Po rekordní premiéře rekordní propad. Onemanshow: The Movie zaznamenal masivní pokles návštěvnosti
Kazmův film Onemanshow: The Movie před týdnem přepsal historické tabulky premiérové návštěvnosti českých kin. Druhý víkend se mu ale dařilo výrazně méně.
„Kazmovi to zase vyšlo,“ psali jsme před týdnem. Tehdy si film Onemanshow: The Movie internetového baviče Kazmy získal status nejnavštěvovanější české premiéry v historii. Teď se ovšem situace zásadně otočila a jeho snímek si na konto připsal další rekord – v podobě největšího propadu návštěvnosti, co domácí kina zažila.
Film, o jehož obsahu i samotné existenci se dlouho pochybovalo, svým tajnůstkařením, marketingovou kampaní i osobností Kamila Bartošky alias Kazmy do sálů zprvu přitáhnul davy diváků. Za první víkend se prodalo 291 tisíc vstupenek, což o více než sto tisíc překonalo předchozího českého rekordmana Anděl páně 2 a sekundovalo pouze globálnímu fenoménu Avengers: Endgame.
Vzhledem k tomu, že marketing do značné míry lákal na odhalení tajemství, po několika prvních dnech zájem diváků opadl. Za druhý víkend Onemanshow: The Movie přišlo do kin zhlédnout necelých 62 tisíc diváků. Izolovaně by to představovalo velice dobrý výsledek, ve srovnání s prvním víkendem se ovšem jedná o propad o 79 procent. Jak poznamenává server Kinomaniak, v novodobé české historii žádný jiný film takový pokles návštěvnosti nezaznamenal.
Například u zmíněných Avengers: Endgame se toto číslo zastavilo na 55 procentech, loňský hit Vyšehrad: Fylm zase mezi prvním a druhým víkendem ztratil jen 41 procent. Návštěvnost Barbie a Oppenheimera za stejnou dobu klesla o dvě, respektive patnáct procent. V minulosti se v českých kinech dokonce stalo, že diváků mezi víkendy přibylo, jako tomu bylo například u Bohemian Rhapsody. Největší propady, kolem 75 procent, dosud platily pro filmy ze sérií Padesát odstínů nebo Stmívání.
Případ Onemanshow: The Movie je nicméně velice specifický – diváci totiž do kin skutečně nešli pouze zhlédnout film. Celý jeho vznik i uvedení je v zásadě další Kazmova hra. Součástí vstupného je herní karta, která má v kombinaci se správným deseticiferným kódem odemknout trezor na pražském Výstavišti s milionem dolarů. Právě možnost zúčastnit se byla pro mnohé důvodem vydat se do kina, a to opakovaně nebo při zakoupení několika vstupenek pro zvýšení šance.
Právě tento aspekt Kazmova nejnovějšího projektu se – spolu s nepříliš vysokými uměleckými kvalitami samotného snímku – stal hlavním předmětem kritiky. Karel Ondrka, který se jako hlavní herec podílel na Kazmovým nejznámějším podvodu v pořadu Prostřeno, prostřednictvím serveru Kinobox zveřejnil otevřený dopis adresovaný tvůrcům filmu. Osočil je ze zrazení jejich někdejších hodnot satirizace primitivní zábavy nebo z nucení lidí zapojovat se do de facto hazardu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNa internetu se objevilo mnoho inzerátů, které nabízí herní karty za různé ceny, a k trezoru se sjíždějí lidé z celého Česka, kteří u něj zkouší štěstí s potenciální výherní kartou, jež nevyžaduje kód, nebo se sérií rozluštěných hádanek. Prakticky okamžitě po premiéře filmu se tak většina pozornosti stočila ne k samotnému dílu, ale ke hře, která je s ním spojená.
Oficiální pravidla soutěže jsou přitom na jedné straně natolik striktní a na straně druhé vágní, že žádného vítěze mít nemusí. Jednak každá herní karta umožňuje pouze jeden pokus na odemčení trezoru, celá soutěž – a tedy prostor pro rozluštění kódu – trvá 90 dnů a případný výherce musí znát nejen kód, ale také popsat přesný a jediný správný postup, jak ho získal. Provozovatel soutěže si navíc vyhrazuje právo ji kdykoliv pozměnit nebo zrušit a uvádí, že soutěžící nemají právní nárok na vyplacení výhry.