Před lety roznášel v baru koktejly. Dnes z Plzně udává směr raketovým sportům v Decathlonu
Začínal v gastronomii, protože byl ale zapáleným sportovcem, chtěl práci a pohyb spojit dohromady. A to mu vyšlo.
Sportu se věnoval odmala, pak ale přišly roky dospělosti a klasické zaměstnání ho z pravidelného sportování tak trochu vytrhlo. Navíc pracoval v gastronomii, konkrétně v brněnském podniku, který přes den fungoval jako restaurace a večer se proměnil na bar. „Bylo to pestré a člověk se nenudil, ale nevyhovovala mi pracovní doba,“ říká. Proto se Petr Nožička rozhodl ke změně – talíře s jídlem, piva a koktejly vyměnil za sportovní náčiní a tým podobně naladěných lidí. A zkusil štěstí v jedné z nejznámějších sportovních firem v Evropě.
Decathlon si vybudoval pověst společnosti, ve které zákazníci najdou vše, co ke sportování potřebují. Ostatně to byla hlavní myšlenka, se kterou značka v sedmdesátých letech na severu Francie vznikla. Ať už měl totiž člověk v oblibě jakýkoliv sport, Decathlon mu zpravidla dokázal nabídnout náčiní, od kterého se mohl odpíchnout. Dnes má přes 1 600 prodejen a operuje v šedesáti zemích světa – a silné zastoupení má i v Česku, kde provozuje pětadvacet poboček.
Úspěšnou firmu s globálním přesahem ale nedefinuje sortiment, ale lidé, kteří v ní pracují a mají ambici ji posouvat kupředu. A to se nejlépe dělá, když má člověk i dostatek času na své zdraví, udržuje se v kondici a práce pro něj není pouhou povinností, ale i prostředkem k tomu, jak naplňovat své sportovní vášně. Decathlon tento přístup razí už dlouhé roky – a na českém trhu má i několik případů, kdy se vše dokázalo skloubit s rychlým kariérním růstem.
Své o tom ví i devětadvacetiletý Petr Nožička, který se stal součástí decathlonského týmu koncem roku 2016 a jak sám říká, už mu tam běží sedmá sezóna. „Protože jsem odmala hrál fotbal, tenis a lední hokej, měl jsem ke sportu jako takovému velmi blízko. Proto mě představa práce ve sportovní firmě lákala – věděl jsem, že se tam budu stále pohybovat v komunitě sportovců a lidí, kteří jsou stejně naladění jako já,“ zmiňuje pro CzechCrunch.
Nožička je nicméně také poměrně dobrým příkladem toho, jak Decathlon přistupuje k mladým lidem, kteří s oblastí retailu nemají tolik předchozích zkušeností. „Nastupoval jsem na pozici vedoucího oddělení raketových sportů na pobočce v brněnských Modřicích, která se později stala největší sportovní prodejnou v Česku. Za dva roky jsem se přesunul na cyklistiku, což už je podstatně větší oddělení,“ pokračuje ve svém kariérním příběhu.
Protože je cyklistika skoro českým národním hobby sportem, i Decathlon má mezi zákazníky celou řadu lidí, kteří se na něj obrací právě z důvodu výběru nového kola, cyklistického oblečení a všemožných doplňků. Pro Nožičku byl tento přestup zásadní v tom, že se najednou pohyboval ve větším týmu, což mu dalo přípravu na to, že by jednou byl schopen převzít pobočku jakožto lídr prodejny, respektive ředitel. A to se stalo předloni.
„Dostal jsem možnost přesunu na pobočku ve Zlíně, kde jsem strávil skoro dva úspěšné roky – dařilo se nám jak ekonomicky, tak po lidské stránce. Prodejně se dařilo, a tak na základě toho přišla další možnost se kariérně posunout. Přešel jsem na pobočku v Plzni, která je dvakrát větší než ta v rodišti Tomáše Bati a také je mnohem silnější, co se obratu týče,“ doplňuje Nožička.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.