Po Aiko a Ewě Farné září na Times Square i česká zpěvačka Lenny. Pomáhá Spotify zviditelnit ženy v hudbě
Aiko, Ewa Farna, Lenny a nejspíš další. Zaprvé známé české hudebnice, zadruhé tváře kampaně Equal, v rámci níž se Spotify snaží zviditelňovat ženy v hudbě. Součástí iniciativy je i velká obrazovka na slavném Times Square v New Yorku, jejíž pronájem firmu vyjde asi na tři miliony dolarů (65 milionů korun) měsíčně. Právě zde teď mohou kolemjdoucí ze všech koutů světa kromě Aiko nebo Farné zahlédnout také zpěvačku Lenny.
Jelikož je sedmadvacetiletá Lenka Filipová alias Lenny dcerou stejnojmenné české písničkářky, s hudbou začala už ve čtyřech letech, když se dostala ke klavíru. Umění, ať už herecké, nebo hudební, je od té doby zásadní součástí jejího života. Snad díky tomu ji dnes málokdo zná jako dceru slavnější zpěvačky, ale hlavně jako samostatnou tvůrkyni.
Ještě tři roky předtím, než stihla vydat debutové album Hearts, si díky dvěma kratším EP vysloužila cenu Objev roku v anketě Anděl. Když pak v roce 2016 album vyšlo, dostalo se mu chvály ze strany kritiků i posluchačů a vyhrálo čtyři Anděly, mezi nimi i v kategorii Album roku. Lenny s ním dokonce uspěla v zahraničí – například píseň Hell.o se několik týdnů udržela na vrcholu italské hitparády.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Druhá dlouhohrající nahrávka s názvem Weird & Wonderful vyšla loni v květnu, a byť tuzemskou scénu nepřekvapila tak jako debut, stále si vysloužila mnoho chvály. Například v recenzi na serveru Aktuálně.cz ji označili za potenciálně jednu z nejdůležitějších nahrávek českého popu za dlouhou dobu, protože se nebojí narušovat očekávání a sebevědomě jít vlastní cestou.
Lenny je tedy u nás poměrně známá osobnost, ke světovému úspěchu má ale přes zmíněné náznaky ona i bezpočet dalších stále poměrně daleko. Právě s tím se snaží Spotify, podle všeho bez nákladů pro samotné umělkyně, pomoci. Reaguje tak na analýzy, podle nichž ženy přes možné zdání stále představují jen relativně malou část nejposlouchanějších umělců.