Revoluce v kanceláři. Herman Miller začíná v Česku nabízet své technologické řešení pro ergonomické sezení při práci
Investice do kancelářských prostor je v posledních letech velkou věcí. Zatímco dříve mezi typické zaměstnanecké benefity patřily věci jako služební notebook, telefon nebo automobil, dnes se firmy napříč všemi velikostmi a obory snaží svým zaměstnancům zpříjemnit i samotný pobyt v práci a investují proto značné finanční prostředky do ergonomických kancelářských prvků, nábytku a designu.
Jednotliví výrobci se tak rok co rok předhánějí v tom, kdo přijde s modernějším a inovativnějším řešením problému z pracovního prostředí. Kromě organického, biofilního designu je dnes takřka povinnou výbavou každé moderní kanceláře i sada tzv. standing desků, reagující na trend zdravého životního stylu a sezení. Uživatel si tak jednoduše může v případě potřeby polohu stolu vertikálně posunout a napozicovat tak, aby u něj bylo možné část dne stát, ulevit zádům a protáhnout nohy.
Český zákazník si dnes může vybírat z nespočtu podobných řešení, ostatně vlastní standing desk systémy například nabízí i nábytkářský gigant IKEA a další mainstreamoví výrobci. Ceny přitom v případě manuálně nastavitelných řešení začínají už na rozumných jednotkách tisíc korun.
Posunout nejen práci ve stoje na další úroveň nicméně chce kultovní výrobce nábytku Herman Miller, který na českém trhu nově začíná nabízet svůj systém Live OS. Ten nabízí sadu nástrojů a nábytku pro efektivnější a ergonomičtější práci z kanceláře i domova.
Součástí řešení fungujícího na principu cloudového úložiště je aplikace, dashboard a nábytek se senzory, které jsou schopny aktivně reagovat na změny v kancelářském prostoru. Systém tak na základě vstupních dat, kdy sleduje nejen jak dlouho zaměstnanec sedí, ale také jak sedí, automaticky rozpozná, kdy je vhodná doba se postavit nebo naopak sednout. Pomocí se systémem kompatibilního nábytku ho pak dané situaci ergonomicky přizpůsobí.
Podpory platformy se například dočkala téměř kompletní řada stolů Herman Miller pro práci ve stoje nebo ikonická kancelářská židle Herman Miller Aeron, která je považována za jednu z nejlépe vyrobených kancelářských židlí vůbec. Ostatně mezi její velké fanoušky patří například zakladatel Facebooku, Mark Zuckerberg, v Česku si jejího pohodlí zase užívá zakladatel největšího tuzemského e-shopu Alza, Aleš Zavoral.
„Herman Miller je ve svém oboru hráčem číslo jedna. On je tím, kdo udává trendy, kdo určuje, kterým směrem se svět nábytku vydá. Byl například první, kdo vymyslel synchronní mechaniku na židlích, kdo se začal skutečně zabývat ergonomií – a ostatní výrobci jej vždy následovali. Tentokrát vyvinul nástroj, který může znamenat skutečnou revoluci v kancelářích,“ říká Jan Bastař z české společnosti cre8, která tento systém na náš trh přináší.
Součástí systému je zároveň analytický dashboard (administrace), prostřednictvím něhož může například šéf firmy sledovat přehlednou analýzu využívání jednotlivých prostorů a podobně. Cíl nejen amerického výrobce je v tomto ohledu jednoduchý: naučit firmy efektivněji využívat své pracovní prostory a zvýšit pracovní výkon lidí v týmu. A právě podobná řešení pomáhají tyto ambice uskutečnit.
Systém totiž zvládá sledovat i držení těla konkrétního člověka a jeho pracovní návyky a preference a nastavení nábytku těmto údajům variabilně přizpůsobit. Firmám zase naopak umožňuje lépe plánovat využítí kancelářských prostor a jejich design tomuto faktu přizpůsobit. Ostatně jsme v době, kdy díky mobilním technologiím stále více lidí pracuje ze svého domova nebo tráví čas se svým laptopem na cestách. A právě tím přichází řešení, jak s moderními, stále více dynamickými pracovišti naložit co nejefektivněji.