Seriál Hra o trůny se stal trhákem, díky kterému HBO zažívalo divácké žně. Miliony sledujících pravidelně s napětím sledovaly pletichy jednotlivých rodů, které mezi sebou bojovaly o moc v Západozemí. K jednomu z těchto rodů, konkrétně Targaryenům, pánům draků, se HBO vrací prostřednictvím nového seriálu House of the Dragon, na který láká prvním trailerem.
Připravovaný seriál vychází z knižní předlohy George R. R. Martina Oheň a krev. V ní se autor opět vrací do Západozemí, tentokráte však 200 let před události popsané v knižní sérii Píseň ledu a ohně, která byla později zpracována právě v televizní Hře o trůny.
Trailer na House of the Dragon neboli Rod draka vyšel ku příležitosti spuštění služby HBO Max Europe, která divákům přináší nový přehrávač, vyšší kvalitu videa a také více obsahu. Vylepšená verze streamovací služby do Česka dorazí už začátkem příštího roku.
Samotná ukázka nicméně příliš mnoho neprozrazuje. Seznamuje nás pouze s několika hlavními postavami z rodu Targaryenů, novými tvářemi v hereckém obsazení a myšlenkou, že to nebyly sny, které z Targaryenů učinily krále, ale jimi ovládaná smrt na křídlech.
Datum premiéry prequelu Hry o trůny je stanoveno na 1. ledna příštího roku. A podle traileru je jasné, že chystaná desítka dílů přinese fantasy drama, ve kterém nebude chybět napětí, pletichy – a především tolik obávaní draci.
V průběhu posledního roku a půl proběhlo mnoho diskuzí o budoucnosti uvádění filmů. Přežijí kina dlouhé karantény a protipandemická opatření? Budou mít lidé chuť se vrátit do sálů poté, co si mnoho velkých premiér mohli pustit doma? Nezjistí studia, že distribuce na vlastních platformách je lepší? Některé otázky ještě nemají jasnou odpověď, jedno ale víme – na novou bondovku a pokračování Venoma vyrazily masivní počty diváků.
Nový film o marvelovském antihrdinovi s podtitulem Carnage přichází vydělal v kinech za první víkend 90 milionů dolarů (2,3 miliardy korun), přičemž se očekávalo něco mezi 40 a 60 miliony dolarů. Skutečné číslo odpovídá tomu, co by velký komiksový blockbuster zkasíroval v době zcela mimo pandemii. Konkrétně se mluví o největším filmovém debutu od Star Wars: Vzestup Skywalkera v roce 2019.
Podobná situace platí i pro celkové výdělky amerických kin, které jsou s částkou 130 milionů dolarů (3,3 miliardy korun) nejvyšší od loňského února, tedy těsně před rozšířením covidu. Mimo USA, kam se chystá až tento týden, pak bodovala nová bondovka Není čas zemřít. Ta za premiérový víkend celosvětově vydělala 119 milionů dolarů (tři miliardy korun) a nepotřebovala k tomu ani velké trhy jako Francie, Rusko nebo Čína, kam dorazí v průběhu října.
Foto: Forum Film
Daniel Craig v bondovce Není čas zemřít
Nejvíce se dobrodružství agenta 007 podle očekávání dařilo ve Velké Británii a Německu, ovládlo ale i Česko. Není čas zemřít si zde podle dat webu Kinomaniakukrojilo rovnou 64 procent celkových výdělků, tedy necelých 21 milionů korun. To je jinými slovy nejlepší start za poslední téměř dva roky. Příjmy českých kin se díky tomu dostaly na nejvyšší úroveň od konce roku 2019. Brzy k nám zamíří další předpokládaný hit, celovečerní dokument o Karlu Gottovi.
Bondovi jistě pomohl fakt, že je to poslední film ze špionážní série s Danielem Craigem v hlavní roli. Jak jsme přiblížili nedávno, novinka v souvislosti s tím nabízí jak dojemné rozloučení, tak podvracení diváckých očekávání, a vysloužila si velice pozitivní přijetí ze strany kritiky i diváků. Obecně však snad konečně můžeme mluvit o jasném návratu kinotržeb na předpandemickou úroveň.
V posledních měsících proběhlo už několik velkých, finančně úspěšných premiér jako Black Widow, Shang-Chi nebo F9. Jak nicméně poznamenáváIndieWire, ve všech případech se jednalo o skvělé výsledky vzhledem k situaci. U Není čas zemřít i pokračování Venoma se naproti tomu dostáváme na naplnění očekávání odpovídající roku 2019 a dříve. Antihrdinská novinka totiž vydělala o 12 procent více než první film – přesně tak, jak je to u marvelovek standardem. Totéž platí i pro Bonda, který se i bez Číny přiblížil úspěchu předchozího dílu Spectre.
Jako jednoznačně správné rozhodnutí se tak jeví například nedávné zrušení paralelního uvádění v kinech a online ze strany společnosti Disney. U tohoto modelu nyní zůstává už jen jediné studio, a to Warner Bros. Jeho ředitel Jason Kilar přitom nedávno na konferenci Vox Code zmínil, že rozhodnutí uvádět všechny filmy pro rok 2021 na plátnech a streamovací službě HBO Max zároveň lituje.
Reprofoto: Sony/YouTube
Film Venom 2: Carnage přichází
Především lituje minimální míry komunikace s tvůrci, které postup Warnerů ostře kritizovali. Christopher Nolan kvůli němu možná dokonce po dvaceti letech spolupráce přešel k Universalu. Stále se také diskutuje o tom, jestli hybridní uvedení neuškodí Duně do takové míry, že nebude moci vzniknout druhá část zpracovávající druhou polovinu knižní předlohy. S finanční situací jsou nicméně Warneři prý spokojení.
Nakolik hybridní distribuce uškodí příjmům filmu z kina, není jasné, snad nikdo však nepochybuje o tom, že nějaký efekt se dostaví. Diváci si přitom místo plátna vyberou streamovací službu a navýší tak příjmy studiu, značná část se ale také rozhodne snímek stáhnout například z torrentu.
To je dost možná jeden z důvodů, proč se studio rozhodlo očekávané sci-fi Duna pustit do kin velké části světa už v průběhu září. Jakmile totiž 22. října dorazí do USA, dostane se také na HBO Max a nevyhnutelně na internet. Nedávno se přesto objevily zprávy, podle kterých by příjmy z kin nemusely být jedinou metrikou, podle níž se vznik druhé části Duny rozhodne. Režisér Denis Villeneuve už pracuje na scénáři.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.