PayPal začal vydávat debetní karty, které umožňují výběr z bankomatů či vklady hotovosti

0218_paypal_1
0Zobrazit komentáře

Jedna z největších internetových peněženek PayPal, převážně sloužící pro okamžité online transakce mezi uživateli, začíná expandovat i mimo svůj tradiční byznys a chce konkurovat běžným bankám. Nově experimentuje s vlastními debetními kartami, které jsou přímo napojené na PayPal účet zákazníků a lze s nimi vybírat z bankomatů, na pobočce bank či platit u obchodníků.

 

Debetní karty jsou postupně vydávány vybraným zákazníkům v USA, kde PayPal na bankovních operacích spolupracuje se třemi bankovními institucemi. Mimo platebních karet ovšem nabízí i další standardní bankovní služby, jako například vklad hotovosti na PayPal účet prostřednictvím více než 20 tisíc vybraných obchodníků, vklad prostředků z ofocených šeků nebo půjčky menším firmám a jednotlivcům, jejichž schválení mimo platební historie záleží především na obratu na PayPal účtu.

smilecar3

Přečtěte si takéČeské carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firmaČeské carsharingy HoppyGo a SmileCar se spojí. Vznikne tím zcela nová firma

Jedná se prozatím pouze o test, nicméně pokud se ukáže, že je PayPal na tomto poli úspěšný, dá se očekávat, že bude mimo expanze v USA hledat bankovní partnery také v Evropě, včetně České republiky, kde své běžné služby oficiálně nabízí. Není to navíc poprvé, co firma experimentuje s platebními kartami. Již delší dobu vydává zákazníkům předplacené platební karty, na které si je vždy nutné vložit prostředky osobně na jednom z partnerských míst a které nelze využít jinak, než na platby u obchodníků.

paypal

Za vydání nové platební karty se neplatí žádný poplatek, ani další skryté měsíční poplatky. Jediné, na co si musí zákazník dát pozor, jsou poplatky spojené s používáním karty, jako například 2,5 dolaru (51 Kč) za výběr z bankomatu, 3 dolary (61 Kč) za výběr hotovosti na pobočce libovolné banky, až 3,95 dolarů (80 Kč) za vklad hotovosti na účet nebo 2,5 % za mezinárodní transakce.

paypalipad

PayPal by se tak tímto krokem mohl opět o něco více posunout k běžným zákazníkům po celém světě, kteří jsou často limitováni na využití klasických online transakcí PayPalu. Ostatně jedním z nejzásadnějších kroků PayPalu byla v minulosti spolupráce s aukčním serverem eBay, kde je PayPal dodnes nejpoužívanější platební metoda, i když ji má brzy vystřídat alternativní služba Adyen.

Foto: PayPal

Novým finančním ředitelem Mitonu se stává Vladimír Janouš z KPMG

Michal PtáčekMichal Ptáček

miton

Vedení investiční skupiny Miton

0Zobrazit komentáře

Je tomu přibližně rok a půl, co česká investiční skupina Miton, která stála u zrodu internetových projektů jako Slevomat, Heureka, Damejidlo nebo Rohlik.cz, oznámila hned několik změn ve svém nejvyšším vedení, včetně jmenování nového šéfa firmy (CEO), kterým se stal zakladatel digitální agentury H1 David Špinar.

V souvislosti s jeho příchodem Miton angažoval i několik dalších nových tváří do výkonného managementu včetně finančního ředitele Martina Řezáče, který předtím působil v investiční společnosti BM Management jako business performance director.

mark

Přečtěte si takéTomáš Dunovský: The Facebook aneb proč je Mark Zuckerberg nejmocnějším člověkem na světěTomáš Dunovský: The Facebook aneb proč je Mark Zuckerberg nejmocnějším člověkem na světě

Ten však po vzájemné dohodě v prosinci loňského roku ve firmě skončil s tím, že nyní ho nahrazuje Vladimír Janouš. Ten do Mitonu přichází z auditorské společnosti KPMG, kde se 15 let věnoval především auditům, management consultingu, fúzím a akvizicím.

„Jsem moc rád, že Vláďa přijal naši nabídku a může tak pokračovat v dobré práci, kterou zde započal Martin Řezáč. Vláďa do Mitonu skvěle zapadá, znám ho velmi dobře a vím, že se na něj můžu spolehnout. Koneckonců, seděli jsme spolu v lavici na střední i vysoké škole,“ říká David Špinar, CEO Mitonu.

edf

Vladimír Janouš, nový finanční ředitel Mitonu

Úkolem Janouše v Mitonu bude především posuzování nových investičních příležitostí, řízení projektů v oblasti financování, tvorba podnikatelských plánů, ale také pomoc jednotlivým firmám v portfoliu s finančním managementem, business plány a reportingem.  A to zvláště těm menším, které ve svých týmech vlastní finanční manažery ještě nemají. 

Janouš k jeho novému působišti dodává…

„Moc si vážím příležitosti pracovat pro Miton. Je to pro mě velká změna po řadě let v korporaci. Už první dny ukázaly, že se tu například řada věcí rozhoduje mnohem rychleji, což mi vyhovuje.“