Pražské vývojářské studio Ackee vydalo aplikaci na výuku znakové řeči pro neslyšící děti

medvedapp
0Zobrazit komentáře

Jedno z předních studií na vývoj mobilních a webových aplikací Ackee se takřka před rokem, při příležitosti oslavy svého pětiletého fungování, rozhodlo vyhlásit soutěž o vývoj vybrané aplikace pro charitativní organizaci v hodnotě jednoho milionu korun. Po zhruba dvouměsíčním výběru a 55 organizacích se na první místo probojovalo Centrum pro dětský sluch Tamtam.

Pro Tamtam Ackee v průběhu roku vyvinulo aplikaci Medvěd, která je dostupná na tabletech pro iOS i Android a usnadňuje neslyšícím dětem výuku znakové řeči bez nutné asistence dospělých. V aplikaci vystupuje postava medvídka Čumáčka, která děti výukou doprovází a postupně je odměňuje za jejich snažení.

Mimo samotné výuky, která probíhá například vyhledáváním různých předmětů v prostoru a poté jejich postupným znakováním, jsou v aplikaci i prvky standardních her, takže je možné postavu například obléct, upravit vzhled nebo ji uložit ke spánku. Aplikace je vhodná převážně pro děti do 8 let a její vývoj byl dle Ackee hotov již v únoru letošního roku.

medvedapp

Náhled z aplikace Medvěd pro Centrum pro dětský sluch Tamtam

Zbývající čas před vypuštěním finální verze zabralo potřebné testování a odladění chyb. Cílem českého studia bylo zjednodušit charitativním organizacím přístup k technologiím, jelikož mají pro realizaci podobných věcí většinou jen velmi omezené prostředky. Správné vzdělávání dětí, a především těch neslyšících nebo jinak postižených, je totiž v útlém věku klíčové a podobné aplikace jsou pro ně mnohem přístupnější než jen výuka od dospělých.

Alquist tým na summitu The Alexa Prize v Seattlu (1)

Přečtěte si takéTým studentů ČVUT se dostal do finále soutěže Amazonu. Bude bojovat o bezmála milion dolarůTým studentů ČVUT se dostal do finále soutěže Amazonu. Bude bojovat o bezmála milion dolarů

O samotném Ackee bylo v poslední době hodně slyšet. Nedávno jsme například informovali o milionovém grantu na další vývoj technologií stojících za kryptoměnou Ethereum, pro jehož nadaci má Ackee tvořit speciální iOS framework pro usnadnění vývoje dalším vývojářům. Dříve firma vyvíjela pro klienty jako T-Mobile, Škoda Auto, Zonky nebo Delivery Hero a letos poprvé vstoupila na německý trh, kde získala zakázku na vývoj mobilní aplikace pro Německý spolkový sněm (Bundestag).

ackee-kancelare-3

Prostory pražských kanceláří Ackee

Aplikace Medvěd – Znakujte s Tamtamem je ke stažení na tabletech pro iOS a Android.

Audi zahájilo výrobu elektrického SUV e-tron. Podívejte se, čím chce konkurovat Tesle

The Audi e-tron prototype
0Zobrazit komentáře

I když se na poli elektromobilů mluví především o Tesle nebo zavedených značkách jako Nissan (Leaf) či Toyota (Prius), na trh začínají postupně vstupovat i další velcí hráči z tradičního automobilového byznysu. Již brzy by se tak mělo objevit plně elektrické Porsche, modely BMW, Škoda, ale z německých automobilek také Audi.

Právě Audi pracuje na svých prototypech elektromobilů již několik let, v roce 2015 představilo jeden z prvních konceptů s názvem e-tron, který sliboval výraznou konkurenci na poli SUV. Nyní, tedy po takřka třech letech vývoje, se koncept e-tronu přesouvá do další fáze – v Bruselu byla tento týden oficiálně zahájena jeho výroba. Finální produkční verzi automobilu ovšem ještě nikdo neviděl, poprvé by ji mělo Audi ukázat za dva týdny na akci v San Francisku.

První zákazníci se poté dočkají nové Audi e-tron začátkem příštího roku, přičemž pro rezervaci elektromobilu jim postačí složit tisícidolarovou zálohu. Leccos můžeme předpokládat i z dostupných prototypů, kterými Audi postupně zákazníky lákalo. Co se týče vzhledu, nic moc by se měnit nemělo, největší neznámou jsou spíše samotné parametry. Dosud víme, že se elektrické SUV dočká výkonu až 300 kW, tedy 408 koní, které bude možno naplno využít v rámci zhruba osmivteřinového navýšení.

The Audi e-tron prototype

Jeden z posledních testovacích prototypů Audi e-tron ještě před oficiálním odhalením

Baterie o kapacitě 95 kWh by pak měla být schopna ujet vzdálenost bezmála 400 kilometrů na jedno nabití. Jako už tradičně u německé automobilky, důrazem nebyla okamžitá rychlost ani celkový dojezd, ale spíše parametry vhodné pro dálniční jízdu. Zmíněnou baterii tak bude možné nabíjet i na rychlonabíječkách, což jí během několika desítek minut zajistí dojezd minimálně na dalších 250 až 300 kilometrů.

Tvrdá konkurence

Mezi největšími konkurenty e-tronu, jež budou mít v základu pohon všech čtyř kol, jsou bezpochyby SUV Model X od Tesly, již prodávaný Jaguar I-Pace a také chystaný Mercedes-Benz EQC. Audi proti nim vsadilo mimo jiné na standardní interiér své poslední modelové řady a také na nové technologie, včetně absence zrcátek, které nahradí displeje ve dveřích a postranní kamery.

costacoffee

Přečtěte si takéCoca-Cola kupuje za více než 5 miliard dolarů britskou síť kaváren Costa CoffeeCoca-Cola kupuje za více než 5 miliard dolarů britskou síť kaváren Costa Coffee

Audi s e-tronem během testovacího období urazila celkem přes 5 milionů kilometrů v 250 testovacích elektromobilech. To je hlavní rozdíl mezi tím, v čem se liší tradiční automobilky a relativně nové společnosti jako Tesla – věnují mnohem větší prostor i prostředky samotnému testování a odladění všech prototypů, aby se k zákazníkům dostala již bezchybná technologie. Tesla totiž řešila v průběhu své výroby mnoho problémů jak se samotnými vozidly, tak především kvalitou a rychlostí produkce.

etron5

Interiér chystaného e-tronu

E-tron je jen jedním z konceptů, který Audi postupně testuje. Nedávno jsme se například zmiňovali o konceptu PB18, který pohání výkon 671 koní s krátkodobým navýšením na 764 koní a baterie s dojezdem 500 kilometrů.

Audi e-tron prototype
etron3
Audi e-tron prototype
etrontop
The Audi e-tron prototype

Foto: Audi