Prodávají dovolené za miliony. Zařídíme cokoliv, včetně cesty kolem světa, říká šéf Exclusive Tours

Movití Češi se umí pěkně rozmazlovat. U cestovky Exclusive Tours si tak dopřávají zájezdy v průměrné hodnotě půl milionu. A nejvíce táhnou Maledivy.

maledivy

Foto: Unsplash / Ishan

Oblíbenou destinací českých milionářů jsou Maledivy

0Zobrazit komentáře

Rybaření na Amazonce. Výlet na severní pól. Cesta kolem světa, ne nutně za 80 dní. Dovolená na soukromém ostrově, kam se lze dostat jen helikoptérou. Každý má o luxusní dovolené jiné představy a ukazuje se, že Češi v tomto ohledu rozhodně netroškaří. Vyrazí tak třeba na desetimilionovou dovolenou soukromým tryskáčem na Maledivy nebo do jurty v poušti Gobi po vzoru mongolských nomádů. „Pro naše klienty děláme cesty na míru podle jejich požadavků. A jsme schopni vymyslet naprosto cokoliv, co chce člověk zažít,“ říká šéf cestovní kanceláře Exclusive Tours Vladimír David.

Cestovka zaměřená na luxusní segment vznikla v roce 2007 a od té doby zprostředkovala zájezdy a zážitky v hodnotě 1,5 miliardy korun, 95 procent jejích klientů přitom tvoří Češi a Slováci, kteří se rekrutují z řad úspěšných podnikatelů, sportovců, politiků i lékařů či výzkumníků. „Uvádí se, že v Česku je kolem třiceti tisíc dolarových milionářů, což je naše klientela. Jde o lidi, kteří v životě něco dokázali a chtějí za to dostat odpovídající, tedy nadstandardní službu,“ přibližuje David.

Hodnota takové nadstandardní dovolené u Exclusive Tours osciluje mezi dvě stě tisíci až deseti miliony korun. Průměrně ale kancelář prodává zájezdy za půl milionu, které jsou většinou rozprostřené do deseti dnů. Konkrétně zmíněná desetimilionová dovolená proběhla v luxusním resortu na Maledivách a její cenu zvýšila cesta soukromým tryskáčem. A pro někoho možná překvapivě – klienti si chtěli užít jen ničím nerušenou pohodu u moře.

„Člověk by si řekl, že Češi jsou dobrodružné povahy, protože hodně chataříme, chalupaříme, jezdíme do přírody. Ve srovnání se zahraniční klientelou jsou u nás ale mnohem více požadavky právě na takový relax u moře. To je tedy naše hlavní gró, ale rozdíl je ve službách, které klient dostane na místě,“ dodává David.

miavana

Foto: Exclusive Tours / Miavana by Time + Tide

Součástí nabídky Exclusive Tours se nově stal butikový resort na Madagaskaru

Aktuální nejvyšší cenu zájezdu na Maledivách má ambice trumfnout nejčerstvější přírůstek v nabídce cestovní kanceláře. Je jím resort Miavana, který se nachází na soukromém ostrově Nosy Ankao nedaleko Madagaskaru. Ten je dostupný pouze helikoptérou a investoři si ho celý vzali do parády. Zbavili ho nepůvodních druhů rostlin, vysázeli místo nich endemické druhy a založili nový prales. Cena pobytu pro dva zde začíná na 1,2 milionu korun, za které jsou klienti ubytováni v jedné ze čtrtnácti vil o minimální rozloze 620 metrů čtverečních.

„Podařilo se nám být prvními zástupci cestovní kanceláře v Česku, kteří se do Miavany dostali. Navázali jsme totiž užší spolupráci se společností Time + Tide, která za resortem stojí. V rámci projektu, o němž ještě nemohu podrobně mluvit, jsme oslovovali ty nejlepší resorty na světě a Miavana byl jedním z nich. Takže jsme hrdí na to, že se nám ji podařilo zařadit do naší nabídky. Už jen přílet na ostrov je totiž sám o sobě zážitek,“ usmívá se šéf cestovky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Madagaskar je přitom podle Davida skvělou celoroční destinací. V době silného větru se stává rájem pro surfaře a kitery, kteří ho prohlašují za nejlepší lokalitu na tento typ aktivit na světě, přibližně od července do září lze v jeho vodách pozorovat velryby, skýtá také skvělé podmínky pro potápění mezi korály a mořskými želvami. A v době, kdy je v Česku zima, je nejlepší do země provoněné vůní květů ylang-ylang vyrazit za klasickým relaxem na plážích.

Co se jiných exotických lokalit týče, mezi klienty Exclusive Tours dlouhodobě nejvíce vedou právě místa s písečnými plážemi. Především Maledivy, Seychely, Mauricius. „Hodně populární je poslední dobou Kostarika, ale i Dubaj a jako nová destinace také Omán. Dříve byla populární jihovýchodní Asie, která byla ale zavřená kvůli covidu, takže se v ní turismus opět rozbíhá teprve teď,“ říká David.

Covid měl přitom podle Davida na cestovatelský apetit v rámci luxusního segmentu jen krátkodobý vliv. Movití lidé byli první tři měsíce obezřetní, pak si začali hledat cestičky, jak uniknout z bezútěšné atmosféry, výrazně tak stoupla poptávka po soukromých letadlech. V minulém roce k poklesu poptávky přispěla energetická krize, která způsobila, že podnikatelé vyčkávali, jak se bude vyvíjet situace s cenami.

vladimir-david-ceo

Foto: Exclusive Tours

Vladimír David, CEO Exclusive Tours

„Bylo znát, že naši klienti, pro které by nebyl problém si zájezd dopřát, byli myšlenkami někde jinde. Jejich podniky neměly zafixované ceny energií, jejich odběratelé neobjednávali… A tím, že se čekalo na energetické stropy až do prosince, nějakou dobu trvalo, než se zájem rozproudil. Jakmile se to ale stalo a všichni věděli, jak na tom jsou, zjistili jsme, že šlo jen o odloženou poptávku,“ vysvětluje David.

Loni se tak v Exclusive Tours obratově přiblížili k roku 2019, během kterého dosáhli 150 milionů korun. A letošek má nakročeno k rekordnímu roku, i vzhledem k tomu, že cestovní kancelář spustila nové webové stránky, na které postupně přidá celkem až 1 500 resortů, všechno minimálně pětihvězdy. „Nemáme ale katalog zájezdů, ze kterých by si člověk mohl vybírat. Resorty v naší nabídce známe z osobní zkušenosti, takže stavíme stále primárně na tom, že je klientům nabízíme skutečně na míru do toho nejposlednějšího detailu,“ uzavírá Vladimír David.

Rubriku Cestování podporujílogo-cedok-modre

Stanice metra Českomoravská se promění. O skleněné podobě od Velčovského a spol. rozhodl i Vladimir 518

Autoři nové podoby stanice Českomoravská šli cestou spojených skel, mezi kterými jsou bublinky. Mají evokovat proudění vzduchu typické pro metro.

Eliška NováEliška Nová

ceskomoravska-dostane-novou-podobu-5

Foto: DPP

Českomoravská dostane novou podobu

0Zobrazit komentáře

Projdou tudy tisíce lidí pokaždé, když se v blízké O2 areně hraje hokej nebo když se tu pořádá koncert. Ve stanici metra Českomoravská míjí čtvercovou dlažbu. Ta se časem ukázala jako nevhodná, a tak bude mít stanice na lince B novou podobu. O tu se postará designér Maxim Velčovský a architektonické studio edit.

Dlažba ve stanici je sice demontovatelná, aby se dala dobře udržovat, jenže se ukázalo, že keramika v kontaktu s vodou, která do metra prosakuje, mění svoje vlastnosti. A to až tak, že přestává fungovat nosný systém. Nebylo ji tak možné znovu sundat, aniž by se nepoškodila.

Celá stanice měla projít zásadní rekonstrukcí a Dopravní podnik hlavního města Prahy se proto rozhodl uspořádat veřejnou soutěž na její novou podobu. Městská firma poptávala graficko-výtvarné řešení interiéru. Do soutěže pořádané organizací Czechdesign se přihlásilo 43 týmů. Z devíti finalistů nakonec porota vybrala návrh zmíněné dvojice.

Autoři uspěli s designem, který tvoří skleněné desky se speciálním rastrem. Použití skla přitom soutěž vyžadovala. Má navázat na tradici „béčka“. Sklo se objevuje například ve stanicích Karlovo náměstí nebo Náměstí Republiky.

ceskomoravska-dostane-novou-podobu-2

Foto: DPP

Nová podoba je dílem designéra Maxima Velčovského a studia edit

„Komise se shodla na zdánlivě konzervativním návrhu. Ten je však ve své podstatě skokově evoluční. Projekt navazuje na tradici použití autorského skla v pražském metru, téměř doslovně cituje formát obložení stávající stanice, ale také představuje nové technologické možnosti, jak s materiálem pracovat, kotvit nebo kombinovat se smaltem, který je typický pro navazující stanice,“ uvádí architektka metra Anna Švarc, která pracuje v dopravním podniku.

Podle poroty je nové řešení nápadité, minimalistické, pokorné a realizovatelné. Je také vizuálně čisté, působí neokázale, ale i výrazně. „K redesignu Českomoravské jsme přistoupili v kontextu nových změn celé oblasti a kontextu celé linky B, kde jednotlivé stanice sjednocují určité přístupy, tvary pilířů, struktury a rastry. Snažili jsme se tedy spíše o evoluci než revoluci,“ popisuje Velčovský.

Autoři šli cestou skla, ve kterém jsou ukryté bublinky. Ty znázorňují vzduch, který proudí metrem. Rastr se podařilo vytvořit díky spojení a sestavení dvou skleněných ploch. „Každé sklo tedy vytváří unikátní rastr, ale zároveň je možné jej jednoduše replikovat. Rastr skla zároveň lépe absorbuje potenciální optické poškození a poškrábání,“ líčí designér. Právě technický a technologický aspekt porotu zaujal. Podle výtvarníka a člena poroty Tomáše Vaňka je možné na přístup pohlížet také environmentálně, takže kromě významu vzduchu se nabízí rovněž význam vody.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V porotě usedl i Vladimir 518, který je autorem obsáhlého díla o architektuře v době totality Architektura 58-89. „Stanice Českomoravská je díky svému složitému geologickému kontextu, ke kterému je nutné připočítat agresivní složení spodních vod, nelehký oříšek. Přestože bychom za jiné situace asi podpořili odvážnější výtvarné i technologické řešení, případně se přimlouvali za precizní navrácení do původního stavu, v dané situaci je vítězný návrh optimálním kompromisem mezi historií místa, jeho kontextem a novým přístupem k věci,“ uvedl umělec.

kasarna-karlin

Přečtěte si takéDo Kasáren Karlín se od příštího roku nastěhuje UMPRUMOd příštího ledna dostanou Kasárna Karlín nového nájemce. Nastěhuje se sem UMPRUM

Teď čeká dopravní podnik další soutěž, tentokrát na projektovou dokumentaci ke stavbě. Podle městské firmy by mohlo být hotovo letos na podzim. V mezičase bude chystat také soutěž na zhotovitele rekonstrukce. Tu plánuje vyhlásit do konce roku. Proměna stanice by pak měla probíhat ve spolupráci se soukromým developerem, který se u Českomoravské chystá stavět. Projekt má navázat na vestibul, developer má zateplit jeho nadzemní část, udělat nový obvodový plášť a postavit nové toalety.

Na dopravní podnik tedy zbydou rekonstrukce vestibulu a nástupiště. Měnit se budou také eskalátory. Práce by mohly začít v druhé polovině příštího roku. Libeňská stanice pražského metra je v provozu od roku 1990. Obklad stanice tvořily bílé glazované dlaždice, které jsou v kontrastu k vínové barvě použité za nápisem stanice.