Pražské Brainz Studios loni utržilo přes 50 milionů. Po změnách sází na virtuální a rozšířenou realitu i disruptivní marketing
Lépe vystihnout specializaci od budování a komunikace značek přes virtuální a rozšířenou realitu včetně VR kina až po hudební a vzdělávací platformu. S takovým cílem koncem loňského roku vznikla značka Brainz Studios.
Ta zahrnuje původní digitální agenturu Brainz zaměřující se na strategické budování značek a jejich 360stupňovou komunikaci (s novým názvem Brainz Disruptive) či její sesterskou Brainz Immersive navazující na zkušenosti v oblasti VR a AR služeb (předtím působící jako Brainz VR).
„Jdeme dopředu a chceme růst. Jednotlivá kreativní studia dostala výstižnější názvosloví, protože škála našich možných výstupů je široká. Od prototypování nových konceptů v rámci kampaní až po strategické budování značek a jejich profilace pro vznikající trhy. Nabízíme také komplexní služby v oblasti rozšířené a virtuální reality,“ představují kreativní skupinu majitelé Štěpán Kleník a Robin Pultera.
„Osvědčily se nám menší týmy, znamenají vyšší míru zapojení a motivaci lidí uvnitř studií. V rámci Brainz Studios však stále sdílíme část know-how, vlastní nástroje a postupy,“ popisuje Kleník.
Skupina zaměstnávající čtyřicet lidí v loňském roce dosáhla obratu na úrovni 51 milionů korun, letošní cíle obratu i zisku si nastavila podobné, protože růst alokovala na vznik interních projektů. V byznysu se přitom částečně opírá o zahraničí, třetina klientů skupiny je mimo Českou republiku.
Vlastní kino ve virtuální realitě nebo vzdělávací platforma
„Dlouhodobě spolupracujeme s řadou nadnárodních firem jako je IKEA, MSD, L’Oreál nebo Škoda Auto a u řady z nich často cílíme na globální trhy. Pro Brainz Immersive jsme se navíc od počátku rozhodli cílit, kvůli specifickému zaměření a nabídce služeb, na zahraniční trhy a konkurovat evropské špičce. V minulém roce se nám povedla například zajímavá spolupráce pro Audi,“ říká Štěpán Kleník.
Nejen v oblasti rozšířené a virtuální reality (AR a VR) se však skupina snaží mít permanentně alokovanou kapacitu na vznik vlastních platforem a produktů. Příkladem může být interní produkt vzdělávací platformy Catalystic, hudební VR platformy Brainz Music House nebo například vlastní Brainz VR Cinema, jako jediná v Česku nabízející službu virtuálního kina.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVirtuální kino divákům umožňuje prostřednictvím speciálního softwaru a hardwaru ocitnout se přímo v trojrozměrném filmu, který se spouští na několika sledovacích zařízeních současně. Službu v praxi otestovalo několik českých filmových festivalů, teď ji čeká rozšíření do zahraničí.
„Vzniká celá řada snímků určených pro virtuální realitu. Ta začíná vedle nových filmových studií zajímat i ta zavedená, včetně známých režisérů, jako je Kathryn Bigelowová nebo Ridley Scott. Mexický režisér Alejandro González Iñárritu dokonce získal za svůj krátkometrážní VR film Carne y Arena v roce 2017 Oscara,“ uvádí Pultera a věří, že virtuální realita by mohla po 4DX a 5D kinech představovat další úroveň kinematografie.
Rozšířená a virtuální realita budou všude
I když jsou někdy AR a VR vnímána jako konkurenční média, Brainz Immersive očekává, že tyto technologie budou dlouhodobě existovat paralelně vedle sebe a v některých místech se navíc budou moci i protínat. O jejich využití přitom nebude nouze.
„Využití postupně naleznou v průběhu následujících let v zásadě všude, jsme teprve na úplném počátku. V obecné rovině se VR hodí tam, kde je potřeba uživatele ponořit do kompletně digitálního světa, AR zase v případech, kdy je digitální svět třeba prolnout do toho našeho,“ popisuje Robin Pultera.
„Dle celosvětového průzkumu XR Industry Insight Report společnosti Reuters za rok 2019, skoro všechny značky uvažují o nějakém druhu investice v oblasti AR nebo VR v následujících letech. Společnosti které XR technologie již využívají, jsou navíc skoro z 90 % s vlivem na jejich byznys spokojené,“ doplňuje Pultera.
Česká republika přitom má v této technologické oblasti vybudované globální jméno, a to i díky projektům, jako je miliardová VR hra Beat Saber, kterou nedávno koupil Facebook, startup LIV s milionovými investicemi nebo špičkové VR brýle od VRgineers.
„Úspěch Čechů je podmíněn řadou faktorů, Česko je jakýmsi pomyslným Silicon Valley virtuální reality. Češi včas odhadli příležitosti, které bude virtuální realita nabízet v budoucnu. Zároveň je zde obrovská příležitost neustále inovovat. Je super, že v tomto nově vznikajícím technologickém oboru mohou malé týmy, jako jsou Beat Games, LIV nebo i náš Brainz Immersive, realizovat projekty s globálním dosahem a odezvou,“ dodává Pultera.
Disruptivní marketing jako strategie změny
Rozšířená a virtuální realita však nejsou jedinou oblastí, na kterou se skupina zaměřuje. Ve studiu Brainz Disruptive chce, jak napovídá název, využívat a rozvíjet disruptivní přístup, a to zejména ve snaze narušit zažité představy o fungování trhu nebo dosavadní komunikace klientských značek.
Studio tak nabízí škálu výstupů od prototypování nových digitálních konceptů v rámci kampaní až po strategické budování značek a jejich profilace pro vznikající trhy.
„Důležitým krokem je nejprve reflexe produktu, služby nebo značky na pozadí technologických, společenských a byznysových změn. Díky zkušenostem v oblasti výzkumu trendů jsme pak schopni značkám poradit, jak svou nabídku nebo značku nejlépe přizpůsobit vznikajícím se příležitostem trhu. Nejedná se tedy o strategii komunikace, ale strategii změny,“ popisuje disruptivní marketing Kleník.
Jako konkrétní příklad spolumajitel skupiny Brainz Studios uvádí vytváření značky pojišťovny Simplea, u které finanční skupina Partners přijala možnost výrazně se lišit od svých konkurentů pojistného trhu a nechala si vytvořit celkový komunikační koncept včetně názvu a vizuální identity. Pro své startupy si studio Brainz Disruptive vybral také Jan Řežáb a Cyril Höschl se softwarovou firmou Time is Ltd., Bob Tetiva s tréninkovou VR platformou Sense Arena nebo Tomáš Lichtenberg s vizionářským projektem Farm Planet.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.