Půl roku bydlí v Česku, půl roku u oceánu. Nebavila nás zima, surfujeme i pracujeme, říkají Sestakovi
Po příchodu dětí si uvědomili, že zimy v Česku nejsou jejich šálek kávy. Lákal je oceán, a tak se rozhodli svůj život rozdělit na dvě poloviny.
Sestakovi se rozhodli nastavit svůj život trochu jinak
Ve čtyři odpoledne tma jak v pytli, zima, déšť, bláto, jen někdy trochu sněhu – to všechno může vyvolávat otázku, zda má člověk novodobou českou zimu zapotřebí. Zvláště když do marastu tam venku vypravuje děti zabalené v několika vrstvách oblečení jak cibule. A právě s příchodem potomků se podobné myšlenky začaly honit hlavou i Pierovi a Nicole Sestakovým. Úvahy o trávení zimy někde v teple se ovšem na rozdíl od většiny ostatních rozhodli proměnit v realitu. Takže od jara do podzimu žijí v Česku a od října do března v Portugalsku. A není to žádná přímořská dovolená, ale život se vším všudy.
Rozseknout si život na dvě poloviny se může zdát jako náročné. Jak ovšem Sestakovi říkají, zas tak složité to není. „Člověk má dnes svobodu v pravém slova smyslu. Často se bojíme vystoupit z komfortní zóny, bojíme se změn a nových věcí, ale nikdo nikoho nenutí žít běžný život. Každý si ho může nadraftovat podle sebe,“ říká Piero Sestak, dvaatřicetiletý podnikatel, který spolu se svými společníky vybudoval komunikační a investiční skupinu Near & Dear.
Změnit život se se svou ženou Nicole rozhodl v roce 2022. Tehdy poprvé opustili na téměř pět měsíců byt, vzali svého malého syna a vydali se k oceánu do Portugalska, konkrétně do jeho jižní oblasti Algarve. „Oba oceán milujeme a hledali jsme způsob, jak si ho užívat na delší dobu než jen dva týdny během dovolené. Intenzivně jsme to ale začali řešit až po narození našeho prvního syna, kdy jsme zjistili, že zimy s dětmi v Česku jsou opravdu šedivé a dlouhé,“ říká Nicole Sestak, influencerka a podnikatelka, která se se svou sestrou proslavila tvorbou blogu s názvem A Cup of Style a dnes spolu vlastní firmu MG Nutrition zaměřující se na produkty zdravé výživy.
Jak Sestakovi sami říkají, v momentě, kdy člověk dojde k rozhodnutí nastavit si život podobným způsobem, stojí před celou řadou otázek. A podle Nicole Sestak se za ty roky stali v některých z nich vyloženě profesionály. Tak například cesta do Portugalska se dvěma malými dětmi může znít jako velmi stresující záležitost. Ale nemusí jí být.
Rodina vyráží ve dvou týmech. Zatímco jeden letí letadlem, druhý jede autem, dodávkou narvanou až po strop. „I kdybychom chtěli mít méně věcí, zatím se to nepodařilo,“ směje se Nicole Sestak, která s dětmi letí, zatímco její muž absolvuje cestu dlouhou tři tisíce kilometrů i s přívěsem, na kterém za dodávkou táhne skútr. Mohlo by se zdát, že dodávka je fajn na přesun, ale pak už se jedná o nadbytečnost, kterou je i skútr. Ovšem v momentě, kdy surfujete, vždy oceníte možnost rychle hodit prkna do zadní části kufru a jet.
Jak navíc Piero Sestak připomíná, půjčit si v Portugalsku menší auto stojí pár korun, ale pronájem dodávky je za majlant. „A vlastní skútr je super v tom, že na něm Piero může jet třeba surfovat, a já s dětmi mám pořád dodávku, se kterou můžu vyrazit, kam potřebujeme,“ dodává Nicole Sestak.
2 dny ty, 2 dny já, a 3 dny spolu
Díky své práci si mohou Sestakovi přizpůsobovat i čas. Oba podnikají, a proto si v Portugalsku nastavili speciální režim. „Každý máme dva dny na práci a sebe, a pak dva dny s dětmi, kdy práci a vlastní věci dělá ten druhý, pak tři dny společné,“ vysvětluje Piero Sestak s tím, že jeho žena má dnes díky svým podnikatelským aktivitám o něco víc práce než on, kterému se podařilo vedení skupiny delegovat. Dnes je tak se svým společníkem jen u nejdůležitějších rozhodnutí či v případě konzultací a namyšlení koncepčních strategií. „Chodím surfovat, harpunovat a po útesech, zkrátka využít toho, že jsme tady. Ale hlavně chci pomoci v seberealizaci své ženě,“ dodává podnikatel.
Přestože se svou sestrou Nicole Sestak obsah na blog již dávno netvoří, a zásadně omezily i tvorbu na YouTube, pro svou fanouškovskou základnu dnes nahrávají – i na dálku – podcast Se ségrou na HeroHero, kde mají skoro 2,5 tisíce odběratelů. K tomu navíc s nutriční terapeutkou Markétou Gajdošovou rozjely zmíněný brand MG Nutrition, ve kterém dnes někdejší blogerka působí coby CEO a aktuálně ji zaměstnává nejvíce.