Potravinový koncern Nestlé zaplatí 7,2 miliardy dolarů Starbucksu za to, aby mohl prodávat jeho kávu

Filip HouskaFilip Houska

starbucks_050718-1
0Zobrazit komentáře

Na globálním potravinovém trhu dochází k obrovskému obchodu. Švýcarský gigant Nestlé uzavírá smlouvu s populární kavárenskou frančízou Starbucks, díky které bude moci prodávat její kávové produkty. Částka se má vyšplhat až na astronomických 7,2 miliardy dolarů, v přepočtu tedy cca 153 miliard korun.

Největší potravinový hráč na světě Nestlé má tuto vlivnou a ověřenou značku používat hlavně pro produkci kávových kapslí do kávovarů Nespresso a Dolce Gusto. V případě, že celý obchod klapne, Nestlé bude moci prodávat produkty s brandem Starbucks od začátku příštího roku s očekáváním, že posílí svou pozici v kávovém průmyslu.

dorsey

Přečtěte si takéTwitter uchovával nešifrovaná hesla uživatelů. Doporučuje jejich okamžitou změnuTwitter uchovával nešifrovaná hesla uživatelů. Doporučuje jejich okamžitou změnu

Mark Schneider, šéf společnosti Nestlé, komentoval tuto alianci jako “významný krok a velký den pro všechny milovníky kávy”. Lze očekávat, že potravinový koncern ze švýcarského města Vevey bude tímto krokem mířit zejména na mladistvé, kteří jsou ochotní si za kávu připlatit a vkládají vyšší důraz na brand. Patrně tomu tedy bude odpovídat i výsledná cena za kapsli.

nestle_050718-2

HQ Nestlé ve Vevey

Pro Starbucks má tento obchod také velký smysl. Do roku 2021 má očekávat návratnost až 20 miliard dolarů, a to prostřednictvím zpětných odkupů akcií a dividend. Na druhou stranu přišel světoznámý řetězec o přibližně 500 svých zaměstnanců, které si Nestlé přetáhlo k sobě. I tak však zůstanou v centrále v americkém Seattlu.

nestle_050718-1

Foto: Starbucks Newsroom; Media | Nestlé Global