Práce v kanceláři se mění. Nábytkářský gigant Steelcase představil flexibilní vybavení pro open space

Michal PtáčekMichal Ptáček

steelcase-1
0Zobrazit komentáře

Trendy v kancelářských prostorech se neustále mění a to, co platilo před pár lety, můžeme dnes považovat za zastaralé. S rozvojem technologií a větším důrazem na práci na dálku stále více firem začíná aplikovat modulární pracovní prostory, které reagují na dynamické potřeby jednotlivých členů týmů. Jednoduše řečeno, doba, kdy v kancelářích od pondělí do pátku sedělo fixně 20 zaměstnanců, je pomalu pryč a firmy napříč všemi obory stále více začínají aplikovat takzvaný hotdesking.

V praxi tak může například zaměstnanec v kanceláři trávit dva dny v týdnu a zbylé tři dny totožný pracovní prostor využívat jeho kolega. Tomuto trendu v posledních letech uzpůsobují svoji nabídku služeb a produktů i architekti nebo výrobci nábytku.

steelcase-2

Se zajímavým řešením nyní přišla například známá americká firma Steelcase, která je největším výrobcem kancelářského nábytku na světě a představila novou kolekci flexibilního nábytku pod příznačným označením Flex. Ta se zaměřuje přesně na potřeby firem, které řeší výše zmíněné problémy, a umožňuje jim vzhled jejich open-spacových kanceláří během několika málo kroků měnit dle aktuálních potřeb.

V jednoduchosti je síla

Součástí kolekce je například sada libovolně upravitelných a výškově nastavitelných stolů na kolečkách, které mají proti konkurenčním řešením jednu zásadní výhodu. Kolečka jsou totiž implementována pod úhlem 45 stupňů, točí se pouze diagonálně, a tak není pro jejich přesun nutné používat zamykací mechanismus. Sklon koleček se zároveň postará o bezpečné ukotvení stolu na místě v případě, že na něm momentálně někdo pracuje.

Pro co nejsnazší manipulaci a pohyb v prostoru pak od každého stolu vede jen jediný napájecí kabel, který vede do integrovaných zásuvek přímo ve stolu, do kterých je možné zapojit všechna potřebná zařízení. Součástí kolekce jsou také speciální akustické a stínící bariéry, kterými lze ohraničit a odhlučnit konkrétní pracovní prostor a v případě potřeby například vytvořit soukromou zasedací místnost. Jelikož je jejich připevnění založené na magnetech, je manipulace opět maximálně jednoduchá.

steelcase-4

Možnosti přizpůsobení jednotlivých kusů nábytku

Řadu nábytku dále doplňují modulární skříně vybavené napájením, které lze v případě potřeby jednoduše rozložit a přesunout, nebo pojízdné vozíky sloužící pro odložení kancelářských doplňků. Nejedná se samozřejmě o jediné řešení na trhu, ostatně i samotná firma Steelcase už podobné produkty nějaký čas nabízí. Právě až představení kompletní modulární kolekce ale potvrzuje, že nás v kancelářském designu a pracovním prostředí obecně s velkou pravděpodobností čekají v následujících letech zajímavé změny.

Potvrzují to ostatně i kroky dalšího známého amerického výrobce Herman Miller, který je na trhu s kancelářským nábytkem, co se týče obratu, číslem dvě. V rámci své platformy Live OS nabízí sadu nástrojů i nábytku pro efektivnější a ergonomičtější práci z kanceláře i domova a bude zajímavé sledovat, kam dál se vybavení kanceláří a způsob, jakým lidé pracují, bude dále vyvíjet.

steelcase-3
steelcase

Nábytek se řídí heslem: „Jednoduše rozložit, přesunout a zase složit“

 

Avengers: Endgame utržili za den ohromných 169 milionů dolarů. První víkend může atakovat miliardu

avengers-endgameInsider

Foto: Falcon

Plakát k filmu Avengers: Endgame

0Zobrazit komentáře

Šílenství začalo. Do kin se dostal jeden z nejočekávanějších filmů posledních let, závěrečný díl Avengers od Marvelu s podtitulem Endgame. Pokračování předchozího dílu Avengers: Infinity War, který se okamžitě zařadil mezi finančně nejúspěšnější filmy historie a postavil se v žebříčcích po bok snímků jako Avatar nebo Titanic, se dostalo do globálních kin úderem včerejšího dne (některé trhy, včetně Česka, měly několik projekcí i o den dříve) a už začíná bořit první rekordy.

Jen za jediný den se mimo Spojené státy, kde se postupně objeví Endgame až dnes, podařilo utržit 169 milionů dolarů. Největší zásluhu na tom má čínský trh, kde Avengers: Endgame debutovali se 107,5 milionu dolarů, což představovalo historický rekord. Celkem se film objevil na 25 mezinárodních trzích a všude skončil ve sledovanosti na prvním místě.

robert-downey-junior

Foto: Falcon

Robert Downey Jr. ve filmu Avengers: Infinity War

Další rekordy z pohledu jednodenních tržeb padaly například i v Austrálii (7 milionů dolarů), na Filipínách (3,9 milionu dolarů), v Hongkongu (2,7 milionu dolarů) nebo na Tchaj-wanu, v Thajsku či Malajsii a obrovský úspěch se pochopitelně očekává i na domácím americkém trhu, kde do kin vstupuje Endgame během dnešního dne.

V tržbách za Spojené státy by mělo Endgame hravě překonat 260 milionů dolarů a skončit kolem hranice 300 milionů, což by znamenalo překonání dosavadního rekordu za otevírací víkend, který držel předchozí díl Infinity War. Celosvětově by se pak za první promítací víkend mohly tržby držet mezi 800 až 950 miliony dolarů, vyloučeno není ani překonání absolutního milníku v podobě jedné miliardy, což se za úvodní víkend v kinech dosud nepodařilo žádnému filmu.

Vše, co mohl filmový svět nabídnout

Hlavním hnacím motorem pro taková čísla je otevření takřka na všech trzích, především pak v Číně, kde se například Avengers: Infinity War objevili až později. Jediný trh, o který Marvel v závěrečném dílu své ságy přijde, bude Rusko, tam se film objeví až 29. dubna. Ve Spojených státech hlásí již nyní rekordních 8 000 kinosálů absolutně vyprodáno. Vyprodaná je i většina z 4 662 lokací, kde se Endgame během dneška objeví, což slibuje další velká čísla. Většina amerických kinosálů otevřela promítací časy i brzy ráno kolem 3 hodiny a větší kina promítají téměř každých 15 minut.

marie-havlickova-slevomat-top

Přečtěte si takéMarie Havlíčková ze Slevomatu: Už nejsme jen o slevách. Stavíme zážitkový portál, který nemá obdobyMarie Havlíčková ze Slevomatu: Už nejsme jen o slevách. Stavíme zážitkový portál, který nemá obdoby

Marvelovské universum je evidentně kasičkou na peníze, která bude pokračovat i nadále. Během jedenácti let pouhých 21 snímků utržilo přes 18,5 miliardy dolarů, což z něj dělá nejúspěšnější sérii filmů vůbec. Jde o tituly, které definovaly žánr moderních blockbusterů a které posunují hranice filmového průmyslu. Ne nutně samozřejmě musí jít o nejlépe napsaná díla, ale komerčně jednoznačně dávají smysl.

„Disney od začátku nastavoval pro likvidační komando Avengers půdu, jak to jen šlo. Miliarda dolarů utracená za natočení Infinity War a Endgame, jedna z nejdražších marketingových kampaní v historii, oficiální premiéra pouze dva dny před uvedením do kin (obvykle se dělá dva týdny předem), Captain Marvel měsíc předem jako předkrm, trailery sestříhané téměř pouze z prvních 15 minut filmu. To vše a ještě víc je důvod, proč jsou teď pokladny a rekordy mazány a přepisovány,“ komentuje aktuální šílenství pro CzechCrunch Pavel Kacerle, který se jako specialista na filmové efekty na mnoha marvelovkách ze zmíněné série podílel.

„Endgame má vše, co filmový svět mohl v této dekádě nabídnout, a já z toho mám obrovskou radost. Bude opravdu zajímavé sledovat, co dokáže Marvel Studios nabídnout dál. Dokud bude u kormidla sedět producent Kevin Feige, nebojím se, že by to nezvládli,“ doplňuje Kacerle. Takzvanou Infinity Ságou, která obsahuje právě prvních dvaadvacet superhrdinských snímků, totiž Marvel zdaleka nekončí.

I po ukončení série Avengers budou filmy s některými představiteli superhrdinů dále pokračovat. Disney, pod něhož Marvel patří, navíc dokončilo akvizici 21st Century Fox, pod které spadají i další superhrdinské série jako třeba X-Men nebo Deadpool. Zatím sice nikdo netuší, jestli Disney tyto světy někdy propojí, ale minimálně jde o další výhru již tak obrovského mediálního impéria, které mimo jiné ždímá prostřednictvím Lucasfilmu také sérii Star Wars, jež čeká po letošním závěru Skywalkerova příběhu delší pauza.

Jaké největší výzvy, jež může film překonat, ovšem čekají na Avengers: Endgame? Namátkou:

  • Nejrychleji dosažených 150, 200 a 250 milionů dolarů v tržbách (Avengers: Infinity War).
  • Nejrychleji dosažených 300 milionů dolarů v tržbách (Star Wars: Síla se probouzí)..
  • Nejsilnější otevírací víkend (Avengers: Infinity War).
  • Sobotní tržby (Avengers: Infinity War s 82,1 milionu dolarů).
  • Nedělní tržby (Avengers: Infinity War s 69,2 milionu dolarů).
  • Největší podíl prvních míst ve světových kinech (Avengers: Age of Ultron s 84,5% podílem).

To je samozřejmě pouze špička ledovce. Nejsledovanější metrikou jsou především celkové tržby filmů. Infinity War skončilo s 2,04 miliardy dolarů, před ním se drží už jen Star Wars: Síla se probouzí s 2,06 miliardy dolarů, Titanic s 2,18 miliardy dolarů a Avatar s 2,78 miliardy dolarů. Zatímco Avataru se dosud nikdo nepřiblížil, Avengers: Endgame by se mohlo probojovat minimálně na třetí příčku, spíše až na druhou a Avataru se alespoň pomyslně dotknout.

Úspěch mistrovského díla režiséra Jamese Camerona, který má v žebříčku také Titanic, slavilo úspěch především díky skvělému načasování. Šlo o víceméně první film, který se naplno dostal do 3D kin a který používal pokročilé CGI efekty. Jeho produkce stála tehdy rekordních 237 milionů dolarů, ale vyplatilo se. Dnes je taková částka oproti obrovským produkcím jako třeba u nových Avengers spíše průměr, ostatně i produkce Avengers: Infinity War stála odhadovaných 300 až 400 milionů dolarů. Endgame podle všeho ještě více.