Po konzumaci vraťte. Burger King chce zavést vratné krabičky a kelímky, aby omezil jednorázový odpad
Snižování produkce jednorázových obalů je důležitou misí, na níž se podílí firmy z nejrůznějších oborů. Nejvíce se ale dotýká stravovacích podniků, které v mnoha případech vyzývají zákazníky, aby si na své kafe s sebou nosili vlastní termosky a pro jídlo využívali znovupoužitelné boxy. K něčemu podobnému nyní přistoupí také fastfoodový řetězec Burger King, který chce změnit přístup lidí ke konzumaci pokrmů z jednorázových krabiček.
I tvůrci legendárního sendviče Whopper totiž vnímají, jak moc obalový odpad z rychlého občerstvení ovlivňuje životní prostředí. Všechny papírové krabičky nebo plastové uzávěry na kelímky a brčka přispívají masovému znečišťování a byť se zvyšuje podíl jejich recyklování (minimálně od největších fastfoodových řetězců na trhu), stále nejde o ideální situaci s ohledem na ochranu planety.
Stejně jako McDonald’s ohlásil, že do roku 2025 chystá mít všechny obaly recyklovatelné, nebo alespoň z recyklovaných a certifikovaných materiálů, i Burger King má smýšlení nastavené velmi podobně a do téhož roku chce udělat to stejné. Vedle toho ale plánuje zavést i znovupoužitelné boxy, na nichž nyní spolupracuje s iniciativou Loop.
O projektu Loop jsme vás informovali vloni, když o něj projevily zájem nadnárodní značky jako Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé, Danone nebo Mondelēz International. V podstatě se jedná o službu, přes kterou by se zákazníkům doručovaly dané produkty v ekologičtějších, znovupoužitelných obalech. Navíc by se daly používat až stokrát v řadě, než by došlo k jejich znehodnocení.
Na podobné bázi bude fungovat i ve spojení s Burger Kingem, avšak s tím rozdílem, že budou krabičky a další obaly dostupné na jeho provozovnách. Zákazníci si tak budou moci vybrat, zda na tác chtějí dostat své oblíbené pokrmy v nových schránkách, za které zaplatí vratnou zálohu. Po konzumaci jídla je odnesou do speciálního „koše“, ze kterého je tým z Loopu vyzvedne, očistí, dezinfikuje a následně vrátí zpět do provozoven.