Potřebovali tolik růžové, že vysáli její globální zásoby. Z domoviny Barbie pak udělali říši kýče

Kolik růžové je potřeba na vybudování filmového, křiklavého a plasticky vypadajícího Barbielandu? Odpověď je prostá – všechna.

Filip HouskaFilip Houska

barbie_1

Foto: Vertical Ent.

Ryan Gosling alias Ken a Margot Robbie alias Barbie

0Zobrazit komentáře

Růžové domy, růžové sedačky, růžový šatník, růžová skluzavka. Růžové všechno. Pracovat na očekávané rodinné komedii Barbie s Margot Robbie a Ryanem Goslingem v hlavní roli, která do kin zamíří už příští měsíc, muselo být pro filmové designérky fascinující – ostatně kdy by se jim naskytlo použít tolik křiklavé barvy než v případě navrhování městečka Barbieland. A co na tom, že zcela vysály mezinárodní zásoby tohoto specifického odstínu.

Americká společnost Rosco patří od sedmdesátých let ke klíčovým dodavatelům hollywoodských filmových štábů, pro které zajišťuje přípravky pro tvorbu mlhy a kouře, filtry pro světelné efekty i barvy pro natírání kulis. Dokonce byla oceněna i Akademií filmového umění a věd, jež uděluje prestižní Oscary. Není proto divu, že se na ni znovu obrátilo studio Warner Bros. s cílem získat barvy pro dost možná nejrůžovější film v historii.

Potřebovalo je totiž hlavně pro vybudování Barbielandu, kýčovitého a plasticky vypadajícího utopického světa, ve kterém žije Barbie. A protože se světoznámá panenka, která v červenci ožije ve stejnojmenném filmu z režisérského pera Grety Gerwigové, drží hesla „Pink is the new black“, designérky z produkčního týmu Warner Bros. jí potřebovaly opravdu hodně. „Nejdůležitější bylo zachovat jakousi dětskost městečka,“ říká Gerwigová.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Už jen při pohledu na trailer k filmu Barbie, ve kterém vystoupí i americký herec Ryan Gosling coby Ken nebo jeho kolega z branže Will Ferrell, lze vidět, že se to plastickou růžovou jen hemží. Vlastně ani nemá význam popisovat, co všechno je speciálním fluorescenčním odstínem, který ve svých laboratořích míchá právě Rosco, natřeno. Jmenovaly by se totiž i sebemenší detaily jako třeba zadní strana zpětného zrcátka u kabrioletu.

Právě to byl kámen úrazu. Scénografka Sarah Greenwoodová a dekoratérka Katie Spencerová jí chtěly tolik, že kompletně vysály její zásoby. „Svět přišel o růžovou,“ zmínila Greenwoodová. Samozřejmě to není tak horké, jak interpretuje, její výrobce se ale skutečně ocitl v bezprecedentní situaci. „Toho odstínu byl nedostatek, dali jsme jim ale vše, co jsme měli,“ řekla pro LA Times viceprezidentka marketingu firmy Lauren Proudová.

Barvení kulis fiktivního Barbielandu probíhalo hlavně minulý rok, kdy se ještě svět stále vzpamatovával z následků, které přinesla pandemie covidu. A problémy se dotkly i právě skladových zásob barev od Rosca. Firma se také oklepávala z hlubokých mrazů, které na začátku roku 2021 zasáhly Texas a poškodily důležité materiály používané k výrobě barev. Operovala tak s menším množstvím barvy než normálně.

I tak se ale říši Barbie, kde má i svůj vlastní domov v životní velikosti, tvůrcům podařilo udělat podle představ. Inspirovali se vyhlášeným americkým letoviskem Palm Springs, do kterého zasadili hravost, kterou obalili kýčovitým luxusem. Přesně tak, jak to slavná panenka od Matella má mít ráda. Jak bude růžově-růžový svět vypadat na stříbrných plátnech, se diváci dozví už 21. července, kdy je naplánována premiéra Barbie.

Festival Rock for People je za dveřmi. CzechCrunch na něj přiváží diskuze o houbách i záchraně jídla

Nejen největší hvězdy světové hudební scény, ale i zajímavé debaty nad moderními tématy zazní na letošním ročníku festivalu Rock for People.

eerpetrklapper2-min

Foto: Petr Klapper/Rock for People

O festival Rock for People byl i během minulých ročníků velký zájem

0Zobrazit komentáře

Blíží se Rock for People, jeden z největších festivalů pořádaných na území Česka, na který se pravidelně sjíždějí hvězdné kapely z celého světa. Letošní lineup počítá třeba s legendárními Slipknot, s kapelami Billy Talent a Simple Plan, díky kterým si zejména mileniálové užijí návrat do minulosti, ale také s Muse, Hollywood Undead nebo The 1975. Jako každoročně bude součástí festivalu pestrý doprovodný program, na kterém se letos podílí také redakce CzechCrunche. V režii zde má několik panelových diskuzí, které se budou točit kolem hub, lovení jídla v popelnicích nebo bydlení v malém.

Plýtvání potravinami je palčivý problém, se kterým se každodenně potýkají především domácnosti. Ročně u nás do odpadu zamíří zhruba 56 kilogramů potravin na obyvatele. Ale s vyhazováním jídla se potýkají i obchodní řetězce – v jejich případě může v odpadu skončit v průměru mezi 10 a 15 tisíci tunami jídla ročně.

Jejich množství se ale snaží přímo obchody snižovat různými iniciativami, případně ho snižují odvážlivci a odvážlivkyně vrhající se do popelnic za supermarkety. O zachraňování jídla v podobě dumpster divingu, tedy popelnicového potápění, si budeme povídat s „diverkou“ Annou Sochorovou. V panelové diskuzi Mise za záchranu jídla se potká se zástupcem obchodního řetězce Penny Tomášem Kubíkem.

Češi a houby, to jde dohromady. Ne nadarmo jsme označováni za národ houbařů. Ovšem houby nemusejí být skvělé jen ve smaženici, jak na festival přijdou povyprávět mikrobiolog Tomáš Větrovský a spoluzakladatel společnosti Myco David Minařík. Ten se se svým startupem snaží vytvořit z podhoubí produkty, které by mohly přispět k vyšší udržitelnosti některých průmyslových odvětví. V houbové spleti hledá možnosti, jak tímto materiálem nahrazovat například některé problematicky recyklovatelné produkty na ropné bázi.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Větrovský zase přiblíží, jaké pozitivní účinky mohou mít houby na lidský organismus. Jak mohou zvyšovat naši imunitu a podporovat další schopnosti těla. Budeme se však bavit i o hře, kterou sám vyvinul a ve které se věnuje opačnému tématu, tedy houbové apokalypse. Je námět, který zpracovává i známá série The Last of Us, skutečně možným scénářem i v reálném světě?

Dopřát si vlastní bydlení se začíná jevit jako nemožný úkol, zvláště, pokud člověk začíná od nuly. Vlastní dům, či dokonce rekreační objekt je tak pro mnohé pouze nesplnitelným snem. Mohou být řešením tohoto problému takzvané tiny housy? Na tuto otázku se pokusí odpovědět Lukáš Otevřel, zakladatel projektu Tiny Company.

Otevřel byl jedním z prvních, kdo do Česka téma života v malém přinesl, ať už jako zajímavý byznys plán, možnost, jak si dovolit víkendové zázemí uprostřed ničeho či vlastní místo k celoročnímu pobytu. Na kolik tiny house vyjde, proč je fajn postavit jej vlastníma rukama a co to znamená, když je takříkajíc off-grid?