Praha pro ně byla Amerikou, teď mají světový byznys. Na expanzi jsme nebyli připraveni, říká Kvaš z Geetoo
Začali v roce 2004 v Přerově a postupem času se rozhodli, že už je čas na expanzi. Zpočátku se ale nevydali za hranice, ale naopak zamířili do Prahy, která pro ně představovala „Ameriku“. Z hlavního města pak Vladimír Kvaš se svým bývalým spolužákem Michalem Hamplem naplno rozjeli cloudový byznys pod názvem Geetoo, se kterým následně pronikli do Evropy a nyní obsluhují řadu velkých klientů.
Česká společnost Geetoo staví své podnikání na poskytování cloudových služeb, přičemž přidanou hodnotou jejího byznysu je i návazné poradenství pro zákazníky. Soustředí se přitom hlavně na region Evropské unie a její úspěšnou cestu předloni orazítkovala i americká společnost VMware, která ji označila za cloud providera roku 2019 v regionu.
Aktuálně má pobočky nejen v Česku a na Slovensku, ale také v Polsku, Rakousku nebo Anglii a ve svém portfoliu má několik velkých klientů napříč různými oblastmi – od bankovnictví (J&T Banka) po retail (Sportisimo) s tím, že v zahraničí spolupracuje například s francouzskou leteckou společností Air France a několika menšími startupy.
To všechno zní velmi dobře, ale jak Vladimír Kvaš během nedávné konference CzechCrunch Onlajn dodával, nic nebylo tak růžové, jako se to jeví dnes. V době, kdy se Geetoo rozhodlo expandovat, totiž narazilo na několik vážných problémů, které jim štaci na zahraniční trhy zbrzdily. „Vždy jsme měli takový tajný sen, že nechceme být jen v Česku, ale také za hranicemi,“ zmiňuje Kvaš.
***
Podívejte se na záznam konference CzechCrunch Onlajn, kde o zahraniční expanzi a jejích nástrahách mluvil i Vladimír Kvaš, spoluzakladatel a šéf českého cloudového providera Geetoo.
„K tomu nás hodně přimělo to, že jsme jezdili na různé konference do Ameriky. Navíc jsme zjistili, že to v EU není zase tak slavné, minimálně z hlediska horších zkušeností s cloudovými providery. Proto jsme se v letech 2016 až 2017 pustili do expanze,“ objasňuje jednu z klíčových motivací spoluzakladatel firmy, jejíž obrat se nyní pohybuje na úrovni 600 milionů korun.
Rychle ale přišlo vystřízlivění. Vzhledem k tomu, že se Geetoo rozhodlo expandovat „z nadšení“, zpětně hodnotí, že nebylo dostatečně dobře připraveno. Začalo to například pojmenováním firmy. Dříve se totiž Geetoo jmenovalo G2 Server, což nebyl ideální název, jelikož jej lidé ze zahraničních zemí různě komolili. Neexistovala tedy jednotnost brandu. To byl první indikátor.