Pivo, pařížák a moravské wellness. Dvojice z Brna otevřela v Pavlově podnik pro turisty i místní
Když si dvojice marketingových profíků otevře vlastní podnik, je zřejmé, že bude všechno, jen ne všední. Pohárek tak láká nejen turisty, ale i místní.
Ve vinařské obci Pavlov, která se rozprostírá na úpatí vrchu Děvína nad vodní nádrží Nové Mlýny, žije asi 650 obyvatel a o vyžití se tady starají především zdejší vinaři a jejich sklípky. Během letní sezóny a také na sklonku té vinařské to tady praská ve švech návštěvníky ze všech koutů Česka, jinak je tu naprostý klid. Podle Patrika Medřického a Barbory Karchové, zakladatelů brněnské marketingové agentury Studio čtyry, až moc velký klid. Proto se rozhodli otevřít si tady Pohárek – podnik, který bude na první pohled zvát dovnitř i náhodné kolemjdoucí.
Do Pohárku přijíždíme jedno pozdní podzimní odpoledne, den před tím, než zde mají propuknout poslední slavnosti otevřených vinných sklípků. Tradiční akce je předzvěstí toho, že se v malé vinařské obci bude tento víkend hýřit až do časného rána, protože pak se sklípky na zimní sezónu zavřou a na celé jižní Moravě začne období hibernace a příprav na další sezónu.
V krásném domku, do kterého zve dvojice masivních dřevěných dveří připomínajících vrata do stodoly, se může člověk zastavit na pohárek vína, na něco dobrého k snědku, ale také na čerstvě načepovanou plzeň, kterou si tu můžete dát jak ráno k snídani, tak v hluboké noci během bujarého večírku. A to je podle slov Patrika Medřického jedna z hlavních předností podniku, za nímž společně s kolegyní Barborou Karchovou stojí.
„Místní a skvělé víno si v Pavlově můžete dát takřka kdekoliv. A i u nás v Pohárku chceme hostům nabízet průřez moravskými víny – od Starého Města až po Znojmo. Ale dobře načepovaná plzeň, tu si v Pavlově jen tak nedáte. A právě tou plzní jsme si zatím získali místní obyvatele – po třech měsících provozu sem nám pravidelně chodí třeba 60 štamgastů,“ usmívá se Medřický, když nás provádí po prostorách Pohárku.
Nově vystavěný domek, jehož součástí je útulné bistro a také čtveřice apartmánů, by mohl být, v případě necitlivé výstavby a architektonického řešení, místním trnem v oku. Investor se ale rozhodl na dvou rozlehlých původních sklepích v ulici lemované domky se štíty v duchu selského baroka vybudovat dům, který nikterak nenarušuje zdejší ráz. Naopak na něj přirozeně navazuje, neruší, mile s ním splývá.
„Chtěli jsme, aby i pojetí Pohárku zapadlo do zdejšího koloritu. Nechtěli jsme, aby tady vzniklo něco rušivého, přesto jsme ale chtěli přinést alespoň nějakou změnu. Rozruch jsme nejprve, trochu omylem, způsobili tím, že jsme do první nabídky nezařadili žádná místní vína. Přistupovali jsme k tomu tak, že je pro hosta mnohem lepší zážitek, když si zajde víno ochutnat přímo k vinaři. Obzvlášť, když má sklep ve stejné ulici jako Pohárek. Proto jsme se zaměřili na vinaře z celé jižní Moravy. Nakonec jsme ale i Pavlovčáky zařadili, protože jejich sklepy jsou pro hosty těžko dostupné,“ vysvětluje Medřický.