Populární Brašnářství Tlustý je na pokraji krachu. Požádalo klienty o pomoc a hned mu spadnul web
Společnosti vyhlášené výrobou opasků či peněženek došly peníze, cítí pokles zájmu i jiné ekonomické neduhy. Veřejnost vyzvala, ať si u ní nakoupí.
Ivan Petrův, jednatel a spoluzakladatel Brašnářství Tlustý
Aktualizováno: Populární pražská kožedělná galanterie Brašnářství Tlustý se před lety prosadila díky Facebooku, kde propagovala své výrobky a získávala tam první movitější zákazníky. A na stejné platformě teď tytéž lidi žádá o pomoc: firmě prý hrozí bankrot a svých více než 70 tisíc sledujících vyzvala, ať si co nejrychleji něco koupí, pokud brašnářství nechtějí vidět padnout. Jenže stejně jako fungování společnosti i její záchrana není bez problémů.
„Tohle se nepíše lehce. Visí nad námi krach. Reálný, opravdový krach. Po jedenácti letech dřiny.“ Těmito slovy začíná aktuální post na Facebooku firmy Brašnářství Tlustý, která sídlí v pražských Vršovicích. A pokračuje mimo jiné takto: „Všechny, kdo jste si od nás koupili něco, co Vám slouží roky, prosíme a vyzýváme: Kupte si dnes něco pěkného. Dnes, ne zítra. Umožníte nám pokračovat dále. Ať už to bude opasek, peněženka, boty nebo taška. Každá koruna pomůže.“
A fanoušci, kterých je jen na Facebooku přes 70 tisíc, poslechli a ve velkém začali klikat na e-shop, který ovšem nápor nevydržel. Takže stránky, které měly ideálně ještě dnes pomoct společnosti vybřednout z nejtěžších problémů, byly dočasně nedostupné. „Pracujeme na tom, abychom to odbavili. Je to masakr,“ řekl pro CzechCrunch majitel a spoluzakladatel podniku, který je pojmenovaný po legendárním brašnáři Romanu Tlustém, Ivan Petrův.
Ostatně právě to, že když firma vyzve lidi, aby na e-shopu kupovali výrobky, tak by měla posílit i své servery, jí pak lidé na sítích vyčetli. Zvlášť když má opravdu silnou základnu online příznivců. Tamtéž se už navíc dřív objevovala kritika, že peněženky, pásky či kabely od Brašnářství Tlustý jsou sice velmi kvalitní, ale že jejich dodávky jsou extrémně dlouhé, nezřídka v měsících – naposledy se to týkalo třeba pásků oslavujících vítěze hokejového mistrovství světa.