Přes miliardu korun za práva k názvu Meta. Mark Zuckerberg vkládá do virtuálního vesmíru obří naděje
Přejmenování jedné z nejmocnějších firem světa je velký krok, se kterým se pojí mnoho papírování. Zabýval se tím i Mark Zuckerberg, když koncem října změnil název společnosti Facebook na Meta, respektive Meta Platforms, pod kterou nyní schraňuje jak Facebook coby sociální síť, tak Instagram, WhatsApp nebo Oculus. A pro jejího šéfa je toto rozhodnutí natolik zásadní, že je za něj ochoten platit desítky milionů dolarů.
Společnost pod vedením Marka Zuckerberga podle informací agentury Reuters vyjednala nákup práv na název Meta za 60 milionů dolarů, tedy více než 1,3 miliardy korun. Dosavadním držitelem těchto práv byl americký finanční holding Meta Financial Group z Jižní Dakoty, který má nyní rok na to, aby označení Meta odstranil ze všech svých veřejných materiálů.
Meta nicméně nebude přímý vlastník těchto práv – držitelem je americká společnost Beige Key ze státu Delaware, která byla do transakce zapojena a která se Zuckerbergovou firmou spolupracuje. „Beige Key je s námi spojen. Můžeme potvrdit, že jsme tyto ochranné známky získali,“ zmiňuje pro Reuters mluvčí Mety.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Spolu s přejmenováním se před pár dny řešila i situace ohledně získání účtu @meta na sociální síti Instagram, která Zuckerbergovu impériu také patří. Jak píše magazín Engadget, dříve toto uživatelské jméno držel malý lifestylový časopis. Den poté, co tvůrce Facebooku oznámil rebranding, účet zmizel, aby se poté objevil již s novým obsahem, který se týká právě Zuckerbergovy firmy.
Zatím není veřejně známé, jak k přenesení názvu na jinou osobu došlo. Objevují se názory, že Meta jednoduše obešla svá pravidla založená na principu „kdo dřív přijde, ten dřív mele“, nicméně se také mohla firma se správcem účtu domluvit v soukromí. Veškeré tyto kroky ale jasně ukazují, jak je název Meta pro bývalý Facebook důležitý.
Mark Zuckerberg už totiž nechce, aby byla jeho firma spojována výhradně s největší sociální síti světa. Naopak má vizi vytvořit takzvaný virtuální vesmír (metaverse), v rámci kterého by lidem nabízel možnost střetávat se ve virtuální realitě. K tomuto plánu ostatně postupně míří – začalo to brýlemi s rozšířenými možnostmi, poté firma spustila i vlastní virtuální svět Horizon Worlds. A to je teprve začátek.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.