Přelet nad tuzemskými krajinami s českými letadly. Microsoft Flight Simulator nabízí i letouny z Chocně či Zlína
Nový Microsoft Flight Simulator s nadsázkou nabízí něco podobného jako možná nějaká budoucí, téměř dokonalá verze Google Earth. Zároveň je to ovšem příležitost si vyzkoušet, jaké to je být Harrison Ford, který se rozhodne o víkendu proletět za kniplem vlastního letadla. Oproti slavnému herci však mají hráči k dispozici mnohem obsáhlejší kolekci, v níž mohou najít i pár českých kousků.
První letecký simulátor od Microsoftu vyšel v roce 1982, tedy o tři roky dříve než první verze Windows. Od té doby kultovní titul prošel mnoha změnami, základní koncept zaměřený na samotnou techniku létání ovšem zůstal stejný dodnes. Hra nemá žádný jasný cíl, žádné antagonisty, žádné vylepšování vlastních letadel ani úrovně. Vše je o konkrétní zkušenosti v daný moment.
Říká to vlastně sám Ford: „Létání je jako dobrá hudba: povznáší ducha a nabízí osvěžující svobodu. Není to o vzrušení nebo adrenalinu. Naučit se létat bylo velice náročné, ale výsledkem je pocit svobody a uspokojení ze zajištění bezpečnosti mně samotnému i lidem, kteří létají se mnou.“
Microsoft Flight Simulator, obzvlášť v nejaktuálnější fotorealistické verzi, je v těch nejlepších momentech schopný sugestivně zprostředkovat něco podobného. Zpracování hry, o které se postaralo studio Asobo ve spolupráci s Microsoftem, je vlastně do velké míry ukázkou schopností technologií redmondské firmy.
Svět leteckého simulátoru je stejně rozsáhlý jako skutečná Země – základem jsou mu totiž mapové podklady Bingu. Fotografická data z nich zpracovaly speciálně vyvinuté algoritmy, které identifikovaly různé objekty (domy, stromy, řeky, kopce) a vytvořily odpovídající plastickou podobu.
Jak se to povedlo, demonstroval třeba Matt Birchler. Ve hře navštívil místa, po nichž jsou pojmenované novější verze operačního systému macOS. Krásné fotografie pobřeží Big Sur, ostrova Santa Catalina a skály v Yosemitském národním parku se mu podařilo poměrně úspěšně reprodukovat.
Flying Around the World, Recreating macOS Wallpapers https://t.co/tj2fsYcgRm pic.twitter.com/Z8q9913UUI
— Matt Birchler (@mattbirchler) August 27, 2020
Díky zvolenému přístupu vývoje se hráči mohou proletět i nad realisticky vypadajícím 3D modelem vlastního města či domu. Ty nejzajímavější objekty se nicméně dočkaly detailnějšího zpracování od lidských grafiků, aby vypadaly co nejvěrněji a poskytly pocit nepříliš vzdálený skutečnému přeletu nad nimi. Ručně domodelované jsou například Manhattan, Paříž, San Francisco a další.