Psychologie úspěšného startupisty: Nebát se aneb nejlepší týmy stojí na psychologickém bezpečí

Olga ZimmermannOlga Zimmermann

olga-soulmioInsider

Foto: CzechCrunch

Olga Zimmermann je v Soulmio garantkou wellbeing programu

0Zobrazit komentáře

Univerzální recept na úspěšný startup neexistuje. Musí toho secvaknout vícero a nejde pouze o skvělý nápad, jeho perfektní realizaci a dostatek peněz. Zásadní je také psychologická stránka věci, na niž se často zapomíná. Ať už jste začínající podnikatel a právě si stavíte vlastní firmu, nebo do dravého týmu naskakujete, brzy zjistíte, že nelze hledět pouze na výkon, ale je třeba také řešit další aspekty, aby firma úspěšně fungovala.

Ve spolupráci se startupem Soulmio Simony Zábržové, jehož vizí je přinést psychickou pohodu do celé společnosti a pomáhá s tím zatím hlavně firmám, jsme proto spustili velký seriál nazvaný Psychologie úspěšného startupisty, v němž se s předními odborníky postupně podíváme třeba na to, jak podpořit své psychické zdraví, jak předcházet syndromu vyhoření nebo jak ve firmě zavést program péče o psychickou pohodu.

Ve druhém díle píše firemní psycholožka a koučka Olga Zimmermann o tom, jak je důležité se nebát a proč je třeba vybudovat ve firmě psychologické bezpečí. Stojí na něm totiž ty nejlepší týmy.

***

Stalo se vám někdy, že jste na společném týmovém meetingu něčemu nerozuměli, ale báli se zeptat? Nebo jste šéfovi nemohli říct svůj názor, protože byl jiný než ten jeho? Zažili jste sarkastické poznámky, které zaváněly vysmíváním nebo zahanbováním? Pak jste se pohybovali v prostředí, které se psychologickým bezpečím opravdu chlubit nemůže.

Psychologické bezpečí je alfou a omegou těch nejlepších týmů. Dalo by se dokonce říct, že i ke vzniku nejhorší jaderné katastrofy v lidské historii významně přispělo nízké psychologické bezpečí v týmu inženýrů černobylské jaderné elektrárny.

Všichni děláme chyby. Zvlášť ti nejlepší

Skvělé a extrémně výkonné týmy dělají chyby. Dokonce spoustu chyb. Jednoznačně víc než týmy s menší výkonností. Překvapuje vás to? Před více než dvaceti lety to překvapilo i Amy Edmondsonovou, profesorku Harvard Business School, která k tomuto závěru dospěla při svém dlouholetém výzkumu.(1)

Je to právě psychologické bezpečí, které umožňuje se z chyb poučit, napravit je a přijít na nové, lepší nebo inovativnější postupy.

Když se pro vás, váš tým a firmu stane psychologické bezpečí prioritou, umožní vám vzniklá atmosféra klást všetečné otázky, projevit nesouhlas s většinou, vystupovat autenticky, sdílet otevřeně své obavy, nové nápady a myšlenky. A to všechno s respektem, bez strachu z potrestání, výsměchu, nebo dokonce ponížení.

V roce 2013 zjišťovala společnost Google (projekt Aristotle) v celkem 180 týmech klíčové znaky, které odlišují vysoce úspěšné týmy od těch méně úspěšných. Překvapivou odpovědí nejsou seniorní lidé nebo nejvyšší IQ, ale následujících pět zásadních faktorů, které umožňují, aby tým využíval svůj potenciál naplno:

  • Psychologické bezpečí
    Členové týmu se nebojí riskovat a být před ostatními zranitelní.
  • Spolehlivost
    Členové týmu odvádějí práci včas a ve vysoké kvalitě.
  • Struktura & jasnost
    Členové týmu mají jasné role, plány a cíle.
  • Smysl
    Práce je pro členy týmu osobně důležitá.
  • Dopad
    Členové týmu si myslí, že jejich práce je důležitá a vytváří změnu.

Dalším zajímavým zjištěním je i fakt, že psychologické bezpečí je základním kamenem, bez kterého zbylé čtyři faktory nejsou dosažitelné.

Psychologicky bezpečné týmy

Mnoho světově úspěšných firem už přišlo na to, že rozvíjet pouze jednotlivé zaměstnance nestačí. Pozornost se upírá na celé týmy, protože právě díky týmové práci lidé dosahují mnohem lepších výsledků, ale i pracovní spokojenosti.

Tým, kde funguje psychologické bezpečí, podporuje a umožňuje:

  • autentický projev,
  • inovace,
  • spontánní reakce,
  • maximální využití potenciálu,
  • být kreativní bez omezení,(2)
  • zmírnit selhání,
  • zvýšení zodpovědnosti,
  • větší efektivitu,
  • snížení fluktuace.

V psychologicky bezpečném prostředí musíte ale zároveň vytvořit podmínky k tomu, aby jednotliví zaměstnanci mohli přiznat chybu co nejdříve a zároveň za ni nést i zodpovědnost. Není cílem říct: „Udělal jsem chybu, jedeme dál a nic se neděje.“ Je potřeba zjistit, proč k chybě došlo a co můžete udělat jinak a lépe. Otevřeně, konstruktivně a bez zostuzení.

Z byznysového pohledu jde psychologické bezpečí se zodpovědností velmi úzce ruku v ruce:

  • Týmy s vysokým psychologickým bezpečím a nízkými nároky na zodpovědnost se sice budou mít dobře, ale nevyužijí svůj potenciál naplno.
  • Týmy s nízkým psychologickým bezpečím a nízkým nárokem na zodpovědnost budou apatické a častěji v nich budete řešit fluktuaci.
  • Nakonec týmy, které jsou pod silným tlakem zodpovědnosti, ale o psychickém bezpečí si mohou nechat leda tak zdát, velmi často zažívají úzkosti.(1)
soulmio-zony_grafika

Čeho se vlastně bojíme?

Nechceme vypadat hloupě, proto se neptáme. Nechceme působit nekompetentně, proto si nepřipouštíme chyby. Nechceme být dotěrní nebo vlezlí, proto nenabízíme nápady. Jednoduše vyhodnotíme okamžité riziko jako hrozivější než následky, ke kterým může dojít v budoucnu.

Když víme nebo cítíme, že nás tým nebo šéf vnímá negativně, náš mozek takovou situaci automaticky vyhodnotí jako ohrožení a vyvolá v nás strach. Soustředí se „na přežití“ a my přirozeně volíme jednu ze tří reakcí: útok, útěk, nebo zamrznutí.

Úplně potlačíme pro mozek v tu chvíli nedůležité dovednosti, jako je komunikace nebo spolupráce. Už chápete, proč se ve stresu mnohem hůř vyjadřujeme?

Psychologické bezpečí ve startupu

Psychologické bezpečí vytváří živnou půdu pro inovace, bez kterých se startup jen těžko obejde. Chyby se hned reportují, opravují a jede se dál. Vytváří se zdravý cyklus učící se firmy, která je rychlá, dynamická, dravá a dokáže čelit výzvám, se kterými se v průběhu růstu potkává.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Do startupů to také táhne především mileniály, kteří hledají prostor, v němž se mohou svobodně rozhodovat o tom, jak budou pracovat, mluví o svých potřebách, spolupracují na partnerské úrovni a hledají smysluplnost své práce.(3) A to bez psychologického bezpečí zkrátka nejde.

Když jde zakladatel příkladem

Říká se, že až 80 procent firemní kultury je odrazem osobní kultury zakladatele. Je tedy jasné, že je naprosto klíčový. Pokud vnímá psychologické bezpečí jako základní hodnotu pro inovativnost, dobrou atmosféru, firemní efektivitu a jde sám ostatním příkladem, bude velmi pravděpodobně schopen tím nakazit celou firmu.(4)

Co bude fungovat:

  • Pravidelně žádejte zpětnou vazbu.
  • Buďte otevření jiným názorům.
  • Buďte dosažitelní.
  • Podporujte kladení otázek a sdílení.
  • Buďte zvědaví a ptejte se.
  • Mluvte o svých chybách.

Tři kroky pro budování psychologického bezpečí

Každý, kdo je ve vedoucí pozici (a nezáleží na tom, zda jde o seniorní management, tým leadery nebo jednotlivé manažery), by si měl osvojit následující tři kroky: příprava stage, výzva k zapojení a produktivní reakce.(1)

Příprava stage

Kdykoliv se snažíte dostat lidi na společnou loď se společným cílem, vždy nejprve nastavte práci konkrétní rámec. Například pokud je vaším cílem téměř dokonalý produkt, bude potřeba zavést postupy k zachycení a opravení i těch nejdrobnějších chyb.

Říkáte jasně, proč děláte to, co děláte, proč je to důležité a pro koho je to důležité. Dovolíte také svým lidem dělat chyby a učit se z nich.

Výzva k zapojení

Své lidi následně vyzvěte k zapojení, a to formou, která je nelíčená a přesvědčivá. Přiznejte, že i vy děláte chyby a můžete se mýlit, a ukažte ostatním členům týmu, že je normální a bezpečné něco nevědět.

Produktivní reakce

Když k tomuto kroku dojde, znamená to, že je v týmu něco nejasné nebo došlo na jiný názor. Reagujte produktivně tak, že budete aktivně naslouchat, vyjadřovat uznání, brainstormovat a budete připraveni pomoct.

Jak postupovat u hybridních týmů?

U hybridních týmů, kde část pracuje z kanceláře a druhá část z home office, je budování psychologického bezpečí o něco složitější. Vyžaduje leadera s vysokou mírou sebeuvědomění, sebekontroly a také trpělivosti. Zaměřte se především na bezpečnost při sdílení informací z osobního života, které přímo ovlivňují plánování práce a udržení work-life balance.

Psychologické bezpečí se dlouho buduje, ale velmi rychle ruinuje. Nestačí říct „můžeš mi důvěřovat“. Je potřeba zapojit tři kroky, o kterých jsme se už bavili, ale i pořádnou míru trpělivosti a zároveň se zhostit role „strážce“ a garanta, který bude o psychologické bezpečí pečovat a reagovat na byť i jen nepatrné prvky, které by ho mohly ohrozit. Kolikrát jde jen o dvojsmyslný komentář nebo zdánlivě nevinný vtípek.


(1)Edmondson, A.C. (2019) The Fearless Organization. Creating Psychological Safety in the Workplace for Learning, Innovation and Growth. (Araya, J.J., Narr.) [Audiobook] Audible.

(2)Glassey, A. (2020, Sep 9) Psychological Safety Is A Fundamental Management Concept. Blogpost.

(3)Thorsen, A. (2019, Jan 15) Why millennials are choosing startups over corporations. Valuer.

(4)Click, L. What is founder-inspired culture? Blue Kite.

Vesmírní mariňáci a elfí čarodějové boří rekordy. Figurkový Warhammer vydělává miliardy a baví Zaklínače i české hráče

Michal MančařMichal Mančař

warhammer_boxedInsider

Foto: Games Workshop

Povedete mimozemskou hrozbu, nebo obránce lidstva? Warhammer vám umožní oboje

0Zobrazit komentáře

Hráli jste si s plastovými vojáčky? Zřejmě jste neřešili, jestli kapitán se samopalem dostřelí až na konec stolu nebo že vojín s raketometem může zasáhnout hned tucet nepřátel. Pravděpodobně jste také za plastové vojsko neutratili tisíce korun, ani jste nestrávili hodiny se štětcem v ruce jeho pečlivým malováním. V případě figurkových válečných her by ale opak byl pravdou. A právě ty v čele se značkou Warhammer zažívají obrovský boom, který tvůrcům vynáší miliardové zisky. I díky hráčům z Česka nebo seriálovému Zaklínači.

Můžete velet tankovým divizím za druhé světové války. Vést římské legie v boji proti barbarům. V čele elitního komanda vesmírných mariňáků likvidovat hordy hrůzných vetřelců. Nebo zopakovat spanilou jízdu rohanských jezdců proti temným silám z Pána prstenů. Figurkové válečné hry dnes mají nesmírně široký záběr a rozsáhlé možnosti, princip však mají obdobný.

Vojáky v malém měřítku skutečně pohybujete po hrací ploše, měříte vzdálenosti jejich pohybu či dostřelu a kostkami házíte na úspěch jejich soubojů. Bitevním polem může být realisticky vyvedená krajinka jako od modelových vláčků, ale stejně dobře poslouží třeba kuchyňský stůl, kde karton od mléka představuje betonový bunkr a kelímek od jogurtu strážní věž.

games_workshop_warhammer_3

Foto: Games Workshop

Wargaming je koníčkem pro všechny bez rozdílu

„Oproti jiným hrám má wargaming výhodu v obří základně hráčů a v kontinuitě. Deskovku si párkrát zahrajete a jdete na další. Videohru zase vypnete a herní věci zmizí. Ale u figurkové hry je to úplně jiný zážitek. Budete si postupně stavět armádu a třeba každý druhý víkend s ní hrát, obměňovat ji, případně rozšiřovat,“ říká pro CzechCrunch Matouš Hloušek, zakladatel českého obchodu Gamemat.eu, jenž se specializuje právě na miniaturní válečníky a různé herní doplňky.

Zdaleka největšímu vojsku v tomto odvětví už mnoho let velí generální štáb britské firmy Games Workshop. Ve svém arzenálu má totiž nesmírně populární franšízu Warhammer, která láká do fantasy (s titulem Warhammer: Age of Sigmar) i sci-fi (Warhammer 40 000) konfliktů hráče po celém světě. Kromě vlastního univerza navíc vydává hry třeba na motivy zmíněného Pána prstenů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Hry od Games Workshopu lákají komplexitou pravidel, modelů a příběhů. Je to vše skvěle provázané a může vás to pohltit a nabídnout vám skvělý relax od práce před monitorem. Součástí hobby je totiž i lepení a barvení modelů, příprava strategie nebo knížky z daného světa,“ dodává Hloušek. Hráči tak obvykle se sci-fi vojáky, skřetími hrdlořezy nebo elfími čaroději nejen válčí, ale figurky malují podle svých představ nebo čtou příběhy o hrdinech a zloduších, které miniatury představují.

Vyzyvatelů a konkurentů má Games Workshop samozřejmě dost, různých herních systémů, výrobců a s nimi spojených komunit jsou na neustále rostoucím wargamingovém trhu desítky, snad i stovky. Jenže Warhammer je doslova drtí silou válečného kladiva. Poslední roky vedoucí pozici Games Workshopu ještě víc posílily, loňský fiskální rok ho dokonce vystřelil do takových výšin, že hrozí srážka s po zuby ozbrojeným vesmírným křižníkem.

Vyšší marže než Apple a 150 tisíc pro zaměstnance

Games Workshop za účetní rok končící letos v květnu utržil rekordních 353 milionů liber, tedy přes 10,5 miliardy korun. Oproti předchozímu fiskálnímu období tak navýšil tržby téměř o třetinu. Zisk společnosti před zdaněním pak v meziročním srovnání vyletěl o 69 procent na celkovou a taktéž historickou částku 151 milionů v librách, v přepočtu přes 4,5 miliardy korun.

Na 43% provozní marži přitom nedosahují ani takoví byznysoví giganti, jako je například Apple nebo Alphabet, mateřská společnost Googlu. Jejich hodnoty se pohybují okolo 25 procent, ačkoliv je samozřejmě nutné dodat, že svými řádově vyššími obraty hravě strčí plastové vojáčky do kapsy.

Raketový růst Games Workshopu každopádně skvěle ilustruje hlavně vývoj hodnoty jeho akcií na londýnské burze. Před pěti lety byste jednu pořídili za cenu pod sedm liber. Od té doby ale vyrostly o závratných 1 700 procent na současnou výši okolo 160 dolarů, tedy přibližně 3 400 korun za akcii.

games_workshop_warhammer_6

Foto: Games Workshop

Warhammer má i fantasy podobu. Nese podtitul Age of Sigmar

Výsledkům pomohla i pandemická situace, která nahrávala domácímu hraní či malování figurek, a to i na českém trhu. „Zboží od Games Workshopu tvoří asi polovinu našich tržeb, ale během lockdownu ten podíl ještě narostl. Pozorovali jsme větší zájem nejen o modely, ale i o barvy a další věci k modelaření. Lidé měli prostě víc času,“ přidává místní perspektivu ke světovému trendu Jan Polák, spolumajitel pražského herního obchodu Tomovy hry.

Úspěch Games Workshopu pak rezonoval napříč celou jeho strukturou. Rekordní rok se odrazil v neméně rekordních odměnách pro 2 600 řadových zaměstnanců, z nichž si každý přišel na bonus ve výši pěti tisíc liber, v přepočtu 150 tisíc korun. To jsou slušná čísla na firmu, která začínala v 70. letech minulého století coby dílnička na dřevěné komponenty pro klasické hry, například vrhcáby.

Od Dungeons & Dragons po Twitch

První krok k fantasy žánru – a k budoucím fantastickým finančním výsledkům – Games Workshop učinil krátce po svém založení v roce 1975. U tradičních her totiž nevydržel dlouho a měl to štěstí, že britským hráčům představil jiný fantasy fenomén, jenž se zrodil v zámoří. Tím byla americká hra na hrdiny Dungeons & Dragons, kterou čeští fanoušci mohou znát coby inspiraci pro Dračí doupě nebo jeho vzkříšenou variantu jménem Dračí hlídka.

Ve Velké Británii vydání této hry do náručí Games Workshopu nasměrovalo publikum, které mělo rádo jak realistické rytíře, tak draky a démony. Během pár let se proto přidaly další hry na hrdiny a výroba více i méně historických (a tehdy ještě výhradně kovových) miniatur. Konstelace hvězd byla ideální pro příchod Warhammeru. V roce 1983 se objevila varianta se skřety, kostlivci a kouzelníky, o čtyři roky později se neutuchající figurkový konflikt rozšířil do vesmíru.

Fantasy i sci-fi verze Warhammeru od té doby bojovaly bok po boku a daly vzniknout mnoha dalším hrám. Samy simulují boje pár desítek vojáků, ale staly se inspirací třeba pro tituly představující střety námořních i vesmírných flotil či pro fantasy variantu amerického fotbalu. Nebo pro stovky knih z vlastního vydavatelství a desítky licencovaných videoher. Jenže po příchodu nového století i takto posílené šiky Games Workshopu infiltrovala stagnace.

games_workshop_warhammer_2

Foto: Games Workshop

Součástí wargamingového hobby je i malování modelů

Firma nevyužívala potenciál internetu a sociálních sítí naplno, širokému portfoliu svých her nevěnovala stejnou míru pozornosti, a pokud v něčem vykazovala výraznější aktivitu, tak to byla zuřivá právní ochrana své značky. Jenže přesně jako v příběhovém pozadí Warhammeru 40 000 se i ve skutečném světě zjevil spasitel, který přinesl záchranu.

Nebyl to však polobožský císař sjednocující lidstvo ve 41. miléniu, ale nový ředitel společnosti Kevin Rountree, jenž se na její zlatý trůn dostal v roce 2015 po mnoha letech na jiných pozicích v managementu firmy. A podobně jako vůdce fiktivního impéria z popela pozvedl galaktickou říši, tak i Rountree vyslal Games Workshop ke hvězdám.

S kadencí rotačního autokanónu začaly vycházet nové modely, knížky i pravidla. Games Workshop ovládl sociální sítě, znásobil vytvářený obsah od videí přes magazíny až po online preview nových produktů. A přibližně čtyřicettisíckrát víc začal komunikovat s fanoušky. Stejně impozantní byly i Rountreeovy byznysové výsledky – o růstu akcií o 1 700 procent už byla řeč.

„Games Workshop se hodně snaží, aby byl vidět. Podporuje své hry na YouTube, na streamech na Twitchi, přes počítačové hry a knihy. Influencerům posílají věci na recenze, hodně zlepšili přístup k lidem,“ přitakává Jan Polák z Tomových her, které z nového přístupu britského výrobce těží nejen jako prodejna jeho produktů, ale i coby jedno z center wargamingové komunity v Česku.

Plastový fet pro Zaklínače

Dnes je Warhammer neuvěřitelně dravá franšíza, jejíž vojska ze stolů v kuchyních a herních klubech vytáhla na křížovou výpravu do mnoha videoher, komiksů, online streamů i vstříc vlastní chystané službě s animovanými snímky a seriály. Do seznamu počítačových her s licencí od Games Workshopu přibývají i tak prvotřídní produkce, jako jsou úspěšné příspěvky ke slavné strategické sérii Total War.

Dokonce už devátá edice Warhammeru 40 000 je nejpopulárnější figurkovou válečnou hrou současnosti, sourozenec Age of Sigmar pak před několika lety vdechl nový život klopýtajícímu fantasy segmentu a letos se dočkal své třetí verze s neustále rostoucí oblibou. A podobně jako u videoher, deskovek nebo her na hrdiny platí, že ani figurky vojáčků už dávno nejsou doménou obrýlených podivínů.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Henry Cavill (@henrycavill)

Nebo vám snad Henry Cavill, představitel filmového Supermana seriálového Zaklínače, připadá jako „nerd“ hodný posměchu? A přece i on propadl kouzlu Warhammeru. Jeho pozitivní vztah k počítačovým hrám je poměrně známý, takže nebylo úplným překvapením, když předloni v magazínu GQ zmínil, že stovky hodil strávil u již zmíněné videoherní adaptace Total War: Warhammer. „Dohrál jsem ho už za šest různých ras! A pokaždé mě to bavilo,“ prohlásil.

Během loňského lockdownu už ale na svém Instagramu sdílel fotku z malování jednoho z modelů do Warhammeru 40 000. A vyznal se z celoživotní náklonnosti k tomuto koníčku a fiktivnímu univerzu. Jen tak mimochodem při tom použil v komunitě známé spojení „plastový fet“. Protože nejen u her od Games Workshopu platí, že pouze u jedné figurky málokdy skončíte.

Válečné kladivo po česku

Že prvním plastovým bojovníkem cesta k celé jednotce a následně i armádě teprve začíná, dobře vědí i čeští hráči. Také na domácí wargamingové scéně se nejvíce daří hrám od Games Workshopu. „K popularitě Warhammeru hodně pomáhá fakt, že je to nejvíc mainstreamová hra. Pro nováčka je jednodušší začít hrát něco, kde už je zavedená komunita,“ říká Jan Polák, který ve svém pražském obchodu právě takovou komunitu pomáhá tvořit.

Podobné to je u Matouše Hlouška, jenž svůj Gamemat.eu nejprve vybudoval coby výrobce doplňků pro válečné hry s klientelou převážně v cizině. Ale pak založil v Praze prodejnu a hernu Rubikon, kde stejně jako Polák s Tomovými hrami začal pořádat i turnaje. „U figurkových her totiž láká i sociální aspekt, kde při hraní většinou potkáte vrstevníky s podobnými zájmy, vše se odehrává v reálu a probíhá u toho sociální interakce se soupeřem-kamarádem,“ vysvětluje.

A když je řeč o vrstevnících, byla by chyba si myslet, že Warhammer je zábava pro děti. „Z mé zkušenosti hrají většinou třicátníci, lidé, co už třeba mají rodiny, pracují a mají stálý příjem,“ dodává šéf Rubikonu. Tomu nahrává i skutečnost, že figurky, pravidla nebo třeba herní podložky – protože na kuchyňském stole můžete v klidu hrát, ale na podkladu s motivem postapokalyptické industriální zóny je zážitek lepší – nepatří k nejlevnějším záležitostem.

warhammer_rubikon

Foto: Gamemat.eu

V prodejnách, jako je pražský Rubikon, si můžete figurkové hry pořídit i zahrát

Pro začátek si vystačíte s některým ze základních boxů za zhruba tři nebo čtyři tisíce korun. Při rozpůlení ceny s kamarádem se tedy dostanete na hodnotu dražší deskovky. Ve startovní krabici najdete dvě menší armády i pravidla, prostě všechno, aby vás Warhammer zaujal a abyste si zábavně zahráli. Jenže pak přidejte pár stokorun za štětce a barvy, tisícovku za další jednotku pěchoty, ještě víc za tank nebo jezdce na drakovi… „Plastový fet,“ vzpomínáte?

Ale byť to může znít nákladně a náročně, je dobré mít na paměti klíčovou věc. Warhammer sice Games Workshopu neskutečně vydělává, hráčům však poskytuje podobně bohatou zábavu. Kreativní osobnosti naplňuje malování figurek a jejich proměna v dechberoucí umělecká díla, salónní stratégy baví přechytračení protivníka při hře, příběhově založené zájemce zase důmyslné dějové pozadí.

A zdaleka nejdůležitější je, že plastoví mariňáci a mimozemské hrozby z Warhammeru 40 000 ani hrdinní rytíři či ukrutní démoni z Age of Sigmar nikdy z bitevního pole nezběhnou. Kdykoliv s nimi můžete vytáhnout do boje, nikdo nemůže vypnout jejich servery, nikdo po vás nebude chtít měsíční předplatné. Počáteční investice vám může vydržet opravdu velmi dlouho. I dnes tak klidně potkáte soupeře s armádou koupenou před mnoha roky. Jak říká Matouš Hloušek: „Je to hobby klidně na deset let i víc.“