Rohlik.cz změní systém, jakým odměňuje kurýry. Zákazníci rozhodnou, jestli neztratí část výplaty
Kurýr s nákupem z Rohlik.cz
Hodnocení, které od zákazníka dostane kurýr online supermarketu Rohlik.cz, může do budoucna ovlivnit výši jeho platu. Pokud například nebude kurýr o něco lepší než průměr jeho kolegů, přijde o část odměny. Změny vyvolaly bouřlivé reakce na Facebooku společnosti a ozvali se i kurýři, kteří s nastalými změnami nesouhlasí. V komentářích se objevuje hashtag #Nebertekurýrůmpeníze. Šéf Rohlíku tvrdí, že chce tímto krokem pouze motivovat.
Firma se ve svých vyjádřeních vůči kritice ohradila. Tvrdí, že spokojenost kurýrů je pro ni zcela zásadní, považuje si jich a i proto jsou patřičně ohodnocení. „Máme ale i takové kurýry, kteří občas nějaký prohřešek provedou. To se týká však jen menšiny z nich, naším cílem není ušetřit peníze na odměnách,“ napsala firma na Facebooku.
Až doposud fungovalo ohodnocení v Rohlíku docela prostě. Kurýři měli jednoduše provizi z každé objednávky a nechávali si (a dál budou nechávat) ze 100 procent i dýška od zákazníků. V srpnu minulého roku jim navíc firma razantně navýšila platy zhruba o třetinu tak, aby si průměrně kurýr vydělal kolem 50 až 70 tisíc korun měsíčně hrubého.
„V té chvíli jsme ale zvýšení nenavázali na žádná kvalitativní kritéria, což si myslím, že byla škoda,“ říká pro CzechCrunch Olin Novák, šéf Rohlíku.cz, který na svou pozici nastoupil v říjnu minulého roku. Systém ohodnocení, v němž měli všichni stejně, podle něj není férový.
„Fenomenální kurýr, na kterého si nikdo nestěžuje a jezdí bezpečně, si nevydělal ve výsledku o tolik více než kurýr, který třeba zrovna nemá dobrý den, nebaví ho to, nebo je mu zákaznická zkušenost prostě jedno. S tím já nedokážu žít,“ vysvětluje Novák a říká, že podmínky chtěl proto narovnat.
Dva nové parametry, které firma bude do platu promítat, je tak právě zákaznická zkušenost, ale i dodržování pravidel na silnici. Podle šéfa tuzemského Rohlíku patří právě řízení kurýrů mezi nejčastější důvody, proč si lidé na firmu stěžují.