Podnikatelské geny mají v rodině. Sestra Elona Muska úspěšně provozuje „Netflix” pro romantické filmy
V podnikatelském prostředí nenajdete v současnosti mnoho respektovanějších jmen než Elon Musk. V očích mnoha lidí geniální podnikatel původem z Jihoafrické republiky totiž díky svému energickému tahu na branku a firmám jako Paypal, Tesla nebo SpaceX už nějaký čas patří do té nejvyšší byznysové ligy. I díky nim dnes Musk disponuje jměním ve výši 20 miliard amerických dolarů a se svými podnikatelskými projekty posouvá hranice toho, co je a není možné.
Málokdo už ale ví, že Elon Musk má další dva, na byznys neméně talentované sourozence. Zatímco jeho mladší bratr Kimbal sbírá úspěchy například v restauračním byznysu se svojí sítí The Kitchen Restaurant Group, jeho sestra Tosca Musk, nejmladší ze sourozeneckého tria, působí několik let jako poměrně úspěšná filmová producentka a režisérka s portfoliem 36 filmů. Ty se s větším či menším úspěchem vysílaly především v britských a kanadských televizích.
Producentka, režisérka a podnikatelka v jednom
Právě bohatá filmová zkušenost nejmladší z rodu Musků před časem dovedla k založení vlastního filmového byznysu – streamovací platformy Passionflix. Ta uživatelům za měsíční poplatek 6 dolarů umožňuje sledovat romantické filmy a komedie ze všech koutů světa.
Pětačtyřicetiletá sestra Elona Muska pak celé platformě nejen z pozice CEO šéfuje, ale zároveň v ní funguje jako aktivní producentka. Passionflix totiž podobně jako jednička filmového streamovacího průmyslu, Netflix, produkuje vlastní filmy. I když na to jde úplně jinak.
Nový film nebo seriál každé 2 měsíce
Aktuálně platforma nabízí ke zhlédnutí přibližně 31 romantických filmů a seriálů, například kritiky oceňované drama Chocolat nebo kultovní snímek Jak ukrást Venuši s herečkou Audrey Hepburn, a souběžně s tím neustále vytváří vlastní nízkorozpočtové televizní série. Ty vycházejí vesměs z populárních romantických knih a příběhů a mají jednoho společného jmenovatele: rychlou dobu produkce a s tím spojené nízké výrobní náklady.
Passionflix je totiž schopen vyprodukovat nový film či seriál každé dva měsíce. Cena na snímek přitom nepřesahuje 1 milion dolarů, což je zejména v porovnání s Netflixem, který do vlastní produkce investuje miliardy dolarů, opravdu směšná částka.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Just another #boring Sunday hanging with the fam… testing flamethrowers.
„Naším cílem je se zaměřovat na vztahy mezi lidmi. A to ať už jde o vztah mezi mužem a ženou, LGBTQ nebo rasově smíšené vztahy. Uživatelé si u nás dokonce mohou filmy filtrovat pomocí speciálního barometru ‚nemravnosti‘,“ říká Tosca Musk.
Právě vlastní a specificky cílený obsah by se měl do budoucna stát základním stavebním kamenem úspěchu celé platformy. Nakročenu k tomu má zatím zajímavě a navíc se díky rodinným vazbám nemusí příliš obávat o nedostatek financí na provoz. V projektu totiž jako investor působí i zmíněný Kimbal Musk, který do Passionflixu investoval 4,75 milionu dolarů, v přepočtu 108 milionů korun.