Projekt spojující izolované matky se stal nejlepší mladou mobilní aplikací v AppParade
Mezi desítkami projektů uspěly v AppParade Mamio, Zásilkovna či Qerko. Pozornost si získala i veterinární tlappka či Nepanikař pro psychickou pomoc.
Bojuje proti osamocení u skupiny lidí, u níž se toto téma veřejně příliš neřeší. A přesto dosavadní zájem ukazuje, že si tato aplikace našla velký prostor k uplatnění. Projekt s názvem Mamio spojuje matky s potenciálními kamarádkami v okolí a využívá pro to algoritmus, který rozhoduje podle lokace, zájmů či věku jejich dítěte. Aplikace cílí na ženy, jež podle jejích tvůrců potřebují podporu, které se jim ale nedostává. A právě se stala aplikací roku v kategorii Starters soutěže AppParade.
„Máme kolem sebe spoustu kamarádek s dětmi, které se nám svěřovaly s tím, že se v mateřství cítí izolovaně, a chtěly by mít silnější podpůrnou komunitu. Divily jsme se, že u nás ještě neexistuje žádná moderní platforma, která by problém sociálního života v mateřství nějak řešila. Tak jsme se rozhodly ji vytvořit,“ říká Laureen Hollge, spoluzakladatelka Mamio. Za projektem stojí kromě ní Johana Šperlová, Martina Kavanová a Karel Hrdina.
Mamio o sobě tvrdí, že je první mobilní platformou určenou jen pro ženy. Jednak totiž otevírá témata specifická pro ženy a matky, která nechtějí řešit ve skupině s muži. A pak je tu skutečnost, že se soustředí na izolaci spojenou s rodičovskou dovolenou. Ta se v Česku aktuálně týká z 98 procent žen. Než se to změní, chce Mamio nabídnout matkám prostor propojit se s dalšími ženami, které prožívají stejné problémy a pocity.
Aplikace už vyvolala velkou odezvu – když tvůrci oznamovali oficiální spuštění, říkali, že na ni čekalo přes dva tisíce žen, které se zapsaly mezi první uživatelky. Tým prošel akcelerátorem Start it @ČSOB a příští rok je v plánu rozšíření do zahraničí a vytvoření sítě pro miliony žen.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Už dávno nevznikají pouze aplikace napsané za jednu noc a pro srandu,“ říká Vratislav Zima, CEO vývojářské společnosti MeguMethod, která AppParade pořádá.
Vedle kategorie Starters, kde zvítězil právě projekt Mamio, se vyhlašovala také kategorie Runners, v níž získala první místo pro nejlepší aplikaci Zásilkovna. Cenu diváků si odneslo Qerko, které dokáže zajistit návštěvníkům restaurací, aby sami zaplatili, případně si obnos mezi sebou rozdělili a bez kontaktu s obsluhou sami z podniku odešli.
„Hodnotili jsme, jak má daná aplikace postavený byznys model a schopnost řešit problémy cílové skupiny,“ popisuje Zima. „Aplikace Mamio nás zaujala dlouhodobou přípravou a znalostí cílové skupiny. Zásilkovna zase dává byznysově obrovský smysl a raketově roste,” doplňuje.
Při představování projektů zazářily také digitální finanční poradce v kapse Safe by Frenkee. Dalším ze Starters byla FlyAway, která upozorňuje uživatele na nové akční letenky z rezervačních systémů aerolinek. Potlesk sklidila tlappka poskytující veterinární pomoc s možností konzultace s veterinářem nonstop. Mezi aplikacemi působícími na trhu více než tři roky se prezentovala Nepanikař, která nabízí první psychickou pomoc zdarma prostřednictvím mobilní aplikace, nebo Settle Up na správu skupinových výdajů.
V AppParade, jíž je CzechCrunch mediálním partnerem, tvořili odbornou porotu Vratislav Zima (CEO pořádajícího studia MeguMethod), Oldřich Bajer (investor a konzultant z Frida Holding), Ondřej Krátký (spoluzakladatel a CEO Liftaga), Dalibor Pulkert (CEO a majitel Outboxers) a Luboš Paroulek (UX designer z O2 Czech Republic). Aktuálně se konal 35. běh soutěže, do kterého se přihlásilo několik desítek projektů, osm z nich se dostalo do finále a utkalo v kategoriích Starters a Runners.
Za AppParade stojí česká společnost vyvíjející mobilní i webové aplikace MeguMethod. Studio má za sebou více než třicet aplikací s dopadem na miliony uživatelů na šedesáti světových trzích. Kromě pořádání AppParade, jejímž prostřednictvím chce přispět k rozvoji tuzemských talentů, se firma zasazuje také o digitalizaci českého státu prostřednictvím Asociace softwarových agentur.