Podívejte se na prezentace, které přinesly 40 startupům přes 700 milionů dolarů v investicích
Dnes se již na startupy jako Airbnb, Uber, Square či Spotify díváme jako na obrovské společnosti s minimálně několika tisíci zaměstnanci po celém světě – i takto známé firmy ovšem mnohdy jen před několika lety byly v úplně odlišné pozici a musely přesvědčovat investory i zákazníky o výhodách svého produktu.
A právě u přesvědčování investorů spousta z takových firem pohořela, jelikož vytvořit kvalitní prezentaci, která během několika minut dokáže zaujmout množství lidí, jenž mohou rozhodnout o vašem dalším úspěchu či neúspěchu, není zrovna jednoduchým úkolem. Dříve či později ale každý ze čtyřicítky startupů, jejichž kompletní prezentace se objevily na serveru Dconstrct.com, uspěl a dokázal vytvořit potřebnou trakci.
Dconstrct dal dohromady množství reálných zdrojů prezentací a k nim přiřadil nejen jednotlivé startupy, ale i fázi, ve které se zrovna nacházely a jakou investici či od koho získaly. Najdeme tam tak jak například WeWork se Series D, kde získal 335 milionů dolarů, seznamku Tinder ještě v době, kdy teprve šla do prvního inkubátoru, tak Airbnb se svojí prvotní seed investicí. Celkově zmíněné firmy získaly přes 700 milionů dolarů.
Je velmi zajímavé sledovat, jaké byly plány startupů před několika lety a jaká je realita nyní. Zároveň lze leccos vyčíst i z dřívějších čísel a postupného růstu – mnoho firem nakonec změnilo směr, implementovalo zcela jiné funkce nebo produkty, než bylo zamýšleno, ale tak jako tak je nutno říci, že bez některých z těchto událostí by tu možná celá čtyřícítka dnes nestála.
Foto: Airbnb