Po Facebooku vstupuje do nákupů ve velkém také Instagram. Kupovat zboží půjde přímo v aplikaci
Už to nějakou dobu bylo na spadnutí a Instagram nyní opravdu spouští na své sociální síti kompletní nákupní platformu, díky které půjde objednávat a platit za zboží přímo na Instagramu. Jakmile tak uvidíte u své oblíbené značky nový kus oblečení, který vás zaujme, kliknete na něj, vyplníte potřebné údaje a máte nakoupeno. Prozatím bude tzv. Checkout dostupný pouze pro americké zákazníky, ale do budoucna by se z něj mohla stát celosvětově významná věc.
O tom, že není dobré brát nákupní funkci na Instagramu na lehkou váhu, svědčí už seznam 23 značek, které jsou na startu připraveny přímo přes sociální síť své produkty prodávat. Najdeme mezi nimi obry jako Adidas, Burberry, Dior, Nike, H&M, Zara, Prada či Michael Kors a další značky budou přibývat.
Přestože si Instagram bere od svých partnerů z každého prodeje provizi, je to pro největší módní či kosmetické značky zajímavé. Na Instagramu mají desítky milionů sledujících a zejména pro mladší generaci je stále přirozenější nakupovat přímo z mobilních telefonů. Možnost označovat produkty na Instagramu již bylo možné nyní, ale pro jejich nákup byla třeba odejít na web příslušné firmy.
Právě to představovalo jednu z největších překážek, protože procento dokončených nákupů pak bylo mnohem menší, než kdyby si mohli uživatelé vše naklikat a objednat v rámci jedné aplikace. To se nyní mění s funkcí Checkout, kdy jen poprvé vložíte jméno, e-mail, adresu a také platební údaje, které budou podle Facebooku, pod něhož Instagram patří, zatím uloženy pouze pro využití na nákupy na Instagramu. V dalších nákupech už máte vše připravené a nakupujete ještě pohodlněji.
Samotný Facebook je ovšem v celé věci rovněž velmi významný hráč. Nakupování totiž hraje v budoucnosti celé sociální sítě a jejích přidružených aplikací, kam patří i Messenger a WhatsApp, důležitou roli. Ostatně v Česku již rok a půl na Facebooku funguje tržiště Marketplace, které je konkurencí pro tradiční české portály jako Bazoš, Sbazar nebo Aukro a také Letgo, které již brzy v České republice skončí. Byť to nemusí být hlavní důvod jeho konce, tlak Facebooku je i na tomto trhu stále větší.
„Checkout je jen jedna část našeho dlouhodobého investování do nakupování. Jsme nadšeni, že můžeme letos představit ještě více způsobů, jak si mohou lidé na Instagramu užít nakupování,“ komentuje novinku Facebook. V následujících měsících tak můžeme očekávat jak rozšiřování služby o další partnery, tak také její postupnou expanzi do dalších zemí, byť o ní zatím Instagram konkrétně nemluví.