Po třech letech je v 11 zemích. Startup Adam chce malovat pokoje i mimo Evropu, nabírá 76 milionů
Česká platforma umožňuje objednávat malíře jednoduše jako taxi nebo oběd. Zakladatelé se naučili růst v Boltu, kterým se v byznysu inspirují.
Roman Sysel byl prvním zaměstnancem taxikářského Boltu ve střední Evropě, později se k němu do týmu přidal i Jakub Dvořák a podíleli se na rychlém růstu této platformy. Před čtyřmi roky začali budovat vlastní startup Adam, který umožňuje objednávat řemeslníky stejně jednoduše jako taxi nebo oběd. Již dříve získali investici i od zakladatele Boltu, jen loni expandovali do jedenácti zemí a pomalu se rozhlíží mimo Evropu. V tom jim pomůže nová investice. Přinášíme přehled nejdůležitějších informací.
Zainvestovaný startup: Adam
Kdo investuje: britský Brighteye
Kolik a v jakém kole: 3 miliony eur (76 milionů korun) v late-seed kole
Kolik již startup získal: Na startu do firmy vložili peníze zakladatelé, později přidali andělští investoři tři miliony korun. Koncem roku 2022 pak Adam oznamoval seed kolo ve výši 25 milionů korun, které mu poslal zdejší fond Presto Ventures a Markus Villig, zakladatel platformy Bolt.
Co Adam dělá: Usnadňuje objednávání řemeslníků online. Dosud se zaměřoval na malířské služby a rekonstrukce celých bytů či koupelen. Meziročně Adam obsloužil trojnásobně vyšší počet projektů a chlubí se více než 15 tisíci dokončenými výmalbami, rekonstrukcemi a dalšími zednickými zakázkami.
„Tradiční řemeslo nepochybně potřebuje modernizaci. Zatím se však nikomu nepodařilo vyřešit všechny tři rozhodující faktory – kvalitu, dostupnost a cenu – současně. Rozhodli jsme se tuto složitou situaci řešit jedno řemeslo po druhém. Naší vizí je, že jednou si prostřednictvím Adama budete moci postavit celý dům. Chceme ukázat, že i z Čech lze postavit globální startup, který změní trh,“ přibližuje spoluzakladatel Roman Sysel.
Jak funguje: Adam nahrazuje komplikované ceníky online kalkulačkou, která zákazníkovi okamžitě ukáže odhadované náklady a možnost objednat službu jedním kliknutím. Následně zákazníka spojí s profesionálem, který je dostupný v požadovaném termínu a lokalitě, a zajistí dokončení zakázky.
„Řemeslníci obecně tráví spoustu času prohlídkami, naceňováním zakázek, organizováním práce a neustálou komunikací se zákazníkem. Adam se o vše stará za ně, takže umíme až trojnásobně zvýšit množství zakázek, které řemeslníci zvládnou během měsíce. To představuje obrovský nárůst efektivity, díky čemuž si řemeslník může účtovat méně. Zákazník ušetří, zatímco řemeslník vydělá více,“ doplňuje Sysel.