Podívejte se, jak vypadal původní prototyp iPhonu, který se měl ovládat kolečkem

Filip HouskaFilip Houska

beforeios
0Zobrazit komentáře

9. ledna to bylo přesně 10 let, co Steve Jobs ukázal světu první chytrý telefon z dílen Applu. Řeč je pochopitelně o iPhonu, za kterým stojí skutečně velké úsilí všech pracovníků, co s ním měli co do činění. Nevyhnul se také řadě kompromisů a jasným příkazům od Jobse. Kdyby Jobs například nezasahoval do uživatelského rozhraní operačního systému, iPhone by mohl (na dnešní dobu) vypadat opravdu zvláštně.

O raritní snímky, které ukazují dva prvotní prototypy operačních systémů, jež měly figurovat právě v iPhonu, se podělil blogger Sonny Dickson. Oba nesly pracovní název „Acorn OS“ a i přes tuto shodu vypadalo jejich rozhraní velmi odlišně.

tesla

Přečtěte si takéDo Tesly přichází velká programátorská posila z AppluDo Tesly přichází velká programátorská posila z Applu

První prototyp (P1) v sobě skrýval ikonické kolečko (tzv. click wheel), které bylo známé z multimediálních přehrávačů iPod. Právě toto se mělo stát základním navigačním prvkem celého iPhonu. Za tímto rozhodnutím si stál Tony Fadell, „praotec iPodu“, který click wheel prosazoval, a to především z důvodů jasného a snadno pochopitelného ovládání. Ostatně na iPodech byl tento prvek velice populární a prakticky je proslavil.

https://twitter.com/tfadell/status/819130440040775680

Prototyp P2 byl založen na zcela jiných prvcích, a sice virtuálních tlačítkách (ikonách, chceme-li). I přes situaci, že prototyp operačního systému s click wheelem se načítal rychleji, tak se vítězem stalo „pomalejší“ rozhraní s ikonami, na kterém Apple staví do dnes.

Foto: Reprofoto, YouTube

ČVUT a Univerzita Karlova pomohly s vývojem softwaru, který umí porazit profesionální hráče pokeru

negreanu
0Zobrazit komentáře

Poker, jedna z nejvýraznějších her, která si za posledních přibližně 10 let vydobila své jméno mezi profesionálními sporty, si díky přístupnosti běžné veřejnosti online i na živých turnajích získala na výrazné popularitě. Už nejde jen o zábavu, která probíhala v uzavřených kruzích, ale o sport a činnost, která dokáže vydělat neuvěřitelné peníze a která poutá stále více rekreačních hráčů.

Aby toho nebylo málo, popularizaci pomáhají i technologické společnosti, které vyvíjejí online platformy pro hru pokeru za virtuální peníze nebo třeba podpůrné softwary pro výuku hry a její analýzu. Jedním z nich je i systém umělé inteligence zvaný DeepStack, na kterém pracovala Carnegie Mellon University, ve spolupráci s českým ČVUT a Univerzitou Karlovou.

cormorant2

Přečtěte si takéIzraelský startup chce již za 3 roky uvést na trh dron schopný unést půl tuny nákladuIzraelský startup chce již za 3 roky uvést na trh dron schopný unést půl tuny nákladu

Systém, který je detailně popsán v technické dokumentaci, se chlubí tím, že dokáže v dlouhodobém měřítku porazit většinu profesionálních poker hráčů ve hře Limit Texas Hold’em, konkrétně v takzvaném heads-upu, kdy proti sobě stojí hráči jeden na jednoho. Podle posledního prohlášení se navíc podařilo technologii aktualizovat tak, aby zvládla i No Limit Texas Hold’em, který nabízí vzhledem k variabilitě sázek mnohem větší množství faktorů, které mohou hru ovlivnit.

deepstack

Statistika úspěšnosti vychází z celkem 44 852 odehraných her proti 33 profesionálním hráčům, ve kterých DeepStack dokázal vyhrát 492 mbb/g (průměrná výherní úspěšnost založená na počtu her, měřená v tisícinách big blindů = velkých povinných sázek při rozdávání karet). Pro srovnání, průměrný výsledek profesionálních hráčů je někde kolem 50 mbb/g, tam už se dá totiž hra považovat z dlouhodobého hlediska za velmi profitabilní.

Další reálné testy

Celý systém by měl být nyní schválen a ověřen na vzorku čtyř nejlepších poker hráčů světa, kteří se proti němu utkají již tento týden v turnaji o 200 tisíc dolarů. Bohužel prozatím podle všeho není možné využít DeepStack pro hru více než dvou hráčů – bot na to jednoduše není technologicky připraven. Z určitého pohledu by bylo ovšem zajímavé, pokud by dokázal mimo pravděpodobnosti a dalších matematických operací pracovat DeepStack i s analýzou obličeje a pohybu hráčů.

Foto: WPT / Flickr