Populární běžecká aplikace prodána Adidasu za bezmála 5,9 miliard korun
Jedna z největších společností na prodej sportovního zboží, Adidas, trochu zaspala dobu a nechala se technologicky předběhnout konkurenčním Nikem, který kromě jiného pohltil i podstatnou část prodejů a sponzoringu. Adidas však boj nevzdává a nyní investuje 239 milionů dolarů, v přepočtu tedy asi 5,9 miliard korun, do nákupu rakouského fitness startupu Runtastic.
Pod Runtastic patří nespočet aplikací, od běhání, přes kliky až po krokoměr a analýzu spánku. Kromě samotných aplikací chystá Runtastic podporu pro virtuální realitu Oculus Rift a vytvořil několik fyzických gadgetů, jako GPS hodinky nebo měřící zařízení na kolo. Globálně si Runtastic vyzkoušelo již 140 milionů lidí a 70 milionů z nich se do platformy registrovalo.
Většinovým vlastníkem byla německá společnost Axel Springer, která vlastnila 50,1% s tím, že zbývajících 49,9% zůstalo u původních čtyř zakladatelů a jednoho angel investora.
Po dokončení akvizice by měl být celý podíl přepsán na Adidas, aplikace zůstane beze změny a její původní zaměstnanci v Rakousku a San Fransiscu zůstanou na své židli, informuje Runtastic.
Foto: Runtastic