Přepisuje pravidla rodinných SUV. Ssangyong Rexton nabízí spoustu muziky za málo peněz
Ssangyong se snaží poučit se ze svých předchozích chyb a nabízet atraktivní vozy s atraktivní cenou. Jak se mu to daří, jsme zkusili na obřím Rextonu.
Podobně jako jinde ve světě, i českým řidičům uhranuly vozy SUV. Mezi nejoblíbenější modely patří u nás ty od automobilky Škoda, na trhu se však dá narazit i na neméně zajímavé alternativy. Patří mezi ně i auta jihokorejské automobilky Ssangyong, která u nás boduje především se svým středně velkým SUV modelem Korando. Kdo by však potřeboval automobil, který spolkne tátu, mámu, děti a celé hospodářství i s kravkou k tomu, tak pro něj je jako dělaný model Rexton. Velké rodinné SUV nabízí mimořádný prostor i nadstandardní výbavu za mimořádně atraktivní cenu.
Do třetice všeho dobrého, řekl si Ssangyong, když se v roce 2019 již potřetí vrátil na český automobilový trh, a to poučen ze svých předchozích chyb. Ty se týkaly především nepříliš atraktivního designu vozů, které navíc prodával za relativně vysoké ceny. Důkazem toho, že Ssangyong pochopil, co si evropský zákazník žádá, je model Rexton. Radost pohledět je nejen na samotný vůz, ale i do jeho ceníku.
Rexton představuje v potravním řetězci jihokorejské automobilky absolutní vrchol – a není se čemu divit. Když jsem jej před sebou uviděl poprvé, působil na mě daleko opulentnějším dojmem než na fotografiích. Přesto se Ssangyongu podařilo vytvořit automobil, který nepůsobí jako nemotorná almara, jeho design je dynamický a prvky, jako jsou chromované detaily v obří mřížce přední masky, vyvolávají dojem luxusu. V tomto ohledu si nezadá ani s některými SUV modely od německých výrobců.
Právě maska na sebe strhává vůbec největší pozornost. Je relativně čistá a jednoduchá, přesto dostatečně nasupená, aby vyvolávala dojem, že tenhle vůz zvládne vše. Ve stejném duchu jí sekunduje také provedení zádě. Grafika zadních lam protahuje boční siluetu až k chromované lince, která podtrhuje chromovaný nápis Rexton.
Jediným místem, kde designová dynamika trochu zpomaluje, je boční silueta, která se ztrácela ve velké ploše bílého lakování, do kterého byl námi testovaný kus zahalen. Největší pozornost tak při bočním pohledu upoutávala dvacetipalcová chromovaná kola, jež působila téměř „gangsta“ dojmem.
Přesto se dá říci, že řidičům, kteří od vozu očekávají nejen utilitu, ale také schopnost zapůsobit na okolí, dokáže Rexton svým vzhledem vyjít vstříc. Na koho ovšem udělá vůz dojem určitě, jsou ostatní členové rodiny. Pětimístná verze nabízí základní objem kufru 1 051 litrů, takže kočárek spolkne jako malinu a stále zbývá dostatek místa i na další zavazadla. Bez problému se dovnitř vejdou jízdní kola, lyže, sáňky a další nadrozměrné harampádí, které s sebou rodina běžně vozí. Jediné, co v případně kufru může naštvat, je šnečí rychlost, s jakou se po stisknutí tlačítka otevírají páté dveře.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs