásobná. Navíc ještě zdaleka nepřišla vlna 4K videí, která teprve začínají a na Netflixu zatím tvoří menšinu. Ty jsou pochopitelně totiž na data ještě náročnější.

Samostatně může Netflixu konkurovat jedině YouTube, to si vzalo na globálním provozu přes 11 procent. Celkově druhé jsou všechny další HTTP mediální streamy s lehce přes 13 procenty. Pokud bychom se podívali na všeobjímající kategorie, po dominantním videu přichází web (17 %), gaming (7,8 %) a čtvrté jsou sociální sítě (5,1 %).

netflix-airport

Filmy a seriály jdou na Netflixu sledovat kdekoliv

Co je zajímavé na druhé straně, tedy u dat jdoucí směrem od uživatelů, je pozice nástroje BitTorrent a dalších podobných služeb na sdílení dat, jež se používají především k nelegální distribuci videí či softwaru. Těm patří 22,05 % nahrávaných dat. Více už mají jen videa nahrávaná na YouTube, Twitch, Facebook a další, konkrétně 22,43 %. Celý Global Internet Phenomena Report si můžete v PDF prohlédnout zde.