První česká peer-to-peer pojišťovna chce lidem nabízet moderní pojišťovnictví a dělit se s nimi o zisk

Filip HouskaFilip Houska

prvni-klubova

Sdílená ekonomika se v dnešním světě promítá do řady odvětví a lidé ji postupně začínají věřit. Dokazuje to například jak rostoucí obliba carsharingových služeb, tak platforem na pronajímání bytů v čele s Airbnb. Tento trend se však dá aplikovat i do jiných byznysových segmentů, například do pojišťovnictví, které pevně v rukou drží korporátní společnosti a neinovují jej tak, jak by si trh v dnešní době zasloužil.

O změnu se v tomto směru na českém trhu snaží První klubová pojišťovna, kterou před dvěma lety založila čtveřice bývalých manažerů pojišťoven Generali a České pojišťovny: Marek Orawski (na fotce nahoře), Lubomír Bušek, Miroslav Matocha a Filip Saidl. To vše za podpory investiční skupiny RSJ jakožto majoritního vlastníka a finanční společnosti Partners, která tento rok za částku 55 milionů korun získala v projektu 25% podíl.

Jaká byla vlastně motivace ke spuštění? Jak už to tak bývá, zakladatelé si po letech působení v oboru všimli určité zkostnatělosti a zároveň trendu, kterým se světový trh pojišťovnictví poslední dobu ubírá. Pojišťovnictví se totiž stále více přesouvá do online světa. První klubová konkrétně stojí na principu peer-to-peer pojištění, což znamená, že společný finanční základ tvoří běžní lidé, respektive skupiny pojistníků. Pojistné tak jde do společného fondu, ze kterého se platí škody a pojišťovna si následně bere 17 procent.

Zároveň je k dispozici rezervní a průběžně doplňovaný fond, z něhož se členům hradí případný nedostatek peněz z vybraného pojistného. Těch má mimochodem pojišťovna aktuálně okolo 8 tisíc a zásadní zlom přišel právě letos, kdy se podařilo jejich počet meziročně navýšit o 300 procent.

prvni-klubova-web

Klienti, kteří nezpůsobili žádnou škodu, dostanou peníze zpět

Zajímavou vlastností pojišťovny je přístup k penězům klientů. Na konci roku se totiž po zaplacení případných škod zbylý zisk vyčíslí a tři čtvrtiny financí putuje zpět klientům, kteří neměli žádnou škodu, a 25 procent slouží pro rezervní krytí. Úspora tak pro jednoho člena činí zpravidla 15 až 20 procent. Společnost také nabízí všem členům možnost kdykoliv odejít včetně nároku na vrácení nespotřebovaného pojistného.

Marketing, tedy vlastně nemarketing

Zatímco tradiční obor pojišťovnictví stojí alespoň na internetu na masivních bannerových kampaních a porovnávačích pojištění, První klubová svojí klientskou bázi, generuje především od ostatních, již zapojených členů. Ty totiž produkty pojišťovny doporučují svým rodinným příslušníkům, kamarádům nebo známým, za což následně obdrží cenová zvýhodnění.

Tento klasický affiliate model má dle spoluzakladatele pojišťovny Marka Orawského zajímavý efekt. Díky vzájemným vztahům a vazbám se totiž zákazníci chovají zodpovědněji a „páchají“ méně škod. „V průměru máme téměř o třetinu nižší škodní frekvenci než korporátní pojišťovny. Systém ovlivňuje postoje lidí a postoje pak ovlivňují jejich chování v systému,“ vysvětluje.

Široké produktové portfolio

Co se nabízených produktů týče, k dispozici je možnost sjednat si klasické pojištění na auto (povinné ručení, havarijní pojištění), majetek (domácnost, nemovitost), odpovědnost (občanský život, vlastnictví nemovitostí, zaměstnání), zdraví (úrazy) nebo cestu (cestovní pojištění).

kevinwarwick

Přečtěte si takéPrvní kyborg na světě Kevin Warwick: V budoucnu budou lidé komunikovat přes přímé spojení z mozku do mozkuPrvní kyborg na světě Kevin Warwick: V budoucnu budou lidé komunikovat přes přímé spojení z mozku do mozku

Celý proces nicméně probíhá pouze online. První klubová totiž nedisponuje žádnými kamennými pobočkami a po vzoru zahraničních fintech startupů, které se snaží modernizovat finanční a další lehce zkostnatělé trhy převážně pomocí mobilních aplikací, aplikuje v podstatě podobný přístup na trh pojišťovnictví. Je tak první čistě online pojišťovnou na českém trhu, zároveň však ale spadá pod dohled České národní banky.

Členství

Pro sjednání pojištění je třeba stát se nejprve bezplatným členem, nastudovat podmínky a následně se rozhodnout pro jeden z nabízených produktů.

https://youtu.be/dJZ0mYb7IyY

Česká e-commerce skupina Mall Group spustí tuto neděli vlastní internetovou televizi Mall.tv

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

zahorkuchynkax

Foto: Mall.tv

Lukáš Záhoř a Milan Kuchynka, producenti Mall.tv

0Zobrazit komentáře

Česká e-commerce skupina Mall Group pokračuje v rozšiřování svých internetových aktivit. Tuto neděli 7. října totiž spustí svou plánovanou internetovou televizi Mall.tv, která chce konkurovat ostatním tuzemským hráčům, například již delší dobu fungujicí Televizi Seznam od české internetové jedničky. Na Mall.tv se má zpočátku objevit více než 30 pořadů a dva nové seriály.

Produkci nových pořadů si vzali na starosti Lukáš Záhoř a Michal Kuchynka, dvojice, která do Mall.tv přešla ze Stream.cz. Mezi známými tvářemi, které budou na Mall.tv vystupovat se objeví například Michal Suchánek, účinkující v novém seriálu Život je hra, šéfkuchař Roman Vaněk, food blogerka Veronika Kokešová, novinář Pavel Zuna nebo architekt Adam Gebrian.

Při spuštění by tak mělo být k dispozici zhruba 300 epizod různých seriálů, které chce v následujících týdnech a měsících Mall.tv dále rozšiřovat. Vedle nich se pak mají objevit také filmy od distribuční společnosti Aerofilms, České televize nebo karlovarské KVIFF Distribution. Podobně jako další konkurenční služby bude možné Mall.tv sledovat bezplatně, se zapojením reklamy.

malltv

Chceme, aby Mall.tv byla zárukou kvalitní tvorby na kvalitní platformě. Uvědomujeme si, na jak tenký led se s takovým tvrzením pouštíme, protože hodnocení kvality je vždycky subjektivní a start nových projektů obvykle nebývá ani při nejlepší vůli a největším pracovním nasazení bezchybný. Nehodláme však vynechat jedinou příležitost, jak naše diváky pobavit a interagovat s nimi obsahem a technologickými možnostmi webu,“ říká k Mall.tv její šéfproducent Lukáš Záhoř.

michal-tomanek-springtide-ventures3

Přečtěte si takéSpringtide Ventures prodávají poptávkový portál NejŘemeslníci.cz francouzské skupině Saint-GobanSpringtide Ventures prodávají poptávkový portál NejŘemeslníci.cz francouzské skupině Saint-Goban

Mezi pilotními pořady, které se na Mall.tv objeví budou Události Luďka Staňka, televizní soutěž Vyhraj to!, 30menutovka foodblogerky „Koko“, Milý Laco se známým trumpetistou Laco Déczim nebo Zmlsané dějiny o historii jídla s Romanem Vaňkem.

Na upoutávku k chystané Mall.tv se můžete podívat níže: