Rekordní Rock for People. Letošní ročník očekává 40 tisíc návštěvníků a slibuje našlapaný line-up

Letošní ročník festivalu Rock for People láká na kapely jako The Offspring nebo Bring Me The Horizon. Očekává, že zlomí rekord v návštěvnosti.

rfp23-thank-you_www-klapper-cz-2-1-min-min

Foto: Rock for People

Již ve středu startuje 29. ročník festivalu Rock for People

0Zobrazit komentáře

Osm pódií, více než sto interpretů a desítky tisíc fanoušků zaplní v následujících čtyřech dnech Park 360 u Hradce Králové. Právě na tomto místě začíná ve středu letošní 29. ročník festivalu Rock for People, který slibuje nejen skvělý line-up, ale s velkou pravděpodobností i nový návštěvnický rekord v podobě 40 tisíc fanoušků světové hudby.

Začátkem tohoto týdne hlásil tým Rock for People 97 procent prodaných vstupenek, což znamená, že v Parku 360, kde se festival odehrává, má být letos skutečně živo. Program láká na takové hvězdy, jako jsou Avril Lavigne či Keanu Reeves.

Představitel Nea či Johna Wicka vystoupí v pátek s kapelou Dogstar. Ten samý den zazpívá také zmíněná Avril Lavigne, kapela Sum 41, Bring Me The Horizon či berlínský technonářez Brutalismus 3000. V pořádném tempu se však ponese i úplný start festivalu, který nabídne The Prodigy či českého rappera Smack One.

Ve čtvrtek dorazí na hlavní stage The Offspring, dále se představí kapela Neck Deep, zpěvačka Annet X a díky uskupení Prague Philharmonia si bude možné vychutnat netradiční covery slavných hitů kapel, jako jsou Muse, AC/DC, Rolling Stones nebo Nirvana. Závěrečný sobotní den bude patřit hudebníkovi jménem Yungblud, kapele Pendulum či českému rapovému úkazu Redzedovi.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Rock for People však nebude jen o hudbě. Návštěvníci se mohou těšit na bohatý doprovodný program i pod taktovkou CzechCrunche, který nabídne debatu Čestmíra Strakatého s Lukášem Hejlíkem a Kristou Audi Turynovou. V sobotu pak dojde na debatu Vojtěcha Sedláčka se zástupci Toyoty a společnosti Devinn, kteří promluví na téma vodíkové budoucnosti.

Mimo to dorazí Aleš Zbořil a jeho AZ-kvíz. Česká televize přiveze také svůj oblíbený pořad Hyde Park moderovaný Danielem Stachem. Ten si ve čtvrtek popovídá s Dexterem Hollandem, frontmanem kapely The Offspring, který se mimo své pěvecké kariéry věnuje i molekulární biologii. V tomto oboru je dokonce držitelem doktorátu na Kalifornské univerzitě.

To je však jen malá ochutnávka z festivalového programu. „Našim fanouškům připravujeme zážitek, který svou pestrostí a atmosférou nikde jinde nezažijí. Rozsahem programu, kterého jsou součástí jak největší světové hvězdy, tak i řada těch vycházejících, se stáváme kulturní událostí roku,“ řekl o něm ředitel Michal Thomes.

O kvalitě festivalu Rock for People svědčí i fakt, že byl porotou European Festival Awards zařazen mezi TOP 10 evropských festivalů v kategorii Medium Sized Festival. Pořadatelé pro letošní ročník navíc navýšili kapacity areálu, díky tomu se tak například v glampingových stanech vyspí 2 500 lidí.

Když král pláče, internet má žně. Michael Jordan se svým memem stal i symbolem zmaru a smutku

Z proslovu během přijetí do Síně slávy se stala natolik silná internetová senzace, že na ni reagoval i on sám. Jeho pláč se stal symbolem.

Filip HouskaFilip Houska

mj

Foto: ESPN/Netflix / CzechCrunch

Michael Jordan a jeho „crying meme“

0Zobrazit komentáře

Byl to den, na který už nikdy nezapomene. Stoupnul si k pultíku, aby pronesl děkovnou řeč za to, že ho NBA v roce 2009 zařadila do Síně slávy. Ostatně si to zasloužil, vždyť jde o Michaela Jordana, jednoho z nejlepších basketbalistů všech dob. Atmosféra v sále ho ale vzala více, než sám čekal – po tváři mu začaly stékat slzy, sotva dokázal mluvit. A byť jeho proslov patří k těm nejslavnějším ze světa sportu, internetoví uživatelé z něj udělali virální záležitost, která dalece překračuje své původní zařazení.

Všichni, kdo internet nepoužívají jen pro předpověď počasí nebo recepty na nedělní oběd, už zřejmě viděli přiblíženou fotku ubrečeného Michaela Jordana v šedivém obleku. Stal se z ní meme, respektive zábavná grafická koláž s textovými popisy, kterou lze využívat pro ilustraci nejrůznějších situací. A protože si v ní zahrál hlavní roli basketbalista, který je známý hlavně pro své velkolepé angažmá s Chicago Bulls, přilákala nevídaný zájem.

Za prvním výskytem koláže, u níž se ustanovilo označení Crying Michael Jordan, je potřeba jít do roku 2012. Tehdy se v databázi Memecrunch objevila fotka, kde Jordan ve zmíněném smutném rozpoložení zpytuje svědomí ohledně nákupu svého oblíbeného týmu Charlotte Hornets (tehdy ještě Bobcats), což byla jedna z jeho prvních větších investic. Nedokázal s ním ale dosáhnout žádných větších úspěchů. Teprve loni se rozhodl, že se ho zbaví.

Přesně to byl moment, který později rozjel velký memečkový kolotoč. Z Jordanových upřímných slz začaly vznikat stovky a stovky dalších zábavných koláží, které měly jeden hlavní cíl: nabídnout lidem mustr, jak na internetu vyjádřit své znepokojení, smutek, zoufalství či zmar. Rychle se vyrojily i online nástroje, jak si lidé mohli verze uplakaného Jordana vytvářet sami na pár kliknutí. Do toho se přidaly diskuzní fóra a sociální sítě – a virál byl na světě.

Crying Michael Jordan ovšem nezůstal jen v rukou amatérských uživatelů internetu. Obrázek se stal natolik velkou senzací, že s ním začaly pracovat i jiné sportovní kluby, které chtěly originálně vyjádřit například nedávnou prohru. Poté se Jordanův obličej stal oblíbeným prvkem pro Photoshop, kde byl používán pro nahrazování hlav jiných lidí za tu Jordanovu. Dostal ji třeba Donald Trump na jednom ze svých předvolebních mítinků.

Trendu se chytila velká americká média, kdy například magazín Complex udělal manuál k tomu, kdy a při jakých situacích jeho ubrečený výraz používat. Huffington Post do jednoho ze svých tištěných vydání umístil jeho masku, kterou si lidé mohli vystřihnout a používat v reálném světě. A detailní rozbor udělal i deník The Wall Street Journal. V roce 2016 se tak Crying Michael Jordan stal jedním z nejzapamatovatelnějších obrázků na internetu.

Nic ale netrvá věčně… V jeden moment už byly sociální sítě, obzvlášť pak Twitter, tak přehlceny všemožnými variacemi Jordanova obličeje, že začaly vznikat více či méně seriózní petice za to, aby se přestal používat. V souvislosti s tím se začalo mluvit o autorských právech, která na původní fotku drží agentura AP. Ta ostatně vydala prohlášení, že je může vymáhat v závislosti na způsobech použití. Jenže jakmile už je něco v takové míře venku, nejde to zastavit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Růst své nové vlny popularity zpovzdálí sledoval i sám MJ, který moc dobře věděl, co se děje – a dokud se jeho obličej nezačal využívat pro komerční účely, neměl s tím podle své mluvčí problém. Trefnou zmínku pronesl Jordan o několik let později během veřejného kondolování k úmrtí někdejší hvězdy NBA a jeho dobrého kamaráda Kobeho Bryanta, který tragicky zemřel se svou dcerou v roce 2020.

Když totiž uronil několik slz i během této akce, vzpomněl si právě na svůj „crying meme“. „Řekl jsem své ženě, že to neudělám (rozbrečení se na veřejnosti – pozn. red.), protože nový meme už nechci vidět další tři nebo čtyři roky. To se mnou ale Kobe Bryant dělá,“ zmínil během proslovu. I to byl jeden z momentů, který lehce upadající oblibu původního snímku znovu oživil.