Při letmém průletu historií Ondřeje Hniličky rychle zjišťujeme, že tento barovým světem ostřílený sympaťák je člověk na správném místě. Do světa baru Hemingway vplul už před více než dekádou. Předtím sbíral zkušenosti ve známém kubánském baru La Casa de La Havana vieja a rok a půl působil v Black Angels, když přišla nabídka od Aleše Půty, který tehdy již rozjetý Hemingway rozšiřoval o druhé patro. V podniku, který významně proměnil pražskou barovou scénu, nyní Hnilička působí již přes deset let.
A po letech intenzivní spolupráce a přátelství přišla nabídka, která se neodmítá. „Liquid Office je podnik, do kterého jsem byl Alešem přizvaný jako investor. Základní stavební kameny pro koncept jsme měli nastavené z barů Cash Only a Hemingway – tedy komunikace s hostem, minimalistické, ale efektivní koktejly a vypilovaný přístup k pohostinnosti,“ vyjmenovává Hnilička.
Podle zkušeného barmana totiž příjemně strávený večer tvoří spousta drobných detailů, a když do sebe všechny zapadnou, výsledkem je spokojený host. „Přístup v baru Hemingway by se dal definovat jako přátelská elegance, ale ne v rukavičkách. V Liquidu je atmosféra ještě o něco uvolněnější,“ dodává.
Z laboratoře až do karlínských ulic
Umístění baru Liquid Office v ryze kancelářském prostředí předurčilo jeho charakter. Jinak než v klasickém baru se zde cítíme jak my, tedy hosté, tak samotní barmani. „Mít bar s tak velkými okny, a ještě ke všemu rohový je pro člověka, který je zvyklý celý život pracovat v uzavřeném prostoru, kde vidí maximálně dveře, vážně nezvyk. Zároveň jde ale o příjemnou změnu, jelikož barmani si většinou denního světla příliš neužijí,“ vysvětluje Hnilička a jeho kolegové za barem souhlasně přikyvují.
Prostor je díky všudypřítomnému velkoformátovému prosklení výrazně atypický – takřka splývá s okolím, z interiéru tak můžeme neustále sledovat dění v ulici i nedaleko projíždějící vlaky, které s postupujícím večerem působí stále přízračnějším dojmem. Liquid Office je navíc fluidní i co do typu provozu. Od konce dubna se zdejší dveře otevírají od pondělí do pátku už v deset hodin dopoledne, kdy podnik funguje jako kavárna. Do barového hávu se převléká v podvečerních pět hodin, a to od úterý do soboty.
Foto: Liquid Office
Porn Star Sgroppino, drink z nového letního menu
Liquid Office tak skutečně není bar standardního ražení, ale spíš podnik, do kterého si lidé přes den skočí na kávu a v pozdních hodinách sem zavítají na koktejl po dobré večeři. „Chceme lidi naučit jezdit do Karlína za koktejlovým barem. V okolí je spousta skvělých restaurací, za kterými sem lidé rádi dojedou. Podnik, jež by se večer soustředil primárně na koktejly, tady ale dlouho chyběl,“ říká Hnilička.
Přitom Karlín zdaleka není jen administrativní čtvrť, rezidentů zde naopak s každým rokem stále přibývá. A člověk přece nemůže pořád dokola chodit jenom na pivo. Je tak s podivem, že ryze koktejlový bar zdejší ulice obohatil až nyní. A právě na to hosté, kteří sem zavítají z okolních domů, reagují s největším nadšením.
„Když se hostů ptám, proč přišli právě sem, říkají, že je skvělé, že nemusí za koktejlem jet až do centra. Moje kamarádka bydlí nedaleko a nedávno mi nadšeně psala, že patnáct minut po zaplacení může být v pyžamu,“ směje se Hnilička.
Sousedský bar, který v Karlíně chyběl
V Liquidu se tak po poměrně krátké době daří budovat přívětivou sousedskou atmosféru, což je další aspekt, který ho odlišuje od baru Hemingway. Ten je přímo v centru a dle Hniličkových slov ho navštěvuje ze sedmdesáti procent zahraniční klientela, na budování atmosféry „domácího“ rázu tak není prostor.
Naopak Liquid Office má nakročeno k tomu, že zde po čase vznikne plejáda štamgastů, které budou barmani oslovovat jménem a budou vědět, jaký koktejl jim umíchat. Takový podnik by chtěl mít ve své čtvrti každý. Už během naší návštěvy si Ondřej Hnilička mává s některými příchozími a prohazuje s nimi pár slov, takže je patrné, že nejde o hosty, kteří by sem zavítali prvně.
Hnilička a spol. zároveň budují místo, kde je barová mixologie dotažená do nejjemnějších detailů. Barmani tady kouzlí s lokálními surovinami a spirity. „Lokálnost pro nás byla při tvorbě menu stěžejní. Je tak tvořené českými pálenkami, na kterých bylo z velké části postavené už koktejlové menu v Cash Only, ale také ginem. Máme tady také vlastní absint, který si děláme přímo u pana Žufánka,“ popisuje Hnilička nadšeně.
Foto: Liquid Office
Negroni, nedílná součást nabídky baru Liquid Office
Koktejly zároveň odrážejí sezónnost. V zimě tak hrály prim hřejivé, těžší tóny jako například skořice, tonka či máslo. S tím, jak počasí začalo postupně nabírat letní obrátky, zdejší repertoár drinků naskočil na odlehčenou, spíše ovocnou vlnu. Po Velikonocích lze tak do baru zavítat na svěží novinky.
Například koktejl Butterfly, v němž se potká bergamot, citrus yuzu a bazalka, hravý drink Porn Star Sgrippino z domácího sorbetu z mučenky a vanilky dolitý šumivým vínem cava nebo Olive Sour, který bude postavený na tequile a olivovém sirupu s bílkem se snítkou rozmarýnu – záležitost, která hosta přemístí do Středomoří. Bar navíc v teplých měsících rozšíří venkovní posezení, takže karlínská idyla získá úplně nový rozměr.
Šéfbarman společně se svými kolegy při skládání koktejlového menu také reflektuje změnu, ke které došlo během pandemie covidu. Zdá se, že lidé totiž začali pít alkohol jinak: „Už po měsíci provozu jsme zjistili, že hosté rádi experimentují. Jsou mnohem otevřenější tomu zkoušet něco nového. Nemám pocit, že by pili méně, spíše se naučili degustovat, užít si večer trochu jiným způsobem, než tomu bývalo před pandemií.“
Podle Hniličkových slov pijí hosté stejně, ale lépe. Lidé si také s větší pečlivostí vybírají místa, kam zavítají. Z návštěvy podniku, ať už jde o restauraci, nebo právě bar, se totiž po opětovném otevření gastronomických podniků stal zážitek. A díky množství hostů, kteří se v době naší návštěvy v Liquid Office vyskytovali, bylo znát, že lidé se za tímhle zážitkem do Karlína moc rádi vydají.