Předplatné Twitter Blue už je v Česku. Od 179 korun za měsíc můžete psát delší tweety a upravovat je
V mobilní aplikaci je služba dražší – stojí 249 korun měsíčně. Předplatitelé mohou na síť nahrávat delší videa, také se jim zpřístupní ověření účtu přes SMS.
Funkce ověřeného účtu modrou fajfkou, která na Twitteru dlouho označovala autentické účty významných osobností a institucí, se na konci minulého roku rozšířila také o placené předplatitele. Spuštění služby se tehdy neobešlo bez kontroverzí, protože si ji platili internetoví trollové. Nyní je funkce oficiálně dostupná v dalších dvaceti zemích, včetně Česka a Slovenska.
Podle oficiálního ceníku je znatelný rozdíl mezi cenou pro ty, kteří si službu zaplatí přes mobilní aplikaci Twitteru nebo přes webový prohlížeč. První varianta pro iOS i Android aktuálně stojí 249 korun měsíčně, respektive 2 550 korun ročně. Předplatné přes web vyjde levněji – uživatel za něj zaplatí 179 korun měsíčně, respektive 1 870 korun ročně.
Po objednání předplatného se po určité době u profilu uživatele objeví modrá fajfka, neoznačuje ovšem jen platící uživatele, ale stále také aktivní, autentické a významné profily na platformě, jak tomu bylo před spuštěním placeného předplatného. Placená služba mimo jiné umožňuje předběžný přístup k novým funkcím, například k úpravě tweetů do půl hodiny od vydání.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsTakzvaný Twitter Blue, jak se funkce jmenuje, byl spuštěn během minulého listopadu, první pokus ale firma musela utnout, protože si placené ověření pořizovali lidé, kteří předstírali, že jsou někým jiným. Například pro americkou farmaceutickou firmu Eli Lilly and Company to mělo velmi drahé následky.
Její falešný, avšak modrou fajfkou ověřený účet tehdy napsal, že inzulin, který vyrábí, bude dostupný zdarma. V panické reakci na toto zdánlivě oficiální vyjádření spadly akcie firmy o téměř šest procent a z její tržní kapitalizace tak jediný tweet zvládl odmazat přibližně dvacet miliard dolarů.
Placené ověřování Twitter znovu spustil v prosinci a postupně do něj přidával další funkce. Kromě výše zmíněných mají platící uživatelé třeba možnost psát tweety až o čtyřech tisících znacích (oproti běžnému rozsahu 280 znaků) a předplatitelé skrze webové rozhraní mohou na síť nahrávat až hodinová videa. Twitter také všem platícím umožňuje využívat dvoufázové ověření účtu pomocí SMS zpráv.
Právě placená služba měla být podle majitele sociální sítě Elona Muska jedním z hlavních zdrojů příjmů Twitteru, nezažívá ale zatím nejlepších prvních pár měsíců. Podle serveru TechCrunch má Twitter Blue zhruba 300 tisíc předplatitelů, z nichž většina je ve Spojených státech. Současný počet předplatných představuje příjem zhruba 28 milionů dolarů ročně, méně než jedno procento příjmů firmy.