Pro šestiletou Boram je YouTube zlatý důl. Vydělala si i na obří dům v luxusní čtvrti Soulu za 184 milionů korun
Zkuste na malou chvíli zavzpomínat na své dětství a vybavit si, co jste asi tak dělali, když vám bylo šest let. Nejspíše jste si hráli venku s ostatními dětmi, žadonili doma o nějakého toho chlupatého mazlíčka a začínali plnit své školní povinnosti. To samé by se dalo říci i o jihokorejské holčičce Boram, která do toho však ještě stíhá vydělávat miliony dolarů ročně.
Tak obrovské jmění Boram získává ze svých videí, které publikuje na YouTube, kde má hned dva kanály. Na první s 13,7 miliony odběratelů umísťuje především videa, ve kterých testuje hračky. Druhý kanál se věnuje videoblogům, které odebírá 17,6 milionu diváků.
Obsah jejích videí je velice jednoduchý a míří především na ty nejmenší diváky, kteří jsou schopni obsahu plného zvuků, animací a pitvoření porozumět, aniž by hovořili korejsky. Mezi videa s největším počtem zhlédnutí patří například video, ve kterém Boram a její starší kamarádi vaří instantní nudle. Toto video má do dnešního dne 377 milionů zhlédnutí.
Podle analytického webu Social Blade vydělávají videa na kanálech malé youtuberky měsíčně přes zhruba 3,1 milionu dolarů, tedy více než 71 milionů korun. Část peněz, které Boram za svá videa inkasuje, jí rodiče neukládají na účet, aby si jich užila, až vyroste, ale investují je.
Jak informuje CNN, naposledy to bylo do nemovitosti v luxusní čtvrti Gangnam v Soulu, známé z hitu Gangnam Style, ve které společnost Boram Family, zastřešující veškeré aktivity rodiny, zakoupila pětipodlažní nemovitost v celkové hodnotě 8 milionů dolarů, tedy přibližně 184 milionů korun.
V Jižní Koreji se však najdou i rodiče, kteří nejsou z Boram a jejích videí příliš nadšení. V minulosti se objevilo několik stížností, které upozorňovaly na to, že tvorba této malé holčičky může negativně ovlivňovat etický a emoční vývoj dětských diváků. Konkrétně šlo o inscenovaná videa, ve kterých Boram kradla peníze z peněženky svých rodičů nebo řídila automobil na silnici. Tato videa byla následně z kanálu stažena a rodičům Boram byl soudně nařízen poradenský kurz prevence zneužívání dětí.
Právě vykořisťování dětí je u dětských hvězd velkým tématem. Většina dětských youtuberů si totiž videa nenatáčí sama, ale pomáhají jim s nimi rodiče či starší sourozenci. Mnoho lidí poukazuje na to, že se děti stávají pouze jakýmsi nástrojem těchto osob, které skrze ně vydělávají peníze. Většina rodičů se však hájí tím, že pouze natáčí své děti u toho, co je baví a co dělají z vlastní vůle.
Za vůbec nejúspěšnější dětskou youtuberskou hvězdu loňského roku byl magazínem Forbes označen sedmiletý Ryan Kaji, který se na svém kanálu Ryan ToysReview s 20,8 miliony odběratelů soustředí na zkoušení nových hraček. Jen za minulý rok si měl Ryan vydělat přibližně 22 milionů dolarů, tedy přes 500 milionů korun.
Českým dětským youtuberům vévodí dnes patnáctiletý youtuber Zachy, který natáčí především videoblogy. A malým fenoménem se stal také Misha se svým kanálem Mishovy šílenosti, který má dnes má již přes 750 tisíc odběratelů. Misha je známý především písničkami vlastní produkce, které dokonce zaznamenal i jeden z nejslavnější youtuberu PewDiePie.