Poslední rok filmu byl 2019, říká Quentin Tarantino. Pandemie podle něj měla katastrofální důsledky

Jeden z nejznámějších hollywoodských režisérů pracuje na divadelní hře a se svým posledním filmem si dává na čas.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Americký režisér Quentin Tarantino

0Zobrazit komentáře

Quentin Tarantino naznačil, na čem pracuje, a zanadával si na zábavní průmysl. To a mnoho dalšího přináší aktuální vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Quentin Tarantino vydal svůj zatím poslední film – Tenkrát v Hollywoodu – v roce 2019. Předtím, než pověsí režisérskou…čepici? židličku?…kariéru na hřebík, chce natočit ještě jeden, sám ale současnost ani budoucnost filmů nevidí vůbec optimisticky. Vlastně si podle svých vlastních slov už vůbec není jistý tím, co to vůbec film je. „Co to proboha dneska vůbec je film? Jakože něco, co nasadí na zasraný čtyři týdny do kin? Fajn, a druhý týden si to už můžu pustit v televizi,“ řekl podle citace Variety Tarantino nedávno na festivalu v Sundance.

„Nešel jsem do téhle branže pro něco takového. Bylo to špatné už v roce 1997 a v roce 2019, a to byl poslední rok filmů,“ dodal režisér, který prý aktuálně pracuje na divadelní hře. Ačkoliv Tarantinova cinefilie je silně zakořeněná v éře videokazet, vždy si potrpěl na kino a specifický zážitek, jaký nabízí – ať už jde o velké plátno, ozvučení nebo atmosféru sledování filmu s publikem známých i neznámých lidí. Pandemie covid-19 chození do kina na delší dobu prakticky zcela znemožnila a díky tomu posílily streamovací služby. U divadla něco takového v zásadě není dost dobře možné, proto režisérovi imponuje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V posledních letech se diváci do kinosálů z většiny vrátili, doba se ale skutečně výrazně změnila. Zatímco dříve bylo standardem, že nový titul je alespoň tři měsíce dostupný pouze na velkém plátně, nově je to asi měsíc – u snímků, které do kin posílá třeba Netflix i mnohem méně.

Řada diváků si tak raději chvíli počká na domácí uvedení, čímž někdy sebe ochuzují o silnější zážitek, tvůrce jako Tarantino zase o část statusu filmu jako média primárně pro velký formát. Skutečně se v posledních letech někdy zdá, že film ztratil část ze svého kouzla – kde jsou časy, co jsme očekávaný snímek viděli v kině několikrát a pak dlouho s napětím čekali, až ho budeme moci zhlédnout znovu?

Mimochodem, Tarantino jako svůj poslední film dříve plánoval černou komedii The Movie Critic, z toho ale sešlo a aktuálně se do natáčení vůbec nehrne. Chce prý počkat minimálně rok, než bude jeho synovi šest a mohl by ho vzít s sebou na plac. Nechává také volný průběh inspiraci a tvůrčímu procesu – hra, na které teď pracuje, se prý může stát námětem i pro film. Ale také nemusí.


Co ukazují trailery

Jurský svět: Znovuzrození

Přestože má nový příspěvek do dinosauřího univerza podtitul „Znovuzrození“, působí zatím spíš jako „Vykopávka“ s tím, jak nápadně připomíná Jurský park: Ztracený svět. Gareth Edwards, režisér Godzilly z roku 2014 nebo Rogue One, by se ale měl postarat o dobrou zábavu bez vykrádání Spielberga.


Co hýbe světem filmu a televize

Prime Video zdražuje na dvojnásobek

Z hlediska poměru cena/obsah bylo u nás Amazon Prime Video dlouhodobě s přehledem nejlepší streamovací služba, když nabízelo tituly jako Pán prstenů: Prsteny mociBanda, Expanze, bondovky a řadu dalších filmů za 79 korun měsíčně. Prime Video bude mít jednu z nejlevnějších nabídek i nadále, cena ale narostla na 149 korun za měsíc, tedy téměř dvojnásobek. Pro nové předplatitele to platí už teď, pro stávající od března.


Co si pustit

Jablečný ocet

Netflix  |  Drama  |  2025 |  6 epizod  |  ČSFD

apple-cider-vinegar-netflix

Foto: Netflix

Minisérie Jablečný ocet

V roce 2013 se jedním z nejviditelnějších jmen na sociálních sítích stala mladá Australanka Belle Gibson. Bojovala s rakovinou, její zdravý životní styl, který propagovala online, v knize i mobilní aplikaci, jí ale pomáhal hroznou nemoc držet na uzdě. Akorát, že vůbec. Nová minisérie Netflixu, vycházející ze skutečného příběhu, ukazuje vzestup a pád influencerky usvědčené z šíření falešných zdravotních rad. Jablečný ocet je svižný, chytrý, zábavný a řeší stále aktuální témata.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.

Jak by vypadaly reklamy Alzy, Footshopu či Prazdroje na Super Bowlu? Zeptali jsme se ChatGPT

Vybrali jsme pět výrazných českých firem, které by mohly zazářit v nejsledovanějším reklamním bloku. A poprosili umělou inteligenci, ať napíše scénář.

Filip HouskaFilip Houska

chatgpt_ads

Foto: Filip Houska/CzechCrunch

Super Bowl a české firmy

0Zobrazit komentáře

Miliony dolarů platí firmy za půlminutový prostor jen proto, aby měly reklamu na té nejprestižnější možné ploše – během reklamního bloku slavného Super Bowlu. Finále Národní ligy amerického fotbalu (NFL) totiž každoročně přiláká zraky více než stovek milionů diváků. A právě poločas, doplněný o hudební show světových interpretů, patří k marketingovému nebi. Jak by to vypadalo, kdyby na něčem tak exkluzivním měly spoty i české firmy?

Zadali jsme umělé inteligenci, aby nám podle vlastního uvážení napsala scénáře pro reklamní spoty streetwearového obchodu Footshop, Plzeňského Prazdroje, výrobce 3D tiskáren Prusa Research, mladoboleslavské Škodovky a jedničku na poli internetového nakupování Alzu. Že dokázala podrobné nástřely sepsat během pár vteřin, se nedivíme, je ale zajímavé, jak velkolepě nad reklamami přemýšlí.


Drop the Future
Footshop

📍 Temná industriální hala v Praze
📢  Jedna malá země. Jeden velký drop.

  • Obrovská tovární hala v Praze. Pára unikající z trubek, jiskry létají při výrobě. Kamera letí podél robotických ramen, která vytvářejí ikonické sneakers.
  • Dunivý bass, zpomalený pohyb – mechanické lisy dopadají na podrážku.

📍 Footshop store
📢  Z Prahy do světa.

  • Prodejna plná limitovaných sneakers. Fanoušci tenisek vyčkávají netrpělivě ve frontě. Kamera přejede přes exkluzivní modely ve vitrínách.
  • Záběr na zákazníka, který si obouvá rare sneakers. Přesně padnou. Zvedne nohu, dopadne na zem – a v tu chvíli město pod ním exploduje neonovou energií.
1

Foto: CzechCrunch / ChatGPT

Základní moodová skica scén

📍 Průlet světem
📢  Exkluzivní releases. Tam, kde jsi ty.

  • Dron s krabicí od Footshopu proletí noční oblohou, míjí Eiffelovu věž, Big Ben, mrakodrapy New Yorku. Rychlé střihy – sneakers se doručují do rukou zákazníků po celém světě.
  • Beat drop. Kamera střídavě ukazuje ruce otevírající boxy v Tokiu, Berlíně, Los Angeles a Londýně.

📍 Na místě činu
📢  Footshop. Nepřestáváme dropovat.

  • Kamera letí davem na stadionu. Světla reflektorů křižují tribuny. Na sideline si hráč NFL zavazuje nové sneakers Footshop Edition. Udělá první krok na hřiště a v ten moment se čas zpomalí.
  • Dynamický střih na limitovanou edici tenisek Super Bowl – zářící, futuristické.
  • Hudba graduje, poslední bass drop.

Pure Gold
Plzeňský Prazdroj

📍 Připraveno na velké momenty
📢  Každá velká hra si zaslouží to nejlepší.

  • Stadion, kde se hraje Super Bowl. Tribuny burácí. Kamera sleduje quarterbacka Kansas City Chiefs Patricka Mahomese, který stojí na hřišti, těsně před osudovým drivem.
  • Zpomalený záběr. Mahomes si protahuje prsty, soustředěný pohled. Kamera střihne na fanoušky, kteří v napětí sledují zápas s pivem v ruce.

📍 Dokonalé pivo
📢  Čisté zlato ve sklenici.

  • Záběr na ledově nachlazenou lahev Pilsner Urquell. Kondenzace stéká po lahvi, když se otevírá. Zlatavé pivo se lije do sklenice, pěna dokonale vystoupá.
  • Zvuk dopadu piva do sklenice se mísí s dunivým beatem stadionu.
2

Foto: CzechCrunch / ChatGPT

Základní moodová skica scén

📍 Mahomes a vítězný okamžik
📢 Ne každý den je Super Bowl. Ale každý den si zaslouží Pilsner Urquell.

  • Mahomes zpomaleně hází na rozhodující touchdown. Stadion exploduje radostí. Kamera letí davem, lidé skáčou a slaví.
  • Detailní záběr na přípitek několika fanoušků. Pilsner Urquell naráží o sebe ve zpomaleném pohybu, kapky piva letí vzduchem.

📍 Ikonický moment
📢  Na vítězství. Na legendy.

  • Záběr na Mahomese v šatně. Sedí s úsměvem, drží v ruce sklenici Pilsneru.
  • Podívá se do kamery, lehce se usměje a pozvedne sklenici na přípitek.

Print Your Advantage
Prusa Research

📍 Hra na hraně
📢 Rozhodují milisekundy. Detaily. Technologie.

  • Hřiště, na kterém se hraje Super Bowl. Kamera sleduje hráče, jak se chystá na rozhodující moment zápasu. Jeho pohled je soustředěný, srdce bije rychle.
  • Dunivý bass, tlumený zvuk dechu. Na časomíře ubíhají poslední sekundy.
  • Zpomalený záběr – protihráči se řítí proti němu, ale on se cítí jinak… lehčí, rychlejší, silnější.

📍 Tajná zbraň
📢 Každý gram se počítá. Každý tvar rozhoduje.

  • Flashback – high-tech laboratoř. 3D tiskárna od Průši vytváří na míru dělanou helmu, výztuhu na rukavice, lehčí chrániče s precizní strukturou.
  • Detailní záběry tisku – vrstva po vrstvě, každá součástka je vyladěná na dokonalost.
3

Foto: CzechCrunch / ChatGPT

Základní moodová skica scén

📍 Technologie na hřišti
📢 Inovace, která mění pravidla hry.

  • Zpět do hry – hráč s 3D tištěnou výbavou vyráží vpřed. Jeho helma je pevnější, ale lehčí. Chrániče umožňují větší volnost pohybu. Boty mají dokonalý grip.
  • Rychlé střihy – detail na ruce tisknoucí Prusa výztuhu, přepnutí na zpomalený moment střetu na hřišti, kde technologie rozhoduje o vítězství.

📍 Touchdown & vítězství
📢 Vítězství nevzniká náhodou. Tiskneme budoucnost sportu.

  • Hráč proráží obranu, touchdown! Stadion exploduje jásotem. Kamera prolétá mezi fanoušky, střih na hráče dýchajícího zhluboka, držícího míč.
  • Na okamžik pohlédne na své vybavení, usměje se. Technologie od Průši byla rozdílová.

📍 Revoluce ve sportu
📢 Vítězství nevzniká náhodou. Tiskneme budoucnost sportu.

  • Záběr na tiskárnu od Průši, dokončující nový ultra-lehký chránič. Vedle ní text: „The Future of Sports. Printed.“
  • Hudba vygraduje, logo Prusa Research se rozzáří na obrazovce.

Rethink Motion
Škoda Auto

📍 Ticho před bouří
📢 Budoucnost nezačíná někde daleko. Začíná teď.

  • Město za úsvitu. Mrakodrapy v ranním oparu. Rušné ulice se probouzejí do pohybu – auta, cyklisté, chodci. Atmosféra je hektická, zvuky města rezonují.
  • Náhlé ticho. Kamera se zastaví na hladké silnici. V dálce se objeví nový elektrický vůz Škoda, jeho futuristická světla prořezávají temnotu.
  • Zpomalený záběr – auto startuje. Svět kolem se zastavuje. Ticho. Pak se vůz tiše rozjede vpřed.
4

Foto: CzechCrunch / ChatGPT

Základní moodová skica scén

📍 Síla v pohybu
📢 Rychlejší reakce. Delší dojezd. Bez kompromisů.

  • Detail na palubní desku. Prst přejede přes dotykový displej, aktivuje sportovní režim.
  • Zpomalený záběr na kolo – okamžitá akcelerace. Auto vyrazí vpřed, plynule se proplétá městem. Kamera ho sleduje ze vzduchu, projíždí prázdným tunelem.
  • Záběr na energii proudící do baterií – dynamické animace výkonu. Každý pohyb je přesný, každá křivka aerodynamická.

📍 Technologie ve vašich rukou
📢 Nejen jízda. Zážitek.

  • Auto zastaví na vyhlídce nad městem. Řidič vystoupí, pohlédne na panorama. Pohybem ruky aktivuje aplikaci na telefonu.
  • Vůz se okamžitě přizpůsobí – nastaví teplotu, optimalizuje spotřebu energie. Umělá inteligence navrhuje nejefektivnější trasu.
  • Pohled do interiéru – prostorový ambientní zvuk, minimalistický design, ekologické materiály. Řidič se pohodlně usadí, jeho ruce se dotknou moderního volantu.

📍 Nová éra začíná
📢 Škoda. Rethink motion.

  • Vůz se rozjede na otevřenou silnici. Kamera sleduje jeho elegantní pohyb, jak mizí v horizontu.
  • Pohled na nabíjecí stanici Škoda Power – energie ze 100% obnovitelných zdrojů.
  • Konečný střih na detailní pohled na znak Škoda, který se rozzáří futuristickým světlem.

Conquer America
Alza.cz

📍 Ameriko, připrav se
📢 Alza přichází.

  • Pohled z vesmíru. Kamera se rychle přibližuje k USA, prolétá nad New Yorkem, Los Angeles, až se zastaví uprostřed rušného města.
  • Záběr na Američana, který si právě objednal nový notebook. Zmáčkne tlačítko „Objednat“ a povzdechne si.
  • Kamera přejíždí na doručovací dobu: „Doručení: 5–7 dní.“
  • Frustrovaný zákazník protočí oči a zabručí: „There must be a better way.“
5

Foto: CzechCrunch / ChatGPT

Základní moodová skica scén

📍 Alza mění hru
📢 Dny čekání? Zapomeň. Tohle je rychlost nové generace.

  • Futuristický sklad Alza.cz. Robotická ramena bleskově třídí balíky. Drony startují. Supermoderní logistika.
  • Zpomalený záběr – balík vyletí z regálu, okamžitě se přesouvá na robotické vozíky, doručovací drony se rojí jako včely.
  • Dramatická hudba. Zrychlený střih – balík letí přes oceán, bleskově přistává na autonomním vozidle v USA.

📍 Dodání ještě ten den
📢 Alza.cz. Rychlost, jakou Amerika ještě neviděla.

  • Američan si sedá na gauč, smutně si připravuje popcorn a zapíná televizi.
  • Zvonek u dveří! Kamera zabere jeho překvapenou tvář. Otevírá dveře a tam… balík Alza.cz. Převzetí potvrzuje jednoduchým skenem obličeje.
  • „No way!“ vykřikne s úžasem.

📍 Česko dobývá svět
📢 Alza.cz. Jsme tady.

  • Rychlý střih na ikonické americké lokace – New York, Miami, San Francisko – všude zelené doručovací boxy Alza.
  • Lidé rozbalují své objednávky s úžasem, rychlými pohyby roztrhávají balíky a nacházejí nejnovější technologické hity.
  • Závěrečný záběr na futuristickou dodávku Alza v USA. Kamera se vzdaluje – Amerika byla právě dobyta.