Pronájem e-shopu jako nejrychlejší vstup do e-commerce. Česká služba Upgates pohání přes tisíc online obchodů
Na internetu Češi loni nakoupili za téměř 200 miliard korun a očekává se, že letos se v online obchodech utratí zase o několik miliard více. Roste jak objem transakcí, tak i počet e-shopů. V Česku už jich je přes 42 tisíc a stále více jich vzniká i díky moravské službě Upgates, která e-shopy pronajímá a umožňuje je přizpůsobovat prodejcům podle potřeby. Právě to je jedna z jejích předností, protože šablonovité e-shopy to mají na trhu dle Upgates stále těžší.
„Rozmach e-commerce otevírá dosud nevídané možnosti prakticky všem obchodníkům. Zdaleka nejsnadnější cestou, jak se do internetového obchodního světa pustit, je přitom spuštění vlastního e-shopu na pronájmu,“ je přesvědčen Martin Pech, obchodní ředitel platformy Upgates, kterou provozuje společnost EVici webdesign. Ta začala už v roce 2003 vytvářet webové stránky, až postupně přešla právě k e-shopům.
V Česku a na Slovensku patří Upgates mezi nejpoužívanější kompletně lokalizovaná řešení. Základem robustní e-shopové platformy je několik základních šablon, které si však může každá firma libovolně přizpůsobit na míru, dále multijazyčnost usnadňující expanzi do zahraničí a celkem 164 různých funkcí. Mezi ty patří například možnost mít více e-shopů v rámci jedné administrace, API napojení pro koncové zákazníky nebo editor kódu pro rozsáhlé úpravy grafiky.
Upgates pronajímá e-shopy v několika tarifech, přičemž vždy platíte předem stanovený měsíční poplatek a svůj e-shop můžete kdykoliv vypnout. Jde o obdobný model, jako nabízí například tuzemská konkurence Shoptet. „Svým klientům nabízíme širší možnosti než Shoptet. U nás mohou využívat veřejné API pro vytvoření vlastního napojení, zpřístupňujeme editor kódu pro vlastní vzhled a umožňujeme prodej do více zemí z jedné administrace. Správa e-shopu díky tomu může být silně automatizovaná a tím pádem také pohodlná,“ popisuje Martin Pech.
Předností má být také cena. Upgates podle Pecha nabízí plnohodnotné řešení za zlomek ceny ve srovnání s e-shopy, jejichž měsíční pronájem může dosáhnout až 20 tisíc korun. Nejlevnější tarif Upgates vyjde na 450 korun měsíčně, nejdražší stojí 2 950 korun – v rámci vyšších tarifů zákazník získá navíc především více produktů a podporu dalších jazyků. Všechny funkcionality kromě podpory více jazyků jsou dostupné již od nejlevnějšího tarifu.
Se svou platformou míří Upgates zejména na segment středně velkých e-shopů, které vítají možnosti individuálních úprav grafiky a potřebují integrovat další služby, ale zároveň pro ně ještě nedává smysl nechat si postavit e-shop na míru. To je mnohonásobně dražší řešení. „Upgates zároveň využívají stovky malých e-shopů, které ve svém volném čase provozují jednotlivci. Obecně bychom tedy mohli říci, že pokud daný e-shop nepatří mezi top 100 až 200 v Česku, bude pro ně naše řešení vhodné,“ doplňuje Jan Rataj, CEO a zakladatel Upgates.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAktuálně běží na Upgates zhruba 1 200 e-shopů, což představuje meziroční přírůstek okolo 60 procent. Do konce příštího roku by chtěla tuzemská firma počet klientů zdvojnásobit. „Mohlo by se zdát, že kdo chtěl podnikat na internetu, už s tím začal, nebo to alespoň zkusil. My si ale všímáme velmi silného trendu, kdy je přítomnost v online prostředí stále důležitější také pro provozovatele kamenných prodejen,“ dodává obchodní ředitel Martin Pech.
„Zákazníci si rádi vyberou zboží na internetu, avšak vyzvednou si ho osobně přímo v prodejně. E-shop je tedy vynikající cestou, kterou mohou za zlomek ceny nájmu kamenné prodejny oslovit nové zákazníky ve svém blízkém okolí,“ uzavírá Pech.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.