Reklamní byznys Googlu se oklepal a Alphabet hlásí rekordní kvartál. Rychle roste i cloud, ale zatím nevydělává
Technologický gigant Alphabet oznámil své finanční výsledky za čtvrtý kvartál roku 2020 a stejně jako v případě mnoha jeho technologických konkurentů jsou největší v historii. Tradičně nejsilnější čtvrtletí mateřská firma Googlu zakončila nad očekáváními analytiků, a to především díky příjmům z reklamy. Právě tento sektor se tak očividně začíná oklepávat z nejistoty způsobené minulý rok globální pandemií.
Celkové příjmy Alphabetu činily v období od října do prosince rekordních 56,9 miliardy dolarů (1,2 bilionu korun), zatímco například analytická firma Refinitiv odhadovala výsledky jen těsně přesahující 53 miliard dolarů, píše server CNBC. Oproti stejnému období za minulý rok to znamená nárůst o 23 %.
O největší porci z pomyslného koláče se nepřekvapivě postaral reklamní byznys Googlu, který vygeneroval za poslední tři měsíce loňského roku 46,2 miliardy dolarů (přes 990 miliard korun), o 22 % více než rok předtím. Velký důraz ale dává Alphabet také na služby Google Cloud, i s ohledem na stále větší globální nároky na práci z domova.
„Naše silné výsledky za čtvrtý kvartál hnaly dopředu vyhledávání a YouTube s tím, jak se aktivita firem i zákazníků začíná vracet do normálu. Divize Google Cloud má za celý rok 2020 příjmy 13,1 miliardy dolarů (282 miliard korun) a disponuje výrazným a pokračujícím růstem,“ řekla finanční ředitelka Alphabetu Ruth Poratová.
Google Cloud skutečně výrazně rostl, ve čtvrtém čtvrtletí meziročně o 47 %, ovšem jeho celková bilance je stále v červených číslech. Za celý rok 2020 skončila cloudová divize ve vysoké provozní ztrátě 5,6 miliardy dolarů (120 miliard korun). Konkurence Googlu je na tom v tomto ohledu o dost lépe. Například Amazon, který oznámil výsledky ve stejný den, reportuje u své cloudové divize AWS za uplynulý provozní zisk 13,53 miliardy dolarů (290 miliard korun).