Pocta pionýrovi správného mytí rukou. Google ve svém vyhledávači kreativně ukazuje, jak zvládnout základní hygienu
Byť se to může zdát jako malichernost, jedna z nejúčinnějších metod, jak se chránit proti infekčním virům, které se mohou přenášet i ze statických objektů, je správné a důkladné mytí rukou. Klasická poučka, kterou lze online najít v celé řadě variant. Všechny postupy ovšem vychází ze zavedeného procesu, který se datuje k polovině 19. století. A Google jej nyní začíná propagovat na své domovské stránce.
Vzhledem k tomu, co se v posledních měsících ve světě děje, se dostává pomoci ze všech stran. Nejde pouze o štědré finanční dary ze strany velkých firem, ale především o jednotnost národa, čehož mohou být důkazem i Češi. Ti ve velkém šijí roušky, přemýšlí nad novými prototypy respirátorů a snaží se zajišťovat třeba rozvozy potravin pro ty, kterým se návštěva obchodu nedoporučuje.
Situace se má zároveň tak, že v domácích karanténách lidé tráví nadprůměrné množství času na internetu. Je tedy klíčové, aby užitečné rady přicházely digitálně, a to ideálně v takové podobě, kterou nikdo nepřehledné. V tomto má obrovskou výhodu Google, respektive jeho domovská stránka s vyhledáváním, která se objevuje velké spoustě lidí po otevření prohlížeče.
Aby se gigant z kalifornského Mountain View do boje proti aktuálně se šířícímu typu koronaviru zapojil s potenciálem zasáhnout desítky až stovky milionů uživatelů, rozhodl se při této krizové příležitosti změnit podobu svého klasického barevného loga. A to v rámci oblíbeného vizuálního formátu Google Doodle.
Pocta pionýrovi správného mytí rukou
Google vcelku pravidelně aktualizuje své logo za kreativní malůvku s konkrétní zprávou pro lidi. Většinou se jedná o různé mezinárodní svátky, zásadní události v historii lidstva a podobně. Zkrátka tímto jednoduchým způsobem připomíná, čím je daný den zajímavý. A samozřejmě to umí lokalizovat i podle země, z níž se na vyhledávač chodí.