Pražské Holešovice s Karlínem propojí lávka se zastávkou na Štvanici. Stavět se začíná už dnes
Mezi Karlínem a Holešovicemi dnes jezdí přívoz, ten ale nestačí. Provoz mezi oběma částmi Prahy bude navíc přibývat i kvůli dalším projektům, které se tu chystají. Mezi nimi je výstavba na Rohanském ostrově nebo Vltavské filharmonie. Pomůže tak lávka, která usnadní cestu pěším i cyklistům.
Až do roku 1816 se tady pořádaly opravdové štvanice. A přestože se sem lidé musí leckdy štvát, protože ostrov není tak přístupný, jak by si zasloužil, jméno má právě na počest honů. Už v úterý se začne budovat nová cesta, která povede právě na Štvanici. Už tedy žádné štvaní.
Na jeden z pražských ostrovů povede lávka, která propojí Holešovice s Karlínem. Jen už neponese neoficiální poetický název HolKa, který mu vtiskly obě propojené čtvrti. Pražská rada lávku v pondělí oficiální pojmenovala podle štvanického ostrova. Právě pro jeho zpřístupnění má přitom lávka velký význam.
Auta se na Štvanici dostanou přes Hlávkův most, pro pěší je to ale vcelku nekomfortní cesta. „Štvanická lávka zásadně posílí propojení dvou rozvíjejících se čtvrtí, Holešovic a Karlína. Dnes toto propojení zajišťuje přívoz, což je ale nákladná záležitost, která má navíc své kapacitní limity,“ uvedl pro CzechCrunch mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Marek Vácha.
Zajistit funkční propojení pro chodce a cyklisty má podle něj smysl i vzhledem k plánovaným projektům v okolí lávky. Konkrétně jde o výstavbu na Rohanském ostrově nebo na brownfieldu Bubny-Zátory, kde má vzniknout nová železniční stanice Praha-Bubny nebo Vltavská filharmonie.
Mezi Karlínem a Štvanicí bude lávka dlouhá 38 metrů, mezi ostrovem a Holešovicemi pak 149 metrů. Dohromady bude mít 285 metrů. Přístup na karlínské straně bude z Rohanského ostrova, na té holešovické pak vyústí na Bubenském nábřeží před branami Holešovické tržnice. Sloužit bude i cyklistům, protože propojí cyklostezky, které vedou na obou stranách řeky.
Usnadnit by ale měla cestu i pro pěší ze Žižkova, protože v podstatě naváže na tunel pod Vítkovem, který spojuje právě Žižkov s Karlínem. „Díky lávce se smaže nynější pocitová bariéra mezi oběma lokalitami a Pražané se v budoucnu dostanou z Holešovic do Karlína během pouhých pár minut,“ dodává Vácha.