Proslavilo se přes snowboarding a proniká i do esportů. Oakley ukazuje nové brýle, s nimiž chce zvyšovat výkony hráčů
Nové herní brýle od Oakley, které mají filtrovat škodlivé modré světlo
Ať už jde o profesionální snowboardisty, lyžaře nebo bikery, většina zástupců těchto disciplín nosí na svých očích Oakley, jednu z nejslavnějších značek sportovních brýlí na trhu. Její decentní logo v podobě oválu ale v poslední letech proniká i do jiného, od dobrodružných sportů zcela odlišného odvětví. Díky svým patentům a technologiím se totiž snaží přilákat také hráče videoher, kterým chce zlepšit jejich výkony v digitálním světě.
Když americký designér James Jannard v roce 1975 rozjel značku Oakley, vyrábět brýle, pro které je dnes tato firma tak známá, nejprve v plánu vůbec neměl. Ve své skromné garáži v okolí kalifornského Los Angeles navrhoval hlavně doplňky pro motokrosové jezdce. Zpočátku gripy na řídítka, následně rukavice, chrániče loktů i brady nebo dokonce poznávací značky. Postupem času se díky těmto věcem začal těšit oblibě také mezi komunitou BMX.
Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let ovšem Jannard vycítil, že je na trhu prostor i pro sportovní ochranné brýle. Takové, které by využívaly předností klasických slunečních brýlí a zároveň jejich využití posouvaly na novou úroveň, z níž budou benefitovat především sportovci. V roce 1980 proto navrhl první motokrosové brýle s odolnými skly a pevnou gumou pro upevnění, aby o čtyři roky později vyrobil něco podobného i pro snowboardisty.
Oakley se po jejich vydání celkem rychle etablovalo ve sportovním průmyslu a díky svému renomé si mohlo dovolit produkovat i typické sluneční brýle, u nichž veřejnost věřila, že budou stejně kvalitní jako ty ryze sportovní. Firma totiž vždy sázela na velmi detailní zpracování, které přežije horší zacházení i extrémnější podmínky. Ostatně má dnes stovky patentů týkajících se materiálů, výrobních postupů a podobně.
Roku 1995 tato kalifornská společnost vstoupila na burzu, což jí během prvního dne vyneslo 230 milionů dolarů, a mohla se více soustředit jak na produkci nových typů brýlí pro další sportovní odvětví i lifestyle, tak na důmyslnější obchodní strategie. Koupila několik retailových prodejců módních brýlí, pojala pod svá křídla skupinu Oliver Peoples, která se zaměřovala na výrobu luxusní optiky, a postupně pronikala do celého světa.