PwC spouští další kolo svého startupového akcelerátoru. Hledá to nejlepší ze střední a východní Evropy

Filip HouskaFilip Houska

pwctop

V sousedním Polsku se podobně jako minulý rok schyluje k jedné z největších startupových akcí v zemi. Blíží se totiž třetí ročník akcelerátoru Startup Collider pod taktovkou polské pobočky sítě poradenských společností PwC, jehož cílem je nalákat ambiciózní evropské startupy a těm nejlepším poskytnout možnost, jak svůj byznys pomocí několika klíčových faktorů posunout kupředu.

Oproti loňskému ročníku je zaměření aktuálního akceleračního kola výrazně širší. Nově PwC vyzývá všechny startupy, figurující zejména ve střední a východní Evropě, jejichž produkt má co dočinění s oblastmi jako fintech, rizikový management, internet věcí, analýza dat, umělá inteligenci, e-commerce, kyberbezpečnost, obchod, daňová a právní transformace či logistika.

Akcelerátoru se tak může zúčastnit celá řada začínajících firem z různých oblastí, ovšem podmínkou je, že již mají produkt na trhu a prostřednictvím Startup Collideru ho chtějí dále rozvíjet a posouvat veškeré aktivity s ním spojené. Pomáhat s tím startupům budou nejrůznější mezinárodní mentoři, které zajišťuje PwC, decision makeři a mimo jiné také vybrané globální firmy.

kwoska

Magdalena Kwoska z polského Startup Collideru

„Velmi často se setkáváme s mladými podnikateli, kterým chybí zkušenosti a znalosti k tomu, aby jejich startupy efektivně rostly a vydělávaly na technologických řešení, jež vytvořili. Některé z nich mají silný potenciál změnit dané odvětví a naším cílem je zajistit, aby tvůrci získali potřebné know-how a setkali se s lidmi, kteří jejich sny promění v realitu,“ popisuje vizi PwC Startup Collideru Beata Cichocka-Tylmanová, ředitelka inovací a R&D v polském PwC.

Šestiměsíční intenzivní kurz

To hlavní, na co PwC v rámci svého akcelerátoru láká, je kurz v délce šesti měsíců, kam se dostane 15 odbornou porotou vybraných startupů. Během něj pak budou sbírat potřebné znalosti k rozšíření a optimalizaci svého byznysu. Vrcholem je následně takzvaný Demo Day, konaný koncem září příštího roku, kde všechny načerpané informace a svůj pokrok budou představovat nejen před porotou, ale také před investory či společnostmi, s nimiž by tvůrci mohli navázat spolupráce.

pwcoffice

Kanceláře PwC v polské Vratislavi

Co se týče časového harmonogramu, přihlášky do akcelerátoru se uzavírají v neděli 16. prosince, přičemž následující dva měsíce budou pečlivě hodnoceny a analyzovány. Na základě výsledků si pak PwC pozve onu vybranou patnáctku startupů k sobě do varšavského ústředí, kde se dozví další kroky.

V případě zájmu je přihláškový formulář dostupný zde. Další informace jsou pak volně dostupné na oficiálních stránkách programu.

pwc-startup-collider1

Online supermarket Rohlik.cz začíná prodávat vyhlášený chléb z karlínské Esky od Ambiente

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

eska-ambiente
0Zobrazit komentáře

Online supermarket Rohlik.cz zahajuje spolupráci s další vyhlášenou pražskou pekárnou. Je to jen pár týdnů, co si mohou zákazníci objednávat online pečivo z oblíbeného Antonínova pekařství, a Rohlik.cz Tomáše Čupra jim nyní nabízí další populární produkt. Stává se exkluzivním prodejcem vyhlášeného chleba z karlínské pekárny Eska, která patří do sítě Ambiente.

O podobné běžně populární produkty je podle Rohlíku obrovský zájem, a tak se Eska zařazuje po bok zmíněného Antonínova Pekařství, Pekárny Kabát nebo Merhautova pekařství, kde lidé v Praze rádi nakupují, ale až dosud neměli možnost, jak si pečivo objednávat online. Od začátku prosince je na Rohlik.cz dostupný také vyhlášený chleba z Esky, kterou před třemi lety otevřel v Karlíně zakladatel sítě restaurací Ambiente Tomáš Karpíšek.

rohlik.cz-pekarna

„Zařadit do prodeje pečivo z Esky jsme se rozhodli poté, co nás na Rohlíku velmi příjemně překvapil velký zájem o výrobky z Antonínova pekařství. Hned první den jsme všechno pečivo vyprodali během pouhých dvou hodin. Od té doby denně vyprodáme všechny chleby, rohlíky i koláče. Minulý týden jsme proto zásoby chlebů navýšili, abychom lépe pokryli poptávku. Věříme, že chleba z Esky vyvolá obdobný ohlas,“ říká marketingový ředitel Rohlik.cz Rostislav Brzobohatý.

Nejlepší pekárna v Praze

Právě chlebem je karlínská Eska po celé metropoli proslulá. V pekárně, která se nachází naproti Foru Karlín a je propojená s vlastní kavárnou a restaurací, ho vyrábí z třífázového kvasu, žitné a pšeničné mouky, vody a kmínu. Chléb se tu peče na bukovém dřevu, díky čemuž má vláčnou střídku a do tmava vypečenou křupavou kůrku. Samotnou mouku na něj pekaři Esky kupují v bio mlýně PRO-BIO.

filip-fingl-dame-jidlo

Přečtěte si takéČeská food delivery jednička Dáme jídlo má nového šéfa. Jana Matějů střídá Filip Fingl z Mall GroupČeská food delivery jednička Dáme jídlo má nového šéfa. Jana Matějů střídá Filip Fingl z Mall Group

To se pak pochopitelně odráží i na ceně, kdy jeden 800gramový Eska Chleba stojí 80 korun. Na Rohlíku bude k dostání vždy od neděle do středy, přičemž na sklad je distribuován čerstvý dvakrát denně.

„Z prodejních čísel vidíme, že o poctivé pečivo z kvalitních ingrediencí z lokálních pekáren je velký zájem. Naším cílem je mít nejlepší pekárnu v Praze a v okolí. A věříme, že díky tomu se k nám naši zákazníci budou pro své oblíbené pečivo vracet každý den,“ dodává Rostislav Brzobohatý.

eska-chleba

Vyhlášený chléb z Esky