Plavby výletní lodí Richarda Bransona nikdy nelákaly. Proto se rozhodl tento byznys změnit s Virgin Voyages
Díky Virgin Galactic otevírá britský magnát a investor Richard Branson lidstvu vesmírný prostor, s Virgin Atlantic pro změnu prostor vzdušný a nyní se pomalu chystá dobývat i temně modrý svět moří. Na první americkou plavbu se připravuje jeho výletní loď Scarlet Lady od společnosti Virgin Voyages spadající pod Bransonův konglomerát.
Poprvé Scarlet Lady vyplula s pasažéry na moře v srpnu tohoto roku, přestože podle původních plánů se tak mělo stát před více než rokem. Po třítýdenní plavbě kolem Britských ostrovů se nyní loď přesunula k břehům Spojených států, kde chce nabídnout zákazníkům veškerý luxus, který její kajuty a paluby nabízí.
Důvodem, proč se Richard Branson rozhodl před téměř pěti lety naskočit do sektoru plavební turistiky, je dle jeho slov fakt, že plavba na výletní lodi ho nikdy příliš nelákala. Ovšem podle toho, co řekl pro server CNBC, má k plavbě na výletní lodi podobný přístup až 90 procent lidí, což je fakt, který se rozhodl změnit.
„Chceme přilákat spoustu lidí, které by ani ve snu nenapadlo plavit se na výletní lodi. Bude to prostě zábavná loď pro dospělé. Děti na palubu nesmějí,“ řekl Branson. Každá ze tří lodí, které budou obsluhovat evropskou, karibskou a transatlantickou linku Virgin Voyages, vyšla na 800 milionů dolarů (1,7 miliardy korun).
Největším investorem do Virgin Voyages se stala firma Bain Capital, která do projektu investovala zhruba tři miliardy dolarů. Tak výrazná investice znamená, že každá z lodí nabídne vysoký standard, který podle Bransonových slov míří především na mladší pasažéry. I to je důvod, proč je plavba s Virgin Voyages prezentována jako naprosto „cool“ záležitost a jedna nekončící party.
Výletní plavby už totiž nejsou lákadlem jen pro ty, kteří si chtějí zpestřit důchod. Průměrný věk pasažéra na výletní lodí v USA je podle investiční banky Morgan Stanley 49 let, podle jiných studií dokonce i o pár let méně. Tento průměr snižuje stále větší počet mileniálů, kteří preferují kratší, ale o to záživnější plavby.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV případě Scarlet Lady, měřící 277 metrů, by se měl o zábavu starat například noční klub či kabaret, apartmány vybavené bary a bohatý program spojený s fitness či jógou. Na horní palubě nechybí ani boxerský ring, součástí bude i tetovací studio. V něm si mohou cestující pořídit dočasnou, ale i permanentní vzpomínku na plavbu, ze které si jinak nemusí příliš mnoho pamatovat.
Scarlet Lady, která má evokovat luxusní soukromou jachtu, nabízí 1 408 kajut pro 2 770 pasažérů a 813 kajut pro celkem 1 160 členů posádky. Zatímco evropské plavby byly z důvodu bezpečnostních opatření naplněny jen z 65 procent, v případě plavby startující 6. října z Miami kolem východního pobřeží severoamerického kontinentu by měla být kapacita plně otevřena.
Co přesně může nový hráč do světa zámořských výletních plaveb přinést? Konkurenti příchod Richarda Bransona do této sféry vítají. Jeho jméno podle nich přitáhne k celému odvětví více pozornosti, což znamená i více potenciálních zákazníků.
Například Richard Fain, generální ředitel Royal Caribbean, dává vzpomenout na společnost Disney, která se pustila do nabídky výletních plaveb v 90. letech a konkrétně společnosti Royal Caribbean navýšila poptávku o deset procent.
Jak moc bude Branson se svým novým konceptem úspěšný, ukáže čas. Již nyní však někteří odborníci predikují, že nebude trvat dlouho a na burze se objeví nová písmena, pod kterými bude možné s akciemi Virgin Voyages veřejně obchodovat.