Roky zkušeností s rozjezdem projektů zabalili do IdeaBoxu. Dotlačí vás k úspěšnému startu byznysu, říká tvůrce
Dalibor Pulkert, spoluzakladatel Outboxers a tvůrce IdeaBoxu
Když o něm mluví, je jasné, kde si vzal inspiraci na zpracování. Úhledná krabice s názvem IdeaBox vypadá na první pohled jako desková hra – a zpracovaná tak trochu je. Jeho cíl ale žádnou hrou není, zdůrazňuje tvůrce Dalibor Pulkert. Podporu podnikavosti totiž vidí jako svou osobní misi a už ji stihl řádně rozjet.
Nástroj zvaný IdeaBox umožní komukoliv interní stavění startupu. Ve formě, která má lákat, bavit, a především motivovat. Obsahuje veškerou kreativní výbavu včetně zápisníku a všech nástrojů k vyplnění. „Není potřeba nic víc. Krabice obsahuje vše, aby neexistoval prostor pro výmluvu, že něco chybí, že je na něco třeba počkat,“ dodává Dalibor Pulkert.
„Čím víc lidí bude podnikavých – ne nutně jako podnikatelé, ale třeba ve smyslu občanské angažovanosti –, tím lepší společnost bude,“ věří třiatřicetiletý podnikatel. Rozbaluje u toho onu krabici, která má pomoct podnikatelům zaseknutým v jakékoliv fázi, jimž pomůže projekt vymyslet, ověřit na trhu a dostat do hmatatelné podoby. A to během osmi týdnů. Jak tedy IdeaBox funguje?
„Lidem se často honí v hlavě plno myšlenek, které však mnohdy nedokáží dobře zformulovat či následně realizovat,“ popisuje Pulkert. Věří, že všechny pomůcky, které jim k tomu mají pomoct, zabalil motivačně. A ještě tak, aby je mnohokrát vyzkoušený postup bavil.
Každý krok a úkol má totiž jasnou návaznost a účel. „Když například dostanu úkol, že mám vyplnit techniku Stroj času,“ ukazuje schéma a poznámkové karty, které k němu patří. Stroj času má pomoct otevřít kreativní část mozku. Dotlačit člověka, aby definoval svojí vizi.
„Když kartu vyplním, následně mě odkáže na další krok, přičemž vše vede k odpovědi na hlavní otázku na začátku sekce, do které tato technika patří. A tou je: Mám nápad rozmyšlený pořádně?“ Je to však jen jedna z mnoha otázek, přičemž IdeaBox vás nenechá jít dál, dokud nemáte hotovo. Vše má svoji posloupnost a čas.
Celou hrou, či lépe proměnou nápadu v realitu, vás provede kurátorsky ověřený průvodce. Tedy kniha, do které dostal spoluzakladatel startupového studia Outboxers a strůjce nápadu to podstatné. „Nástrojů, které inovátoři a podnikavci všude po světě používají, jsou stovky. A z principu naší práce v Outboxers jsme vybrali jen ty, které máme ověřené a fungují nám v lokálním kontextu,“ vysvětluje Dalibor Pulkert.
Odvozeno od člověka
IdeaBox vychází z takzvaného human-centered designu, tedy z pohledu odvozeného od potřeb člověka – tak, aby postupoval jednoznačně, přehledně a smysluplně. Nejde o žádnou novinku, definice takového přístupu pochází z 80. let minulého století a další léta ho obohacovala o nové a nové nástroje. Až jsme se dostali ke všem moderním slovům pro zlepšení práce: canvas, flow, to-do listy či focusové techniky.
Pulkert je všechny vzal, zkombinoval a dal jim pochopitelnou a hravou formu plánů, lepítek, bloků a zápisníků, které podle jeho zkušeností člověka namotivují a poskytnou mu veškeré potřebné průvodcovství a oporu. „Nevymýšleli jsme kolo. Vzali jsme inovátory vytvořený obsah, vybrali to, co nám přijde nejzajímavější pro naši kotlinu, obohatili o vlastní nástroje, zkušenosti a český kontext příběhu. Nejdůležitější je, že jsme tomu dali ucelenou strukturu,“ říká.
Zmíněné zkušenosti nabírají už čtvrtým rokem právě se společností Outboxers, kterou spoluzaložil a kde pomáhají v rámci korporací vytvářet startupy. Metodou, již převedl do krabice, pomáhal už v řadě firem, mimo jiné ve Škoda Auto, České spořitelně, ČSOB, Economii i Vodafonu, v několika neziskových organizacích, ale i na univerzitách či u investorů.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.