Přihoďte na svoji karmu. Dobročinný projekt Breakfaststory chystá historicky první dražbu dobrých skutků
Zakladatelka Breakfaststory Lucie Hyblerová
Dražit obrazy, šperky i domy je celkem běžné. Co ale takhle vydražit karmu? Dá se i to. Platforma na podporu sociálních podniků Breakfaststory se chystá dát do aukce dobré skutky. Firmy, ale i jednotlivci tak budou moci podpořit konkrétní osobu i rodinu, které nebylo shůry dáno. „Chceme dražit nemateriální věci, tedy skutky. Každý skutek by měl mít svého ambasadora, což bude známá tvář, která s námi už spolupracuje, chceme ale oslovovat i tváře nové,“ líčí pro CzechCrunch, který je mediálním partnerem akce, zakladatelka platformy Lucie Hyblerová.
Breakfaststory si nyní dělá rešerše napříč neziskovým sektorem i úřady v jednotlivých krajích. Poptává po nich konkrétní příběhy někoho, kdo by si zasloužil pomoc. Skutky jsou zatím rozdělené do čtyř kategorií. Pro lidi s těžkým handicapem, druhá je sociální problematika napříč pomocí pro samoživitele, děti, seniory nebo umírající, třetí příroda její kultivace a ochrana, čtvrtou věda a vzdělání.
První dvě jsou jasné, v přírodě a krajině půjde o projekty například na sázení stromů poblíž sociálně vyloučené lokality. V sekci věda a vzdělání se může objevit velmi talentovaný student, který je ze sociálně slabé rodiny a nemůže si dovolit jít na vysokou školu.
„Každý skutek bude vždy definován základní částkou, která je potřeba. Bude také jasně dané, co za ty peníze bude. Je ale samozřejmě možné přispět i víc, takže se dotyčný bude moci těšit z pomoci navíc,“ líčí Hyblerová. Dohromady chce Breakfaststory vydražit aspoň patnáct skutků, které budou pomáhat v různých koutech Česka.
Seznam s nimi poputuje ještě před dražbou do firem, se kterými Breakfaststory už nyní spolupracuje. Jsou mezi nimi velká jména. Například Česká spořitelna, Slevomat, ČEZ nebo společnost Volkswagen Financial Services, která zprostředkovává operativní leasingy nebo úvěry na auta. CzechCrunch je mediálním partnerem dražby.