Pomáháme firmám z offline světa. Z přesunu prodeje na internet těží i tradiční značky a rychle rostou, říká šéf FG Forrest
Hollywoodské studio Paramount poslalo před dvaceti lety výstražný dopis do Náchoda. Jeho obsah by se dal shrnout následovně – víme o vás, klidně si svůj název nadále používejte, ale koukejte nám z něj platit licenční poplatky… Adresátem byla malá webová agentura z Náchoda jménem Forrest Gump, pojmenovaná podle slavného snímku s Tomem Hanksem. „Líbilo se nám, že hlavní hrdina dokázal velké věci z ničeho,“ usmívá se Radovan Jelen. Tuto firmu už od roku 2002 pod názvem oblíbeného filmového hrdiny nenajdete, byť odkaz mezi řádky zůstává: dnes je totiž známá jako FG Forrest.
Přejmenování z Forresta Gumpa na FG Forrest není zdaleka jedinou změnou, kterou společnost, jež má kromě Náchoda kanceláře i v Praze a Hradci Králové, prošla. Naopak. „Děláme něco úplně jiného, než s čím jsme začínali. Na startu jsme se zaměřili na multimediální cédéčka, ale celkem rychle jsme pochopili, že příležitosti jsou jinde – na internetu,“ vysvětluje Radovan Jelen.
Když se mnou hovoří o webových stránkách, je to jen malá výseč toho, co s kolegy dělají. Zhruba před deseti lety se totiž rozhodli posunout z tvůrců webových prezentací a základních e-shopů na dodavatele komplexnějších e-commerce řešení. „Čím dál méně šlo o designérskou a programátorskou práci a čím dál víc to zasahovalo do marketingu. A to nás nelákalo. Chtěli jsme dělat složitější projekty, řešit nejen rozhraní, které vidí zákazník, ale i všechno za ním,“ vypráví.
V FG Forrest tak postupně začali vytvářet internetové obchody pro velké společnosti, kde bylo potřeba napojení na zákaznické databáze, účetnictví a další systémy. Logicky se tak začali orientovat na klienty s tisícovkami zaměstnanců a stovkami tisíc, či spíše miliony zákazníků. Digitalizace nebo přesun do online prostředí totiž může pomoci firmám z mnoha různých odvětví, včetně těch, co jsou tradičně „offline“.
Například se skupinou ČEZ spolupracují přes deset let a vytvořili pro ni jeden z nejrozsáhlejších intranetů v Česku, který denně navštíví kolem 15 tisíc zaměstnanců. FG Forrest pro ČEZ vytvořil také několik desítek webových prezentací s více než 160 tisíci podstránkami. Dlouhotrvající spolupráce vynesla jedné z nejstarších internetových agentur několik ocenění – například IEA, Fénix nebo WebTop 100.
Pro pojišťovnu Kooperativa zase bylo stěžejní, aby nová webová prezentace návštěvníky rychle navedla, kam potřebují, ať už stránky prohlíží na desktopu, telefonu nebo tabletu. Pro takový úkol dali v FG Forrest dohromady celý „arzenál“ interních odborníků – UXáky, designéry, programátory i testery.
„Na projektu Kooperativy se nám znovu potvrdila výhoda vlastního in-house týmu expertů. Máme minimální fluktuaci, spousta kolegů je u nás přes deset let a nám tahle soudržnost hrozně vyhovuje. Díky tomu známe svoje silné i slabé stránky a můžeme se dobře doplňovat,“ uvádí k pracovnímu prostředí v agentuře její ředitel.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.