Pohodlně, bezpečně a kamkoliv. Soukromé létání zažívá díky pandemii boom, říká Martin Feč z Charter Advisory
V momentě, kdy se potřebujeme dostat na místo, od kterého nás dělí tisíce kilometrů, hladiny oceánů či celá pohoří, je jediným efektivním řešením letecká doprava. Co ovšem dělat v případě, kdy do dané destinace nelétají žádné aerolinky nebo jejich služby nevyhovují vašim specifickým požadavkům? Pokud máte dostatek finančních prostředků či je vás tolik, že tvoříte větší skupinu, může být řešením soukromý letoun.
K nalodění na jeho palubu bylo dříve nutné zvednout telefon a obvolávat všechny poskytovatele soukromých leteckých služeb. Díky specializovaným zprostředkovatelům je ale dnes soukromé charterové létání podstatně dostupnější. Stačí se jen obrátit na vhodnou společnost, a letoun může být na runway přistavený do několika málo hodin.
Takovou společností je i Charter Advisory. Její spoluzakladatel Martin Feč přirovnává její služby k procesu, kdy si vybíráte hypotéku. „Tam také nikdo nechce obvolávat všechny poskytovatele a zjišťovat si nabídky. Drtivá většina zákazníků buď půjde do své banky, kde má zřízený účet, nebo tuto agendu odevzdá někomu, kdo umí vyjednat lepší podmínky,“ vysvětluje pětatřicetiletý Feč, který se problematikou letecké dopravy zabývá již od svých studií na vysoké škole.
Know-how společnosti, která v minulém roce zaznamenala obraty v odhadované výši 155 milionů korun, nespočívá pouze v propojování nabídky a poptávky. „Není to jen o zajištění letadla a souvisejících služeb, dohlížíme na to, že celý průběh, servis a realizace letu budou probíhat plynule a především efektivně. Zákazníka zajímá jen samotný přesun z bodu A do bodu B, díky nám se nemusí starat o žádné technikálie, možné překážky a vnější vlivy,“ vysvětluje Feč, jenž Charter Advisory zakládal se dvěma dalšími společníky v roce 2014.
Jejich myšlenkou bylo ubrat soukromé dopravě na puncu luxusu a více prohloubit její efektivitu a časovou úspornost. Proto již od začátku společnost neoslovovala pouze klasické zákazníky soukromé letecké dopravy. Mimo špičkových sportovců, filmových hvězd či top manažerů létajících za byznysem i odpočinkem se snaží oslovovat i ty, pro které není soukromé letadlo první volbou. Například nabídkou pozičních letů – takzvaných empty legů, které jsou v rámci svého konceptu cenově dostupnější.
„Začátky byly o obrovské vášni. Věděli jsme, že privátní létání na českém a slovenském trhu se teprve rozvíjí. Chtěli jsme co možná nejvíce posunout úroveň servisu, aby měl zákazník s touto službou maximálně příjemnou zkušenost,“ vysvětluje Feč.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.